کتاب مصور انگلیسی برای کودکان - آموزشگاه زبان های خارجی راد تایم

کتاب مصور انگلیسی برای کودکان | کتاب تصویری آموزش زبان به کودکان

2032 بازدید
کتاب مصور آموزش زبان برای کودکان

کتاب مصور انگلیسی یا Comic Book ها یکی از انواع کتاب است که در آموزش زبان نیز از آن ها استفاده می شود. به دلیل ترکیب تصویر و کلام، ذهن خواننده را به‌سرعت جذب می‌کنند. حافظه تصویری زبان آموز را تقویت می کند و باعث یادآوری راحت تر آموزش ها می شود. با توجه به سن و شرایط کودکان، آموزش به آنها با کتاب های عادی سخت است. به همین دلیل از کتاب های مصور انگلیسی برای کودکان استفاده می شود. استفاده از کتاب مصور آموزش زبان به کودکان بسیار رایج است و باعث می شود کودک از دنیای کودکانه و فانتزی خودش خارج نشود. آموزش اصولی کتاب مصور انگلیسی برای کودکان باعث بیشترین تاثیر بر رو زبان آموز از همان دوران کودکی می شود. در ادامه همراه ما باشید تا بهترین کتاب های تصویری زبان انگلیسی برای کودکان را به شما معرفی کنیم.

بهترین کتاب های تصویری زبان انگلیسی برای کودکان

مدت زمان تخمینی مطالعه: 9 دقیقه

کتاب مصور انگلیسی برای کودکان

فواید استفاده از کتاب مصور برای آموزش به کودکان

کتاب‌های مصور به دلیل اینکه از ارتباط مهارت دیداری و حافظه کمک می گیرند و به زبان ساده همه چیز را آموزش می دهند، بسیار مفید تلقی می شوند. با ایجاد ارتباط بین شخصیت های مختلف، مهارت مکالمه زبان آموزان را تقویت می کند. با توجه به اینکه معمولا این کتاب ها از داستان های کوتاه شخصیت ها در موقعیت های مختلف تشکیل شده است، می تواند به طور عمیق تری در خاطر مخاطب باقی بماند.
استفاد از کتاب های مصور برای یادگیری یک زبان جدید به اینگونه است که معنی کلماتی که نمیدانیم را با نگاه کردن به عکس های آن ها یاد می گیریم. به همین دلیل است که یادگیری مفهومی تر و عمیق تر می شود.
نکته مهم در کتاب هی مصور این است که یادگیری با آن ها جداب و لذتبخش است. زیرا هم به دلیل تصاویر متعدد خسته کننده نیست و هم با داستان های جذاب پیش می روید.

کتاب‌های Family and Friends کودکان

مجموعه کتاب Family and Friends یک مجموعه کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان است. توسط انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده است. تدریس آن برای کودکان 8 الی 12 سال است.
این کتاب 7 جلد است. هر جلد آن 15 درس دارد. در پایان هر 3 درس، یک بخش جهت مرور مطالب وجود دارد. این کتاب که به شکل فصل بندی، منظم و طبقه بندی شده است. به مرور آموزش را با موضوعات مختلف پیشرفته می کند.
در پایان کتاب نیز بخشی شامل ریدینگ های متناسب با سطح کتاب و یک سری تمرین از دروس مختلف قرار دارد.
این مجموعه شامل کتاب اصلی، کتاب کار و نرم افزار آموزشی است. علاوه بر آن کتاب معلم، کتاب تست، فایل های صوتی برای بخش لیسنینگ و کتاب تست نیز دارد. این کتاب با استفاده از تصاویر، آموزش را برای کودکان راحت تر کرده و در گروه کتاب های مصور قرار می گیرد.

کتاب backpack  

مجموعه کتاب backpack مناسب برای کودکان در رده سنی بین 8 تا 13 است. توسط Mario Herrera نوشته شده است. ویرایش دوم آن توسط انتشارات Pearson Longman صورت گرفته است.
این کتاب در 7 سطح طبقه بندی و تمرکز آن بر روی مهارت اسپیکینگ و ریدینگ است.
نکته مهم درباره این کتاب، این است که یکی از بهترین منابع برای یادگیری خودآموز است.
این مجموعه شامل کتاب آموزشی، سی دی فایل صوتی برای مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ و دی وی دی ویدیوهای آموزشی است. محتویات این کتاب شامل دانش های عمومی مانند ریاضیات و علوم و غیره است. به وسیله ترانه، سرود ، تصاویر، بازی و غیره آموزش داده می شود.

بیشتر بخوانید



مجموعه کتاب های  Let’s go

مجموعه کتاب های  Let’s go، یک کتاب مصور انگلیسی برای کودکان است. توسط انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده است. این مجموعه کتاب برای کودکان 5 تا 13 سال است.
در 8 سطح طبقه بندی و تمرکز آن بر روی مهارت اسپیکینگ و لیسنینگ است.
هر جلد این مجموعه شال یک کتاب آموزشی، کتاب تمرین، فایل صوتی برای لیسنینگ و نرم افزار آموزشی است.
از ویژگی‌های مفید این مجموعه آشنایی با تلفظ حروف و کلمات و چگونگی روان خواندن متون است. آموزش این موارد با استفاده از ترانه های مختلف، تصاویر و فایل های صوتی شاد صورت می گیرد. فضای طراحی شده این کتاب شاد است و باعث می شود کودک از آموزش خسته نشود.

مجموعه کتاب های Big English

کتاب Big English  برای کودکان در رده سنی 6 تا 12 سال است و یک کتاب مصور آموزش زبان به کودکان است. تالیف این کتاب بر عهده انتشارات Pearson بوده است.  ب
مجموعه کتاب های بیگ انگلیش دارای ۷ سطح است.
روش های مختلف موجود در این کتاب، از جمله ترانه های اول هر درس، داستان های جذاب و تصاویر رنگارنگ، سرعت یادگیری کودکان را بالا می برد. کلمات مهم هر درس در قالب ترانه و تصویر به کودک شما آموزش داده می شود.
این مجموعه آموزشی دارای کتاب اصلی، کتاب کمک درسی، اپلیکیشن های آموزش، فلش کارت، فایل صوتی و دی وی دی تصویری است.
مطالبموجود در این کتاب از دانش های عمومی مانند هنر و ریاضیات و جغرافیا و غیره است. به وسیله فایل صوتی و تصویری و نوشته آموزش داده می شود.
قسمت های سرگرم کننده، ویدیوهای جذاب به همراه تصاویر و فایل های صوتی مختلف، باعث شده است که این کتاب از حالت خسته کننده خارج شود. همچنین باعث بالا رفتن اعتماد به نفس کودکان شود.

کتاب مصور انگلیسی برای کودکان

کتاب Peanuts

این کتاب فارغ از آموزش بوده و یک کتاب داستان است. سطح این کتاب برای کودکان زبان آموزانی است که در سطح متوسط قرار دارند.
موضوع این کتاب طنز بوده که باعث می شود خسته کننده نباشد. همچنین داستان های این کتاب، کوتاه هستند.
این کتاب یک کمیک بوک است. یعنی محوریت اصلی آن بر روی تصاویر است. زبان این کتاب ساده است. با توجه به نزدیکی آن به زبان افراد بومی، ذهن خواننده را از همان زمان کودکی با نوع حرف زدن بومی آشناتر می کند.

کتاب Diary of a Wimpy Kid

این کتاب برای زبان آموزان کودک با سطح مبتدی است. موضوع این کتاب نیز طنز بوده است. این کتاب در جلد های مختلفی موجود است.
بکار گیری زبان ساده در این کتاب، خواندن آن را راحت تر کرده است. از دیگر فواید این کتاب می توان به آشنایی با زبان عامیانه افراد بومی اشاره کرد.
کتاب  Diary of a Wimpy Kid جزو کتاب های مصور انگلیسی برای کودکان است. اما متن های موجود در آن، در مقایسه با سایر کتاب های مصور بیشتر است.
داستان این کتاب، درباره کودکی به نام گرگ و بهترین دوستش رولی است. داستان مشکلات گوناگون گرگ را تعریف می‌کند و هر جلد کتاب به یکی از مشکلات اساسی زندگی گرگ می‌پردازد.

بیشتر بخوانید



کتاب Watchmen

سطح این کتاب پیشرفته است و برای شروع پیشنهاد نمی شود. این کتاب بسیار معروف لوده و یک شاهکار ادبی محسوب می شود.
در این کتاب انواع مختلف حرف زدن های انگلیسی از صحبت کردن رسمی تا محاوره ای را می خوانید.
داستان این کتاب، در زمان جنگ سرد است. watchman نام گروهی از ابرقهرمانان است که فعالیت شان ممنوع است. در طول داستان مرگ مشکوک اعضای این گروه بررسی می‌شود. تمرکز اصلی داستان روی شخصیت‌ها و افکار آنهاست. داستان در واقع تحلیلی از جامعه دهه ۸۰ امریکاست و همین موضوع سطح کتاب را کمی بالاتر می برد.

کلام آخر

آموزش به کودکان نیاز به پیروی کردن از یک روش اصولی و برنامه ریزی درست دارد. کلاس های استاندارد کودکان در یک محیط مناسب می توانید ذوق کودکان به یادگیری زبان را افزایش دهد. برای آموزش زبان به کودکان می توان از کتاب های مصور استفاده کرد که باعث می شود از حافظه تصویری خود استفاده کنند. در این مقاله به بررسی تاثیر آموزش زبان انگلیسی به کودکان با استفاده از کتاب مصور پرداختیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از خدمات مشاوره و تعیین سطح رایگان با موسسه زبان های خارجی رادتایم تماس بگیرید.

امتیاز شما به این مقاله
https://radtime.org/?p=10711
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد کتاب مصور انگلیسی برای کودکان | کتاب تصویری آموزش زبان به کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

برچسب ها: