میانگین دستمزد در استرالیا چقدر است؟ - آموزشگاه زبان های خارجی راد تایم

میانگین دستمزد در استرالیا چقدر است؟

1443 بازدید
میانگین دستمزد در استرالیا چقدر است؟

میانگین دستمزد در استرالیا چقدر است؟

میانگین دستمزد در استرالیا چقدر است، اگر در استرالیا زندگی می‌کنید یا قصد دارید به آنجا بروید، احتمالاً می‌خواهید بدانید میانگین دستمزد چقدر است. خب، به شما بگوییم: میانگین دستمزد در استرالیا در همه ایالت‌ها و شغل‌ها در نوامبر ۲۰۲۱ برابر ۹۰,۹۱۷ دلار استرالیایی بود. این براساس میانگین دستمزد هفتگی ۱,۷۴۸ دلار است. البته، تفاوت‌های زیادی در دستمزدها وجود دارد که به محل زندگی و شغل افراد و متاسفانه به زن یا مرد بودن افراد مربوط می‌شود. بنابراین، بیایید به صورت دقیق‌تری به دستمزدها در مناطق و شغل‌های مختلف استرالیا نگاهی بیندازیم.

در کدام منطقه استرالیا می‌توانم بیشترین دستمزد را دریافت کنم؟

اگر به دنبال کسب درآمد زیاد در استرالیا هستید، مقصد شما باید پایتخت ACT به عبارت دیگر کانبرا باشد. در آنجا می‌توانید میانگین هفتگی ۱,۹۸۰ دلار یا سالانه ۱۰۲,۹۸۶ دلار دریافت کنید. در رتبه دوم استان بزرگ غرب استرالیا قرار دارد که میانگین حقوق آن ۱,۸۹۶ دلار در هفته یا ۹۸,۵۸۲ دلار در سال است. جایی که دستمزد پایین‌ترین است، تاسمانی است که مردم میانگین ۱,۵۴۲ دلار در هفته درآمد دارند و به حقوق سالانه ۸۰,۱۶۸ دلار می‌شود. به هر حال، هر جایی در استرالیا که تصمیم به زندگی بگیرید، ارزش دارد که زبان انگلیسی استرالیایی را یاد بگیرید تا بتوانید با مردم محلی صحبت کنید.

بیشتر بخوانید


اسامی کشورها به انگلیسی | اسامی کشورها و ملیت های مختلف به انگلیسی

بهترین آموزشگاه زبان در شمال تهران

زبان انگلیسی برای افراد پرمشغله


فاصله دریافت دستمزد بین زن و مرد در استرالیا

متاسفانه، بر حسب میانگین، زنان در همه ایالت‌ها و مناطق استرالیا کمتر از مردان درآمد کسب می‌کنند. بزرگترین تفاوت دریافت دستمزد بین مردان و زنان در غرب استرالیا وجود دارد، احتمالاً به دلیل تعداد زیادی از شغل‌های معدن که در آنها مردان دستمزد بالاتری دریافت می‌کنند. منطقه ACT برای  زنان و مردان از نظر میانگین دستمزد بهترین مکان برای کار است و در رتبه اول قرار دارد. نیوساوت ولز هم در رتبه دوم برای زنان قرار دارد. به یاد داشته باشید که شما ممکن است بتوانید در استرالیا مذاکره حقوق خود را انجام دهید؛ همیشه ارزش امتحان را دارد.

کدام شغل‌ها دستمزد بالاتری در استرالیا دارند؟

براساس نوامبر ۲۰۲۱، شغل‌های صنعت معدن یکی از بالاترین درآمدها در استرالیا هستند. میانگین دستمزد در این صنعت برای مردان ۱۴۱,۶۹۵ دلار و برای زنان ۱۱۹,۹۲۸ دلار است. در مناطق شمالی و مرکزی غرب استرالیا تعداد زیادی از شغل‌های معدن وجود دارد که این همان دلیل بزرگی است که در آن استان حقوق‌های کلی بالایی وجود دارد. در لیست بعدی شغل‌های صنعت اطلاعات، رسانه و ارتباطات و شغل‌های خدمات مالی و بیمه قرار دارند.

نگاهی به برخی از شغل‌های خاص نشان می‌دهد که یک تحلیلگر داده می‌تواند در سال میانگین ۱۰۳,۱۷۷ دلار درآمد داشته باشد، در حالی که یک مشاور سرمایه‌گذاری حدوداً ۱۱۷,۴۸۲ دلار در سال کسب می‌کند. یک بازرس ساختمان می‌تواند در سال میانگین ۹۸,۶۵۹ دلار و یک مهندس برق می‌تواند در سال میانگین ۱۱۳,۴۱۰ دلار درآمد داشته باشد. هر کدام از شغل‌هایی که به آنها در حال رفتن هستید، احتمالاً نیاز به تمرین مصاحبه به زبان انگلیسی دارید، به ویژه اگر این اولین تجربه شماست.

شغل‌هایی که در استرالیا دارای حقوق کمتری هستند

در صورتی که به عنوان یک مهاجر کاری و با ویزای Working Holiday در استرالیا هستید، ممکن است شغل‌های با حقوق کمتری پیدا کنید. کمترین حقوق متوسط در بخش مسکن و خدمات غذا و نوشیدنی وجود دارد؛ به طور میانگین، یک بارمن در سال حدود ۵۹٬۴۷۵ دلار درآمد دارد در حالی که یک سرایدار و دربان حدود ۶۴٬۴۷۸ دلار درآمد کسب می‌کند. این مشاغل با فاصله نزدیک کارگران در صنعت خرده‌فروشی تجارت دنبال می‌شود؛ یک صندوقدار حقوق متوسطی در حدود ۶۲٬۰۰۴ دلار دارد. احتمالاً متوجه خواهید شد که حتی در استرالیا، حقوق “کم” واقعاً به این اندازه کم نیست و می‌توانید به هر صنعت که در آن کار کنید، با احتمال زیاد یک استاندارد خوب زندگی داشته باشید. در واقع، حقوق میانه در استرالیا ۱٬۲۰۰ دلار در هفته است که نسبت به میانگین بسیار پایین‌تر است.

حقوق در شغل‌های نیرو های متخصص

اگر در استرالیا با ویزای کاری هستید و به دنبال اقامت بلند مدت هستید، ممکن است علاقه‌مند باشید که درباره حقوق شغل‌هایی که در بالاترین تقاضا هستند، اطلاعات کسب کنید. یکی از پرتقاضاترین شغل‌ها در استرالیا در بخش مهاجرت نیروی متخصص پرستاری است. میانگین حقوق یک پرستار ثبت‌نام شده در استرالیا ۷۳٬۰۰۰ دلار در سال است؛ در صورتی که می‌خواهید بیشتر درآمد کسب کنید، باید در یک منطقه روستایی شغل پیدا کنید. برای معلمان دبیرستانی، یک شغل دیگر با تقاضای بالا، میانگین حقوق ۹۳٬۰۰۰ دلار است؛ کار با نوجوانان شما را با حقوق بالاتر و ممکن است موجب خاکستری شدن زودهنگام موی شما شود. مشاغل نجاری نیز یک حرفه‌ی بسیار نیازمند در استرالیا هستند و حدود ۷۴٬۰۰۰ دلار در سال می‌توانند کسب کنند.

کلاس خصوصی زبان
برای کسانی که فرصت کمی برای یادگیری دارند، مثلا افرادی که قصد مهاجرت دارند، کلاس زبان خصوصی یکی از بهترین گزینه ها است.

میانگین حقوق در استرالیا چقدر است؟

اگر در سال حدود ۹۰٬۰۰۰ دلار درآمد داشته باشید، شما تقریباً میانگین در زمینه حقوق در استرالیا هستید. کار به عنوان یک معلم یا یک تحلیل‌گر داده شما را بیشتر از این رقم قرار می‌دهد، در حالی که افرادی در صنعت خدمات ممکن است کمی پایین‌تر از این رقم باشند. و اگر به سمت غرب بروید، ممکن است بتوانید درآمد خود را بیشتر از همکاران خود در شرق کشور افزایش دهید.

سوال متداول میانگین دستمزد در استرالیا

میانگین دستمزد در استرالیا چقدر است؟

حداقل دستمزد استرالیا در حال حاضر 18.29 دلار در هر ساعت یا 694.90 دلار در هر 38 ساعت در هفته (بدون مالیات) است.۳ دی ۱۴۰۱

آیا دولت استرالیا حقوق حداقلی را تعیین کرده است؟

بله، دولت استرالیا حداقل حقوق و دستمزدهایی را که کارفرمایان می‌بایست به کارگران پرداخت کنند، تعیین کرده است. این حداقل حقوق و دستمزدها به ازای هر ساعت کار تعیین شده‌اند و برای تمامی صنایع و شغل‌ها در استرالیا لازم است که کارفرمایان حداقل حقوق و دستمزد معادل یا بیشتر از آن را به کارگران پرداخت کنند.
به طور کلی، حداقل حقوق و دستمزد در استرالیا بر اساس سن، ساعات کاری، صنعت و نوع کار بسته به شرایط متفاوتی تعیین می‌شود. برای مثال، در سال 2021 حداقل حقوق و دستمزد ساعتی برای یک کارگر بالای 21 سال در استرالیا حدود 20.33 دلار بوده است. اما برای کارگران زیر 21 سال و کارگرانی که در زمینه‌هایی مانند کشاورزی، خدمات خانگی و برخی شغل‌های خدماتی کار می‌کنند، حداقل حقوق و دستمزد ساعتی کمتر است.
لازم به ذکر است که بعضی از ایالت‌ها و قومیت‌های بومی در استرالیا، حداقل حقوق و دستمزد متفاوتی را برای کارگران در محدوده خود تعیین کرده‌اند.

آیا حداقل حقوق و دستمزد در استرالیا هر سال تغییر می‌کند؟


بله، حداقل حقوق و دستمزد در استرالیا هر سال توسط کمیسیون حقوق و دستمزد (Fair Work Commission) بررسی می‌شود و ممکن است تغییر کند. دلیل این تغییرات می‌تواند شامل تغییرات قوانین و مقررات کاری، افزایش هزینه‌های معیشتی و تورم باشد.
به طور کلی، حداقل حقوق و دستمزد در استرالیا در هر سال در ماه ژوئیه (جولای) به روزرسانی می‌شود. در این روند به دلیل بررسی شرایط اقتصادی و اجتماعی، می‌تواند تغییراتی در حداقل حقوق و دستمزد ایجاد شود.
همچنین، باید توجه داشت که بعضی از ایالت‌ها و قومیت‌های بومی نیز ممکن است حداقل حقوق و دستمزد خود را به صورت مستقل تعیین کنند. به همین دلیل، حداقل حقوق و دستمزد در برخی مناطق ممکن است از حداقل حقوق و دستمزد ملی در استرالیا متفاوت.

1/5 - (1 امتیاز)
https://radtime.org/?p=11483
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد میانگین دستمزد در استرالیا چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.