آزمون اسپیکینگ آیلتس | IELTS Speaking | مهارت گفتاری آیلتس
30 % تخفیف همه دوره های زبان آموزشگاه راد تایم تخفیف عیدانه عیدی راد تایم به شما
30 % تخفیف همه دوره های زبان آموزشگاه راد تایم تخفیف عیدانه
عیدی راد تایم به شما

آزمون اسپیکینگ آیلتس

3580 بازدید
آزمون-اسپیکینگ-آیلتس

نگاهی اجمالی به مهارت اسپیکینگ آیلتس (IELTS Speaking)

آزمون اسپیکینگ آیلتس (IELTS Speaking)   مهارت گفتاری و سخن گفتن شما را ارزیابی می نماید. این آزمون بین 11 تا 14 دقیقه طول خواهد کشید، در این آزمون شما در مورد موضوعات مختلف با یک ممتحن آیلتس گفتگو خواهید کرد. آزمون شما در یک اتاق ساکت با یک ممتحن برگزار می‌شود که شما را تشویق می‌کند به صحبت کردن ادامه دهید. برخلاف آزمون هوش مصنوعی، یک ممتحن آیلتس می‌تواند به شما احساس آرامش و اعتماد به نفس بدهد. آنها همچنین می‌توانند لهجه شما را درک کنند تا مطمئن شوند بهترین امتیاز ممکن را دریافت می‌کنید. تست Speaking دارای 3 قسمت است.

مدت زمان: 11 تا 14 دقیق

اسپیکینگ آیلتس

بخش سوم

از شما سوالات بیشتری در رابطه با موضوع در قسمت 2 پرسیده می شود. این سوالات به شما امکان می دهد در مورد ایده ها و موضوعات انتزاعی بیشتری بحث کنید. این بخش از آزمون بین 4 تا 5 دقیقه طول می کشد.

اسپیکینگ آیلتس 2

بخش دوم

به شما یک کارت وظیفه داده می شود و ممتحن از شما می خواهد که در مورد موضوعی صحبت کنید. شما تا 2 دقیقه فرصت دارید قبل از صحبت کردن صحبت کنید تا آماده باشید. سپس ممتحن برای تکمیل این بخش از آزمون یک یا دو سوال در مورد همان موضوع می پرسد.

بخش اول

ممتحن از شما سوالات کلی در مورد خودتان و طیف وسیعی از موضوعات آشنا مانند خانه، خانواده، کار، مطالعه و سرگرمی ها می پرسد. این قسمت بین 4 تا 5 دقیقه طول می کشد.

بخش 1 آزمون آزمون اسپیکینگ آیلتس (IELTS Speaking): مقدمه و سوالات در مورد موضوعات آشنا

4 تا 5 دقیقه

قسمت 1 آزمون اسپیکینگ آیلتس با درخواست ممتحن از شما شروع می شود که نام خود را ذکر کرده و هویت خود را نشان دهید.

در مرحله بعد IELTS Speaking، از شما سوالاتی کلی در مورد خودتان پرسیده می شود، مانند محل زندگی یا کاری که در حال حاضر انجام می دهید (کار یا تحصیل).

سپس از شما سوالاتی در مورد طیف وسیعی از موضوعات آشنا پرسیده می شود، به عنوان مثال، در مورد موسیقی که دوست دارید، آشپزی، آب و هوا، یا فیلم هایی که ترجیح می دهید. معمولاً در مورد یک یا دو موضوع از شما سؤال می شود. 

ممتحن سوالات متنی می پرسد و به پاسخ شما گوش می دهد و از شما می خواهد که پاسخ خود را با یک “چرا؟” بسط دهید. یا “چرا نه؟” اگر پاسخ شما خیلی کوتاه است 

این بخش از آزمون اسپیکینگ آیلتس از قالب پرسش و پاسخ پیروی می کند که بر توانایی شما در برقراری ارتباط نظرات و اطلاعات در مورد موضوعات روزمره با پاسخ دادن به طیف وسیعی از سؤالات تمرکز دارد.

قسمت 2 آزمون اسپیکینگ آیلتس: دوره طولانی انفرادی

3 تا 4 دقیقه

بعد از قسمت 1، ممتحن موضوعی را به شما می دهد و از شما می خواهد که یک تا دو دقیقه در مورد آن صحبت کنید.

موضوع بر روی یک کارت به شما تحویل داده می شود و همچنین یک کاغذ و یک مداد برای یادداشت برداری به شما داده می شود. بر روی کارت، اعلان صحبت و برخی از نکاتی را که می توانید در صحبت های خود در این زمینه پوشش دهید، مشاهده خواهید کرد.

در این مرحله شما دقیقاً یک دقیقه فرصت خواهید داشت تا قبل از صحبت آماده شوید و یادداشت برداری کنید. ممتحن از یک تایمر استفاده می کند و به شما می گوید چه زمانی زمان شما تمام شده است. 

ممتحن به شما می گوید که چه زمانی صحبت خود را شروع کنید و به شما یادآوری می کند که بعد از 2 دقیقه شما را متوقف می کند. نکات روی کارت وظیفه به شما کمک می کند تا به آنچه بگویید فکر کنید و باید سعی کنید تا 2 دقیقه کامل صحبت کنید.ممتحنین ممکن است قبل از رفتن به بخش بعدی از شما سؤالی در مورد آنچه گفته اید بپرسند.

این بخش از آزمون توانایی شما را برای صحبت طولانی در مورد یک موضوع خاص، با استفاده از زبان مناسب و سازماندهی ایده های خود به روشی منطقی ارزیابی می کند. شما می توانید از تجربه خود در مورد موضوع برای کمک به تکمیل چرخش طولانی استفاده کنید.

بخش سوم آزمون اسپیکینگ آیلتس: بحث دو طرفه

4 تا 5 دقیقه

سوالات بخش سوم از آزمون اسپیکینگ آیلتس به موضوع کلی که در قسمت 2 در مورد آن صحبت کردید مرتبط می شود. شما در مورد موضوع به صورت کلی تر و انتزاعی تر بحث خواهید کرد و به آزمونگر نشان می دهید که می توانید نظرات خود را بیان و توجیه کنید، تجزیه و تحلیل کنید، بحث کنید و در مورد موضوع عمیق تر حدس بزنید اگر نوبت طولانی شما در مورد یک مکان زیبا برای بازدید در شهر شما بود، این بخش ممکن است با صحبت در مورد مکان های زیبا آغاز شود و اولین سوال ممکن است این باشد: “به نظر شما حفظ مکان های زیبا در شهرها مهم است؟

ممتحن در این بخش بیشتر با شما صحبت خواهد کرد و ممکن است از شما بخواهد که نظرات خود را توجیه کنید تا ببیند چقدر می توانید در مورد ایده های انتزاعی در مقایسه با موضوعات شخصی که در قسمت های 1 و 2 در مورد آنها صحبت کردید، ارتباط برقرار کنید.

در قسمت 3، شما بر اساس توانایی خود در بیان و توجیه نظرات و تحلیل، بحث و گمانه زنی در مورد طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با موضوع کلی که در قسمت 2 در مورد آن صحبت کردید، ارزیابی می شوید. 

منابع:

آی دی پی

 

پاسخ بخش یک آزمون اسپیکینگ آیلتس چقدر باید باشد؟

در بخش یک ممتحن سوالات عمومی می پرسد. در این بخش ممتحن فقط 5 دقیقه وقت دارد و بین 9 تا 12 سوال از شما پرسیده خواهد شد بنابراین پاسخ های شما نباید خیلی طولانی باشد ولی در عین حال نباید پاسخ های یک و دو کلمه ای بدهید زیرا به نمره شما لطمه خواهد زد.

آیا در قسمت دوم آزمون اسپیکینگ آیلتس باید 2 دقیقه کامل صحبت کرد؟

پاسخ شما مثبت است بغیر از اینکه ممتحن خودش شما را متوقف کند. این امر دلیلش از بین رفتن نمره شما نیست بلکه ممتحن تصمیم دارد به بخش سوم آزمون برود و سوالات دشوارتری بپرسد.

5/5 - (2 امتیاز)
https://radtime.org/?p=8096
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد آزمون اسپیکینگ آیلتس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

برچسب ها: