یادگیری زبان انگلیسی با فیلم - آموزشگاه زبان های خارجی راد تایم

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم | راهنمای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

3311 بازدید
راهکار های تقویت زبان انگلیسی از طریق تماشای فیلم

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم قطعا یکی از بهترین راه ها برای کسانی است که علاقه زیادی به کتاب و منابع مرسوم آموزشی ندارند. فیلم ها به شما کمک می کنند تا با طرز تلفظ و کاربرد کلمه ها تو موقعیت های مختلف آشنا بشید و خیلی سریع آن ها را به خاطر بسپارید. تو این مقاله قصد داریم فیلم های محبوب در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی با فیلم ها و سریال ها رو با شما به اشتراک بگذاریم. به شما چند نکته کاربردی در هنگام تماشای فیلم آموزش خواهیم داد که کمک می‌کنه کلمات و عبارات جدید رو راحت یاد بگیرید. 

راهنمای جامع یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال

راهنمای جامع یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال

انتخاب یک فیلم جالب و دوست داشتنی

 انتخاب یه فیلم جذاب برای یادگرفتن زبان مهمه! اگر شما یه فیلم حوصله‌ سربر با موضوع نه چندان جذاب انتخاب کنید انتخاب کنید قطعاً خسته می شید. اگر خسته شوید برای تان توجه و تمرکز بیش از یک ساعت و نیم سخت خواهد شد. پس حتما موضوع و فیلمی را انتخاب کنید که مورد علاقه تان باشد و برایتان جذابیت کافی را داشته باشد.
برای پیدا کردن فیلم مورد علاقه تان می توانید به وبسایت ها مراجعه کنید، از جمله وبسایت راتن تومیتوز که در آن بسیاری از منتقدین که بیش از صدها هزار فیلم را مورد بررسی و نقد قرار دادن مراجعه کنید.

فیلم را متناسب با سطح زبان انگلیسی تان انتخاب کنید

فیلم هایی را انتخاب کنید که با سطح زبانی شما همخوانی داشته باشد. برای مثال کسانی که تازه وارد هستند معمولاً به آنها پیشنهاد می کنم که زبان را از طریق انیمیشن یاد بگیرند. علت اصلی این است که زبان انگلیسی در این دست نمایش ها معمولاً بسیار راحت و ساده میباشد. از طرف دیگر اگر شما بخواهید فیلم های نظیر رومئو و ژولیت را نگاه کنید قطعاً گیج خواهید شد.خواندن انگلیسی شکسپیر (که زبان انگلیسی آن برای قرن ها پیش می باشد) از روی صفحه هایش حتی برای زبان آموزان پیشرفته انگلیسی هم سخت خواهد بود.

دیکشنری خود را بیاورید

فیلمی با زیرنویس انتخاب کنید! وقتی کلمه ای را می شنوید که به آن علاقه دارید، آن را بررسی کنید! از آنجایی که برای درک آن با مشکل روبه‌رو شده‌اید. می‌توانید آن کلمه را نیز برای مدت طولانی به خاطر بسپارید! اما مهم است که در نحوه استفاده از فرهنگ لغت کارآمد باشید. این که مجبور شوید برای مدتی یک کتاب سنگین را برای جستجوی یک کلمه مرور کنید، احساس استرس می کنید. در عوض ممکن است یک برنامه فرهنگ لغت مناسب به کار آید. گزینه دیگر فرهنگ لغت چند رسانه ای فلوئنس است که تعاریف را  متناسب با مفاهیم آن ارائه میدهد.

عبارات کوتاه را تکرار کنید!

بعضی اوقات ممکن است چیز جالبی در فیلم بشنوید. به عنوان مثال، برخی از عبارات کوتاه، یا عامیانه مانند، “خیلی موافقم!” یا “مطمئنا” یا “معلومه، کاملا موافقم !” که معمولا در زبان انگلیسی استفاده می شود. اگر دوست دارید ببینید بیان این دست از کلمات چه طور هست ، تکرارشان کنید ! پس از مدتی بلند گفتن آن کلمه ، مدت طولانی تری می توانید آن را به خاطر بسپارید! این یک تمرین عالی و لذت بخش است.

بهترین روش برای یادگیری زبان، انتخاب فیلم هایی است که به تماشای آن ها علاقه دارید و داستان فیلم برای شما جذاب است

چرا یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و آثار سینمایی کارآمد است

با زیرنویس و بدون زیرنویس تماشا کنید

من می دانم که تماشای یک فیلم به زبان خارجی بدون زیرنویس می تواند واقعاً چالش برانگیز باشد. بنابراین این توصیه من است. وقتی برای اولین بار فیلمی را تماشا می کنید، فقط زیرنویس را فعال کنید. اما اگر برای بار دوم فرصت تماشای آن را پیدا کردید، سعی کنید زیرنویس را  بردارید. به این ترتیب، ماجرای فیلم را به واسطه ی اولین باری که با زیرنویس تماشا کردید، میدانید . و این بار، می توانید سعی کنید به برخی از کلمات  که ممکن است دفعه قبل پيدا کرده باشید، به طور جداگانه و با دقت گوش دهید . یا ممکن است سعی کنید ببینید چقدرمی توانید فیلم را بدون زیرنویس درک کنید.

از پخش کننده مناسب استفاده کنید

این در واقع ویژگی یک پخش کننده ویدیویی خوب، امکان پخش فیلم با سرعت های مختلف است. پخش کننده ای که به شما امکان می دهد فیلم ها را با تنها با نصف، بلکه با سرعت یک چهارم پخش کنید. بنابراین اگر قسمت‌هایی وجود دارد که متوجه نمی‌شوید، می‌توانید آن‌ها را با سرعت کمتری پخش کنید و دوباره امتحان کنید!
اشکالی ندارد که مفاهیم کلمات را متوجه نمی شوید. تماشای فیلم باید سرگرم کننده باشد. بنابراین اگر کلمه، عبارت یا حتی جملات زیادی را از متوجه نمی شوید ، ایرادی ندارد! فقط زیرنویس ها را دنبال کنید و از این طریق یاد بگیرید. به خودتان احساس بدی منتقل نکنید. تماشای فیلم قرار است سرگرم کننده باشد.

چرا یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و آثار سینمایی کارآمد است

شاید هنوز برایتان سوال هست که آیا واقعاً می توانید انگلیسی را با فیلم یاد بگیرید یا خیر. در نهایت، تماشای فیلم قرار است سرگرم کننده باشد. بنابراین، چگونه می توانید در روند یاد گیری قرار بگیرید در حالی که از تماشای فیلم لذت هم  می برید. مهمتر از آن، چرا باید انگلیسی را به جای کتاب های درسی با فیلم یاد بگیرید؟ در اینجا سه دلیل وجود دارد که فکر می کنم پاسخ این سوال را می دهد ، و  اینکه مشخص می‌کند چرا توصیه می کنم  زبان را از این طریق یاد بگیرید.

  • زبان انگلیسی که در روزمره و دنیای واقعی اتفاق می افتد را یاد خواهید گرفت و نه انگلیسی ای که در کتاب درسی هست

    انگلیسی که از طریق کتاب های درسی یا کلاس ها یاد می گیرید، آن چیزی نیست که مردم در خیابان می گویند و استفاده می‌کنند . برای مثال، در کلاس‌های مبتدی زبان انگلیسی، ممکن است یاد گرفته باشید که چگونه بگویید «آب و هوای خوبی داریم» یا «باران سیل آسا می بارد ». در حالی که این عبارات از نظر گرامری و کاربردی صحیح هستند، ما تقریباً هرگز این عبارات را در زندگی واقعی نمی گوییم. در مقابل، کلمات مطرح شده در فیلم ها بسیار طبیعی است. و به عبارتی به کلمات فردی که زبان مادری خودش انگلیسی ، بسیار نزدیک است. این کار به بهبود گفتار انگلیسی شما کمک می کند.

  • کلمات انگلیسی را در قالب محتوا یاد می گیرید

    حالا می توان به اهمیت و کیفیت بالای یادگیری انگلیسی با فیلم و سریال پی برد. بیایید مثلا در نظر بگیریم که دوست دارید فیلم های جنایی تماشا کنید. پس از تماشای 10 یا 20 فیلم، شروع به یادگیری واژگان مرتبط با موضوع جرم خواهید کرد. معمولاً، زمانی که کلمات را به طور سنتی یاد می گیریم (مثلاً در مدرسه)، در واقع چیزهایی مانند فهرست واژگان را مطالعه می کنیم. مشکل یادگیری لغات جدید با فهرست واژگان این است که می توانید معنی کلمات را یاد بگیرید، اما نه اینکه کجا و چگونه استفاده می شوند.
    برای مثال، فرض کنید کلمه جدید «کارآگاه» را یاد گرفتید. از فرهنگ لغت متوجه خواهید شد که معنی آن چیست “کسی که به وارسی کردن جرایم می پردازد “. اما اگر از آن استفاده نکنید، به آسانی فراموش می شود. همچنین به شما این ایده را نمی‌دهد که این کلمه بیشتر در کجا و چگونه از آن استفاده می‌شود.

  • می شنوید که کلمات چگونه مطرح می‌شوند

    در زبان انگلیسی مردم معمولاً ا اعتقاد دارند که تنها ۷ درصد از ارتباطات ما از طریق کلمات شکل می گیرند، بنابراین ۹۳ درصد باقیمانده چه میشود؟ در واقع، همه این ها به چگونگی استفاده از کلمات برمیگردد. عواملی همچون زبان بدن، حالت صورت مانند لبخند و لحن صدا( مثل اینکه زمانی که شما عصبانی یا ناراحت به نظر می‌رسید) و همانطور که حدس میزنید برای مردمانِ انگلیسی زبان این که این کلمات چگونه بیان می شوند بسیار مهمتر از از این هست که چه چیزی گفته می شود. بنابریان، از طریق مشاهده بازیگران در فیلم ها، نه تنها می توانید کلمات جدیدی یاد بگیرید، بلکه شما قادر خواهید بود بفهمید که کلمات چگونه گفته می شود. شخصیت ها ممکن است غمگین، شاد، متعجب یا عصبانی باشند. و شما بلافاصله این را خواهید فهمید.
چرا یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و آثار سینمایی کارآمد است

توصیه های برتر ما برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم!

از این که با رادتایم همراه بودید از شما سپاسگذاریم. همانطور که می بینید، یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم ها و سایر منابع ویدیویی بسیار هیجان انگیز و کارآمد است. با این تفاسیر ، امیدوارم شما را متقاعد کرده باشم که می توانید انگلیسی را با فیلم یاد بگیرید و در حین حال از آن لذت هم ببرید.

هم اکنون می توانید برای ارتقا سطح زبان انگلیسی خود، با موسسه زبان های خارجی رادتایم تماس گرفته و از خدمات مشاوره و تعیین سطح رایگان بهره مند شوید.

1.9/5 - (7 امتیاز)
https://radtime.org/?p=8986
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد یادگیری زبان انگلیسی با فیلم | راهنمای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

برچسب ها: