تکنیک شدویینگ shadowing برای تقویت Speaking
30 % تخفیف همه دوره های زبان آموزشگاه راد تایم تخفیف عیدانه عیدی راد تایم به شما
30 % تخفیف همه دوره های زبان آموزشگاه راد تایم تخفیف عیدانه
عیدی راد تایم به شما

تکنیک شدویینگ shadowing | شدویینگ در آیلتس و Speaking

3509 بازدید
شدویینگ Shadowing

شدویینگ Shadowing یک تکنیک پیشرفته یادگیری زبان است. ایده ساده است: شما به شخصی گوش می‌دهید و آنچه را که می‌گوید در زمان واقعی ، با کمترین تاخیر ممکن تکرار می‌کنید. تکنیک شدویینگ Shadowing روشی است که می توانید در هر مکان و هر زمان تمرین کنید. هنگامی که بر مهارت شدویینگ مسلط شدید، نه تنها تسلط گفتاری شما بهبود می یابد، بلکه تلفظ و لحن طبیعی تری نیز خواهید داشت و همچنین در آزمون های مهم بین المللی مانند آیلتس و تافل از تکنیک شدویینگ Shadowing می توان بهره جست. اما، قبل از اینکه نحوه تبدیل شدن به یک استاد تکنیک شدویینگ Shadowing را به شما بگوییم، بیایید به معنای سخن گفتن روان و دقیق به یک زبان خارجی بیندیشیم.

تکنیک شدویینگ Shadowing چیست؟

مدت زمان تخمینی مطالعه: 6 دقیقه

تکنیک شدویینگ Shadowing چیست؟

چرا صحبت کردن به یک زبان خارجی چالش برانگیز است؟

زبان آموزان اغلب در مهارت شنیداری (Listening) و مهارت خواندن (Reading) بهتر از مهارت speaking هستند. در ابتدا باید گفت که، این ها مهارت های بسیار متفاوتی هستند. لیسنینگ و ریدینگ آیلتس چیزی است که ما آن را مهارت های دریافتی (receptive) می نامیم، در حالی که اسپیکینگ و رایتینگ مهارت های تولیدی (productive) است. مهارت های receptive برای پردازش و درک زبانی شما استفاده می شود. اما، در مورد اسپیکینگ، نکات بیشتری وجود دارد.
در واقع، صحبت کردن واقعاً یک مهارت نیست. این یک سیستم کامل از فرآیندها است. البته برای اینکه بتوانید صحبت کنید، نیازی به درک همه این فرآیندها نیست. با این حال، باید به دنبال جواب این سوال بود که چرا ما گاهی اوقات هنگام صحبت کردن به یک زبان خارجی اشتباه می کنیم؟ وقتی درک کنیم که چقدر گفتار پیچیده است، دیگر از مهارت پایینمان در سخن گفتن (Speaking) نمی هراسیم.

چرا تکنیک شدویینگ shadowing مفید است؟

حرف زدن روان و سلیس به یک زبان دیگر، نیازمند پشتکار است. در واقع تمرین و ممارست در یادگیری، معجزه گر است. به زبان مادری خود فکر کنید. چند ساله بودید که شروع به صحبت کردید؟ چند ساعت در هفته به این زبان صحبت می کنید؟ عضلات فک و صورت شما، به ادا کردن کلمات، صداها و حروف زبان مادری شما عادت کرده است. مفاصل شما (به عنوان مثال زبان، لب ها، دندان ها) در این مورد هزاران ساعت تمرین داشته اند. به طور معمول، در محیط هایی مثل کلاس زبان، با توجه به اینکه زبان آموز مدت زمان محدودی را در کلاس درس می گذراند، زمان زیادی برای تقویت تلفظ وجود ندارد. این یکی از دلایلی است که زبان آموز ممکن است سطح خوبی از تسلط گفتاری نداشته باشد. هنگام آماده شدن برای شرکت در یک آزمون زبان، نباید این جنبه های زبان خود را نادیده بگیرید. پس چه کار باید کرد؟ با استفاده از تکنیک شدویینگ Shadowing شما هیچ یک از این مسائل را ندارید. شما می توانید آن را در خانه، در دفتر، حتی در سفر حتی به تنهایی انجام دهید. تنها چیزی که نیاز دارید موبایل و هدفون است.

چرا تکنیک شدویینگ shadowing مفید است؟

راهنمایی مرحله به مرحله تکنیک Shadowing

بیایید Speaking را به ورزش فوتبال تشبیه کنیم. تکنیک شدویینگ در اینجا، برای یک فوتبالیست حکم تمرین پیش از مسابقه را دارد. تکنیک شدویینگ به شما این امکان را می دهد که به اندام کلامی (زبان، عضلات فک،لب، دندان…) خود آموزش دهید تا صداها را با دقت بیشتری تولید کنند . در یک مکالمه واقعی، شما باید ایده های خود را سازماندهی کنید، کلمات مناسب را بیابید و عبارات را تکرار کنید. اما با تقلید از گفتار شخص دیگری، می توانید فقط روی صداهای زبان تمرکز کنید.

بیشتر بخوانید



تمرین برای تکنیک شدویینگ

1.یک قطعه فایل صوتی را برگزینید:

  • یک قطعه صوتی کوتاه (حداکثر 5 دقیقه) با یک نفر سخنگو بیابید.
  • لازم نیست انگلیسی زبان بومی باشد ، ولی باید با مهارت باشد.

2. گوش کنید:

  • قبل از شروع شدویینگ Shadowing، حداقل یک بار به صدا گوش دهید تا به لهجه، ریتم و لحن گوینده عادت کنید. اگر هر کلمه ای را نمی فهمید نگران نباشید. اما اگر خیلی سریع یا پیچیده است، یک فایل مناسب تر را جایگزین کنید.

3. شدویینگ Shadowing را تمرین کنید:

  • برای شروع می‌تواند کمی دشوار باشد، اما سعی کنید آنچه را که گوینده می‌گوید به سرعت و با دقت تکرار و شبیه سازی کنید.
  • با 20-30 ثانیه شروع کنید و اگر نتوانستید خود را با فایل هماهنگ کنید، فقط فایل صوتی را متوقف کنید و دوباره شروع کنید.
  • بخاطر داشته باشید در اینجا با معنا خیلی کاری نداریم فقط سعی کنید صدای گوینده را شبیه سازی کنید.

4. صدای خود را ضبط کنید:

  • وقتی تمرین کردید و اعتماد به نفس بیشتری یافتید، سعی کنید صدایتان را ضبط کنید.
  • با هدفون به صدا گوش دهید و صدای خود را با استفاده از کامپیوتر یا موبایل خود ضبط کنید.

5. دوباره گوش کنید:

  • به صدای خود گوش دهید و آن را با فایل صوتی مقایسه نمایید.

این تمرین را بارها با فایل های مختلف انجام دهید تا معجزه تکنیک شدویینگ shadowing را دریابید.

سوالات متداول

تکنیک شدویینگ Shadowing چیست؟

تکنیک شدویینگ به طور مختصر عبارت است از شبیه سازی صدای متکلم انگلیسی زبان در متن ها و جملات متفاوت برای بهبود مهارت اسپیکینگ زبان انگلیسی (و دیگر زبانهای خارجه).

آیا تکنیک شدویینگ برای آزمون آیلتس مفید است؟

پاسخ شما مثبت است! تکنیک شدویینگ Shadowing برای آزمون آیلتس وسایر ارزیابی های معتبر بین المللی زبان انگلیسی و همچنین برای General Speaking بسیار مفید است.

هم اکنون می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از خدمات مشاوره و تعیین سطح رایگان، با موسسه زبان های خارجی رادتایم تماس بگیرید.

5/5 - (4 امتیاز)
https://radtime.org/?p=8270
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد تکنیک شدویینگ shadowing | شدویینگ در آیلتس و Speaking

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

برچسب ها: