آزمون آیلتس کامپیوتری چیست - آموزشگاه زبان های خارجی راد تایم

آزمون آیلتس کامپیوتری | آزمون آیلتس کامپیوتری چیست؟

3577 بازدید
آزمون-آیلتس-کامپیوتری

مدت زمان تخمینی مطالعه: 9 دقیقه

برگزار کنندگان آزمون آیلتس به طور مستمر در حال توسعه آیلتس این آزمون هستند. آیلتس به عنوان محبوب ترین آزمون انگلیسی در جهان برای آموزش عالی و مهاجرت جهانی است. از این رو آزمون آیلتس کامپیوتری نیز توسعه یافته و در بسیاری از مناطق جهان در حال ارائه است. آزمون آیلتس کامپیوتری گزینه های بیشتری را در اختیار شرکت کنندگان و ذی نفعان آزمون قرار می دهد. در عین حال آزمون آیلتس کامپیوتری امنیت، اعتماد و یکپارچگی فعلی آزمون را حفظ می کند.

آزمون آیلتس کامپیوتری چیست و چگونه برگزار می شود؟

تفاوت کلی آزمون آیلتس کاغذی و آزمون آیلتس بر مبنای کامپیوتر

شما می توانید برای آزمون های جنرال(General) و آکادمیک آزمون آیلتس را روی رایانه انتخاب کنید. فرمت آزمون، انواع سؤالات، زمان اختصاص داده شده به هر بخش آزمون و محتوا، هم برای آزمون کامپیوتری و هم برای آزمون کاغذی یکسان است. تنها تفاوت در تجربه روز آزمون شماست. اگر بخواهید آزمون آیلتس خود را روی رایانه کامل کنید، بخش های Reading، Listening و Writing آزمون را با استفاده از کامپیوتر انجام خواهید داد. همه پاسخ ها روی صفحه تایپ می شوند. همچنین می‌توانید در طول آزمون Listening، روی برگه یادداشت‌ها، یادداشت بنویسید.

بخش Speaking آیلتس در آزمون آیلتس کامپیوتری

اسپیکینگ آیلتس با مصاحبه حضوری با ممتحنبدون تغییر باقی می ماند. آزمون Speaking یا درست قبل یا درست بعد از بخش های تست Reading، Listening و Writing تکمیل می شود.

مزیت آزمون آیلتس کامپیوتری

گذراندن آیلتس با کامپیوتر مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال، نتایج شما بسیار سریعتر می رسد. با آیلتس IELTS ارائه شده توسط کامپیوتر، نتایج شما در عرض 3 تا 5 روز در دسترس خواهد بود.

فرایند برگزاری آزمون آیلتس کامپیوتری

اگر آیلتس کامپیوتری را انتخاب کنید، بخش‌های Listening، Reading و Writing را روی کامپیوتر در یکی از مراکز آزمون رسمی آیلتس شرکت خواهید کرد.به غیر از آزمون Speaking آیلتس که همچنان به صورت چهره به چهره با ممتحن حضوراً برگزار خواهد شد، تمام جنبه های دیگر آزمون دقیقاً یکسان است، خواه روی کاغذ یا کامپیوتر گرفته شود، از جمله:

  • محتوا
  • زمانبندی
  • نوع سوالات
  • امتیازدهی
  • ارائه آزمون اسپیکینگ
  • فرم گزارش آزمون
  • تایید نتایج آزمون آیلتس

بیشتر بخوانید



آموزش قدم به قدم

  1. برای هر بخش یک ساعت در بالای صفحه وجود دارد که به شما می گوید چقدر زمان باقی مانده است.

2. برای تست های ریدینگ و رایتینگ زمانی که 10 و 5 دقیقه وقت دارید، ساعت قرمز می شود و چشمک می زند.

3. پس از اتمام زمان،تست ها به طور خودکار متوقف می شوند. دستورالعمل هر قسمت در کادر بالای صفحه نمایش داده شده است.

4. می توانید از نوار ناوبری در پایین صفحه استفاده کنید. برای انتقال از یک سوال به سوال بعدی برای رفتن به آن سوال روی عدد کلیک کنید.

5. همچنین می توانید برای رفتن به سوال بعدی بر روی فلش رو به جلو و برای رفتن به سوال قبلی روی فلش عقب کلیک کنید. وقتی به سوال پاسخ دادید، یک خط زیر آن سوال در نوار ناوبری ظاهر می شود.

6. اگر می‌خواهید بعداً دوباره به سؤال نگاه کنید، می‌توانید روی review کلیک کنید. شماره سوال به صورت دایره ای نشان داده می شود. هر زمان که بخواهید می توانید تا پایان آزمون پاسخ های خود را بررسی و تغییر دهید.

7. (1) اگر می خواهید navigation bar را کوچکتر کنید، روی فلش زرد کلیک کنید. (2) می توانید از نوار اسکرول برای مشاهده تمام سوالات استفاده کنید.

8. در هر یک از تست ها می توانید تنظیمات صفحه نمایش را تغییر دهید. برای انجام این کار، روی تب settings در بالای صفحه کلیک کنید. می توانید اندازه و رنگ متن را تغییر دهید.

9. در هر یک از تست ها یک تب راهنما Help وجود دارد. اگر روی تب Help کلیک کنید، اطلاعاتی در مورد کاری که در حال حاضر انجام می دهید به شما می دهد.

10. اگر روی “Test Help” کلیک کنید، اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد آزمون خواهید دید. در صورت تمایل می توانید بخش هایی از متن را نیز هایلایت کنید.

11. اگر لازم است test room را برای چند دقیقه ترک کنید، می‌توانید با کلیک کردن بر روی تب Hide صفحه خود را پنهان کنید. هنگامی که به اتاق آزمون برگشتید، روی دکمه “Resume Test” کلیک کنید.

مراکز برگزار کننده آیلتس کامپیوتری در خاور میانه و کشور های همسایه ایران

از ژوئیه 2018، تعداد مراکز ارائه دهنده آیلتس کامپیوتری به 32 مرکز رسیده است. آیلتس کامپیوتری اکنون در ترکیه (استانبول و آنکارا)، روسیه (مسکو و سن پترزبورگ)، پاکستان (اسلام آباد، لاهور و کراچی) در دسترس است.امارات (دبی و ابوظبی)، عربستان سعودی (ریاض، الخبر و جده)، مصر (شرق قاهره و قاهره غربی)، عمان (مسقط)، اوکراین (کیف)، ازبکستان (تاشکند)، کویت (سلمیه)، آذربایجان ( باکو، قزاقستان (آلماتی و آستانه)، اردن (امان)، لبنان (بیروت) و قطر (دوحه). در ماه های آینده، IDP قصد دارد مراکز آزمایشی بیشتری را در منطقه اضافه کند.

برای آشنایی بیشتر با آزمون آیلتس کامپیوتری، لینک آزمون تمرینی سایت idp را برای شما اینجا قرار می دهیم.

سوالات متداول

آیا می توانم در طول آزمون آیلتس کامپیوتری یادداشت برداری کنم؟

پاسخ شما مثبت است.در آیلتس کامپیوتری، نوت برداری و هایلایت کردن مطالب امکان پذیر است. همچنین می توانید در برگه جزئیات ورود که در ابتدای آزمون دریافت می کنید یادداشت بنویسید.

آیا تمامی بخش های آزمون بخصوص اسپیکینگ را می توان در یک روز انجام داد؟

بخش‌های Listening، Reading و Writing آزمون بلافاصله پس از یکدیگر در همان روز انجام می‌شوند. در برخی از مراکز آزمون، شما در همان روز یا حداکثر 7 روز قبل یا بعد از تاریخ آزمون، در آزمون Speaking شرکت خواهید کرد. در صورت شرکت در آیلتس کامپیوتری، آزمون اسپیکینگ در همان روز قبل یا بعد از سه قسمت دیگر آزمون گرفته می شود.

تفاوت آزمون آیلتس کاغذی با آزمون آیلتس کامپیوتری چیست؟

اگر در آزمون آیلتس کامپیوتری شرکت کرده اید، بخش‌های تست Listening، Reading و Writing را با استفاده از کامپیوتر انجام خواهید داد. آزمون Speaking برای هردو آزمون ها رو در رو با ممتحن انجام می شود.

4.9/5 - (8 امتیاز)
https://radtime.org/?p=8321
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد آزمون آیلتس کامپیوتری | آزمون آیلتس کامپیوتری چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

برچسب ها: