آزمون رایتینگ آیلتس | IELTS Writing | مهارت نوشتاری آیلتس - آموزشگاه زبان های خارجی راد تایم

آزمون رایتینگ آیلتس

3666 بازدید
آزمون-رایتینگ-آیلتس

نگاهی اجمالی به آزمون رایتینگ آیلتس – IELTS Writing

آزمون آیلتس رایتینگ (آکادمیک) از دو وظیفه تشکیل شده است. موضوعات در این وظایف مربوط به حوزه‌های مورد علاقه عمومی است و برای داوطلبانی که وارد دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌شوند یا به دنبال ثبت نام حرفه‌ای هستند، مناسب است. پاسخ به هر دو تسک باید به سبک رسمی (فورمال) نوشته شود. آزمون رایتینگ آیلتس – IELTS Writing مهارت نوشتاری و نگارشی داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس را در مدت زمان 60 دقیقه می سنجد.

تسک نخست آزمون رایتینگ آیلتس

در تسک 1 آزمون رایتینگ آیلتس شما با نمودار، جدول، چارت و دیاگرام روبه رو خواهید شد و از شما خواسته می‌شود اطلاعات را با واژگان خود توصیف، خلاصه یا توضیح دهید. ممکن است از شما خواسته شود که داده‌ها را توصیف و ارائه کنید، مراحل یک فرآیند، نحوه عملکرد چیزی یا توصیف یک شی، طرح یا طرح را توضیح دهید.

تسک دوم آزمون رایتینگ آیلتس

از شما خواسته می شود که در پاسخ به یک دیدگاه، استدلال یا مشکل یک اِسِی (مقاله) بنویسید. شما دیدگاه خود را با مثال های مرتبط از دانش و تجربه خود توصیف و پشتیبانی خواهید کرد.

منظور از خلاصه کردن حقایق یا ارقام از اطلاعات گرافیکی چیست؟

در تسک یک آزمون رایتینگ آیلتس آکادمیک (IELTS Academic Writing Task 1)، مقداری اطلاعات بصری به شما نشان داده می شود، راهکاری تصویری برای نمایش اطلاعات. ممکن است یک یا چند تصویر به شما نشان داده شود. این اطلاعات بصری را می توان به صورت زیر نشان داد:

  • جدول
  • چارت
  • روند (پروسه)
  • گراف
  • نقشه

همچنین دستورالعمل‌هایی به شما داده می‌شود، بنابراین اطلاعاتی را که می‌بینید، با انتخاب و گزارش ویژگی‌های اصلی که می‌بینید، خلاصه کنید، و در صورت لزوم، مقایسه کنید. شما باید یک کار انتقال اطلاعات را انجام دهید – اطلاعات بصری که به شما داده می شود باید در قالب متن ارائه شوند.

برای تکمیل موفقیت آمیز کار، باید:

  1. یک مقدمه بنویسید
  2. یک نمای کلی بنویسید (خلاصه ای از آنچه می بینید)
  3. ویژگی‌های کلیدی را با شکل‌ها ارائه و هایلایت کنید (داده‌ها)

شما باید حداقل 150 کلمه بنویسید و پاسخ ها باید به طور کامل نوشته شوند، بدون نقطه یا یادداشت.

نگارش مقاله (IELTS Essay Writing)

درتسک 2 از آزمون رایتینگ آیلتس – IELTS Writing از شما خواسته می شود در پاسخ به یک دیدگاه، یک استدلال یا یک مشکل، نگارش انشا داشته باشید. مقاله ها باید به سبک آکادمیک یا نیمه رسمی نوشته شوند. موضوعات درباره موضوعات مرتبط هستند و بر جنبه خاصی از موضوع تمرکز دارند. به عنوان مثال، اگر موضوع در مورد کامپیوتر باشد، تمرکز روی یک جنبه خاص به جای نوشتن در مورد کامپیوتر به طور کلی خواهد بود.

دستورالعمل های تسک به شما اطلاعاتی در مورد سوال می دهد و به شما می گوید که چگونه موضوع را در مقاله خود بحث کنید. ممکن است از شما خواسته شود اطلاعات واقعی ارائه دهید، راه‌حل‌هایی را ترسیم کنید و ارائه دهید، یک نظر را توجیه کنید یا شواهد و ایده‌ها را ارزیابی کنید. مهم است که کار را با دقت با استفاده از ایده ها و مثال های مرتبط برای پشتیبانی از موقعیت خود تکمیل کنید. ایده‌های شما باید به‌طور واضح و با استفاده از پاراگراف‌ها برای هر ایده سازماندهی شوند. شما باید حداقل 250 واژه بنویسید.

شما بر اساس توانایی خود در پیروی از قراردادهای مقاله نویسی انگلیسی برای سازماندهی و پیوند دادن اطلاعات به روشی منسجم و با استفاده از زبان به طور دقیق و مناسب برای بیان ایده ها و نظرات خود ارزیابی می شوید.

نمونه سوالات رایتینگ آیلتس – IELTS Writing

تسک نمونه – IELTS Writing

نمونه پاسخنامه- IELTS Writing

آیا شرکت دوباره ،فقط در آزمون رایتینگ آیلتس مقدور است؟

خیر، آیلتس اجازه شرکت مجدد اجزای آزمون فردی را نمی دهد. اگر در آزمون رایتینگ آیلتس نمره پایینی کسب کرده اید، باید کل آزمون را مجدداً بگذرانید. برای کمک به آمادگی بهتر، در رایتینگ آیلتس به شما شرکت در کلاس و دوره آیلتس رادتایم را توصیه می کنیم تا با خیالی آسوده در آزمون آیلتس شرکت نمایید.

منابع:

idp

تفاوت آزمون رایتینگ جنرال و آکادمیک چیست؟

در تسک 1 رایتینگ جنرال باید یک نامه بنویسید یا به اصطلاح letter writing داشته باشید. ولی در رایتینگ آکادمیک تسک 1 باید گزارش یک دیاگرام را بنویسید. در تسک دو برای هردو آزمون یک مقاله استدلالی خواهید داشت.

در introduction تسک 1 آکادمیک چه باید بنویسیم؟

در مقدمه دیاگرام یا داده ها را باید بصورت کلی توصیف کنید.این معمولاً به معنای پارافریزینگ سؤال است، به عبارت دیگر سؤال را مجدداً بیان بازنویسی می کنید. سعی کنید تمام اطلاعات مهم مانند دوره های زمانی، کشورها و سایر بخش های مهم را در داده ها ذکر کنید.اگر یک ویژگی اصلی واضح وجود دارد، می توانید در مقدمه نیز به آن اشاره کنید.


 

5/5 - (8 امتیاز)
https://radtime.org/?p=8123
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد آزمون رایتینگ آیلتس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

برچسب ها: