آمادگی بازگشت به مدرسه - آموزشگاه زبان های خارجی راد تایم

آمادگی بازگشت به مدرسه

1224 بازدید
آمادگی بازگشت به مدرسه

آمادگی بازگشت به مدرسه

آمادگی بازگشت به مدرسه: چگونه مطمئن شوید که فرزندتان در پاییز رشد می کند

مانند بسیاری از والدین، ممکن است از خود بپرسید که چگونه مطمئن شوید که فرزندتان هم از نظر تحصیلی و هم از نظر عاطفی آماده است تا پاییز امسال به مدرسه بازگردد و برای حمایت از او در هنگام بازگشت به یادگیری چه کاری می توانید انجام دهید.

آمادگی برای بازگشت به مدرسه می تواند دلهره آور به نظر برسد، اما نگران نباشید – شما در جای درستی هستید و بیش از آنچه فکر می کنید آماده هستید.

زمان تخمینی مطالعه: 15 دقیقه

یادگیری و فصل نو سال تحصیلی

در حالی که ممکن است سال تحصیلی آتی پر از تغییرات بزرگ به نظر برسد، و سال گذشته ممکن است مملو از چالش‌ها باشد، مهم است که به خاطر داشته باشید که به عنوان والدین، قدرت ایجاد یک روایت مثبت در مورد تجربیات یادگیری آینده فرزندتان را دارید. شما به‌عنوان والدین می‌توانید اطمینان حاصل کنید که رابطه فرزندتان با تحصیلاتش تأثیرگذار، مفید و پر از رشد است. بیایید با راهنمای خود برای آمادگی برای بازگشت به مدرسه برای والدین شروع کنیم!

بهترین آموزشگاه زبان در تجریش
بهترین آموزشگاه زبان در تجریش

چرا فصل بازگشت به مدرسه برای والدین استرس زا است؟

والدین اغلب در فصل بازگشت به مدرسه استرس را تجربه می کنند که معمولاً به دلیل موارد زیر است:

افزایش فشارهای مالی، مانند خرید لوازم جدید مدرسه.
برنامه ریزی و تدارکات، مانند سازماندهی حمل و نقل.
آماده کردن بچه ها برای انتظارات تحصیلی از یک سطح جدید.
ایجاد تعادل بین مسئولیت های کار و خانه.
حصول اطمینان از سازگاری آرام کودکان با سال تحصیلی جدید.
به عنوان یک والدین، یکی از بهترین نکاتی که برای آماده شدن برای بازگشت به مدرسه داریم این است که سعی نکنید همه کارها را خودتان انجام دهید.

چگونه والدین می توانند برای موفقیت در بازگشت به مدرسه آماده شوند؟

اگر پدر و مادری هستید که آماده فرستادن فرزندتان به مدرسه هستید، بدون شک این روند بسیار دلهره آور است. از دانستن نحوه آماده شدن ذهنی برای بازگشت به مدرسه گرفته تا رسیدگی به امور تدارکاتی (مانند یافتن مراقبت از کودک بعد از مدرسه در حالی که هنوز در محل کار هستید!) می تواند کاملاً خسته کننده باشد.

بهترین آموزشگاه زبان جنت آباد

چک لیست آمادگی بازگشت به مدرسه

یک روال را زودتر تنظیم کنید

این فقط کودکان نیستند که به یک روال نیاز دارند. والدین نیز می توانند از داشتن یک برنامه منظم بهره ببرند. قبل از شروع مدرسه، خود و خانواده‌تان را به یک برنامه منظم خواب و صرف غذا برگردانید.

زمان خواب و بیداری مشخصی داشته باشید که به آن پایبند باشید و برنامه ریزی کنید که وعده های غذایی خود را هر روز در ساعت مشخصی بخورید. به این ترتیب، وقتی اولین روز مدرسه فرا می رسد، بازگشت به یک روال برای همه آنقدر استرس زا نخواهد بود.

لوازم مدرسه مناسب را تهیه کنید

یکی از مهمترین عناصر در مورد چگونگی آماده شدن برای بازگشت به مدرسه، تهیه وسایل مناسب است.

لیست لوازم مدرسه ارائه شده توسط مدرسه را بررسی کنید و اقلام مورد نیاز فرزند خود را خریداری کنید. اگرچه ممکن است تهیه وسایل رنگارنگ سرگرم کننده باشد، اما به اصولی که فرزندتان برای سال تحصیلی آینده نیاز دارد، پایبند باشید. شما نمی خواهید بیش از حد خرج کنید و در نهایت به مواردی برسید که ضروری نیستند یا مواردی که مدرسه می تواند ارائه دهد.

بهترین آموزشگاه زبان در شهر زیبا

لباس های جدید را از قبل خریداری کنید

با برنامه ریزی برای خرید لباس جدید چند هفته قبل از شروع مدرسه، از سفرهای خرید لحظه آخری خودداری کنید. قبل از خرید حتماً با آموزشگاه در مورد الزامات کد لباس مشورت کنید. همچنین ایده خوبی است که فرزندتان را در این فرآیند مشارکت دهید و از او بخواهید لباسی را انتخاب کند که دوست دارد و در آن احساس راحتی می کند.

به روز رسانی سوابق پزشکی

فراموش نکنید که سوابق پزشکی فرزندتان را به روز کنید. این شامل واکسیناسیون های مورد نیاز، معاینات فیزیکی و مدارک لازم برای هر شرایط پزشکی است. اطمینان حاصل کنید که یک کپی از کارت بیمه سلامت فرزندتان و اطلاعات تماس اضطراری در پرونده در مدرسه دارید.

بیشتر بخوانید :


روزهاي هفته به انگليسي

بهترین آموزشگاه زبان در تجریش

کاربرد ویرگول در زبان انگلیسی

دانلود مجموعه کتاب New Headway

بهترین نقل قول های عاشقانه انگلیسی

بهترین آموزشگاه زبان آلمانی غرب تهران


با مدرسه ارتباط برقرار کنید

باز نگه داشتن خطوط ارتباطی با مدرسه فرزندتان بسیار مهم است. در جهت گیری بازگشت به مدرسه شرکت کنید، کتاب راهنمای مدرسه را بخوانید و با معلم فرزندتان تماس بگیرید. اطمینان حاصل کنید که انتظارات، قوانین و رویه های مدرسه را درک کرده اید. دانستن آنچه از کودک شما انتظار می رود و مورد نیاز است، می تواند به او آرامش خاطر بدهد و هر گونه اضطرابی که ممکن است داشته باشد را کاهش دهد.

چگونه ذهنیت می تواند به آمادگی برای بازگشت به مدرسه برای دانش آموزان کمک کند؟

بخش بزرگی از آمادگی برای بازگشت به مدرسه، طرز فکر است. این به این دلیل است که رابطه عاطفی کودکان با یادگیری اهمیت زیادی دارد. به عنوان یک والدین، شما قدرتی دارید که بر روایت آموزش فرزندتان تأثیر بگذارید. می توانید به شکل گیری رابطه فرزندتان با یادگیری کمک کنید و متعاقباً عملکرد او را به عنوان دانش آموز تغییر دهید.

تحقیقات ارتباط مستقیمی بین ذهنیت دانش‌آموز و موفقیت تحصیلی نشان می‌دهد. در سال 2019، تحقیقات یک آزمایش ملی انجام دادند که به دنبال این بود که نشان دهد آیا داشتن ذهنیت رشد می تواند پیشرفت را بهبود بخشد یا خیر. نتایجی که در مجله علمی Nature منتشر شد، تأثیر مثبت «سوق دادن دانش‌آموزان به این‌که توانایی‌های فکری را نه ثابت، بلکه به‌عنوان توانایی رشد در پاسخ به تلاش‌های اختصاصی ببینند» را نشان داد.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی کودکان

آیا ذهنیت رشد می تواند به عملکرد تحصیلی فرزندم کمک کند؟

ایجاد یک ذهنیت رشد می تواند بخش مهمی از چگونگی آماده شدن برای بازگشت به مدرسه باشد. کارول دوک، محقق ذهنیت رشد، خاطرنشان می‌کند که «افرادی که معتقدند استعدادهایشان را می‌توان پرورش داد (از طریق سخت کوشی، استراتژی‌های خوب و نظرات دیگران)، ذهنیت رشدی دارند. آنها بیشتر از کسانی که ذهنیت ثابت تری دارند به دست می آورند.”

یک مطالعه به دنبال یک نمونه ملی از 12000 دانش آموز کلاس نهم از 65 مدرسه ایالات متحده بود که در حال گذار به دبیرستان بودند. یک مجموعه از آن کودکان در یک جلسه مداخله آنلاین 45 دقیقه ای شرکت کردند که برای مقابله با این باور که هوش ثابت است و تلاش یا اشتباه نشان دهنده عدم توانایی است، طراحی شده بود. گروه کنترل در این جلسه آنلاین شرکت نکردند.

یادگیری زبان در سنین بالا
یادگیری زبان در سنین بالا مزایا و چالش های خود را دارد. افرادی که به یادگیری زبان در سنین بالا روی می آورند، معمولا انگیزه زیادی دارند

دانش‌آموزانی که مداخله را دریافت کردند، کاهش باورهای ذهنیت ثابت را در مقایسه با گروه کنترل گزارش کردند. این همچنین با افزایش معدل دانش‌آموزان با پیشرفت پایین‌تر و افزایش ثبت‌نام دوره‌های ریاضی پیشرفته در سال بعد در سطوح پیشرفت همراه بود.

طرز فکر معلمان نیز بسیار مهم است. در مطالعه طولی دیگری بر روی 150 استاد STEM و 15000 دانشجوی آنها، محققان دریافتند که کلاس‌های درس توسط اساتیدی که معتقدند توانایی یک ویژگی ثابت است، دارای شکاف‌های پیشرفت نژادی تا دو برابر دروسی هستند که توسط اساتید با طرز فکر رشد تدریس می‌شوند.

چگونه می توانید به کودک خود کمک کنید تا ذهنیت رشد خود را توسعه دهد؟

بنابراین، چگونه می توانید به کودک خود کمک کنید تا ذهنیت رشد خود را توسعه دهد و چگونه می تواند به آمادگی برای بازگشت به مدرسه کمک کند؟

در اینجا چند نکته مفید دیگر وجود دارد:

روایت را تغییر دهید

  • به عنوان والدین، شما این فرصت را دارید که روایت مربوط به رابطه فرزندتان با یادگیری را تغییر دهید، که می تواند بخش بزرگی از مقابله با نحوه آماده شدن برای شروع مدرسه پس از یک سال اختلال در یادگیری باشد. با گفتن این موضوع به فرزندتان شروع کنید که “مغز می تواند قوی تر شود.” زمانی که فرزندتان می گوید نمی تواند کاری را انجام دهد، از کلمه «هنوز» استفاده کنید. به آنها یادآوری کنید که به جای گفتن “من نمی توانم این کار را انجام دهم” آنها می توانند یک “هنوز” اضافه کنند – مانند “هنوز نمی توانم این کار را انجام دهم”.

یک ذهنیت رشد را نشان دهید

  • والدین برخی از مهمترین الگوها برای یادگیرندگان جوان هستند. یکی از راه‌های پرورش ذهنیت رشد فرزندتان این است که خودتان آن را نشان دهید. بگویید: «تصمیم گرفتم زبان جدیدی یاد بگیرم. با وجود اینکه هنوز صحبت نمی‌کنم، می‌دانم که با سخت‌کوشی می‌توانم تسلط پیدا کنم.» یا وقتی در مورد کار صحبت می‌کنید، بگویید: «امروز موقعیت چالش‌برانگیزی پیش آمد، اما می‌دانستم که این فرصتی است تا راه جدیدی را برای حل یک مشکل امتحان کنم.»

تلاش بر نتایج

  • به زمانی که فرزندتان سخت کار می کند و مداوم است توجه کنید و آن لحظات را برای فرزندتان صدا بزنید. بگویید: «می‌توانم بگویم چقدر سخت کار کرده‌اید، و می‌توانم پیشرفت شما را ببینم. آفرین!” و به جای اینکه منتظر باشید تا نتیجه نهایی فرزندتان را در یک پروژه یا آزمایش مشاهده کنید، لحظاتی را که او بر روی این فرآیند متمرکز شده است، صدا کنید. فرزند شما در هر کلاسی که باشد، تلاشی که برای انجام یک تکلیف یا پروژه انجام می دهد باید همیشه مورد تجلیل قرار گیرد.
آمادگی بازگشت به مدرسه
آمادگی بازگشت به مدرسه

چالش را بپذیرید

  • در یک ذهنیت رشد، چالش ها فقط فرصت هایی برای رشد هستند. به کودک خود یادآوری کنید که چالش ها هیجان انگیز هستند و توانایی او را برای مشارکت در حل خلاقانه مسائل پرورش دهید. هنگامی که فرزندتان در یک پروژه مدرسه یا تکلیف مدرسه گیر کرده است، سؤالاتی از این قبیل بپرسید: “چند راه های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد؟” و “چه ایده هایی دارید؟” علاوه بر این، زمانی که فرزندتان را در حال حفاری در یک موقعیت چالش برانگیز می بینید یا از راه حلی خلاقانه برای حل یک مشکل استفاده می کند، تشویق کنید.

شکست را به عنوان یک فرصت جشن بگیرید

  • اجازه دادن به بچه ها برای شکست، تمایل آنها را برای ریسک کردن باز می کند و مقداری از اضطراب تلاش برای موفقیت را از بین می برد. توانایی پذیرش شکست ها به سادگی به عنوان فرصت هایی برای رشد، مهارت ارزشمندی است که فرزند شما احتمالاً در دوران دبیرستان، دانشگاه و تا بزرگسالی با آنها همراه خواهد بود. و این بخش مهمی از آمادگی برای بازگشت به مدرسه در پاییز امسال است.

فعالیت های ذهنیت رشد برای آماده کردن بچه ها برای بازگشت به مدرسه

  • خواندن کتاب‌هایی درباره طرز فکر رشد، راهی عالی برای شروع گفتگو با فرزندتان است. کتاب های بسیار خوبی برای کودکان در مورد ذهنیت رشد وجود دارد که هم سرگرم کننده و هم آموزشی هستند. کتابی را انتخاب کنید که فرزندتان بتواند با آن ارتباط برقرار کند و با آن ارتباط برقرار کند. پس از خواندن، از فرزندتان بپرسید که چه چیزی یاد گرفته است و چگونه می تواند آن را در زندگی خود به کار گیرد.

هدف گذاری یکی دیگر از مهارت های ضروری است که می تواند به رشد ذهنیت کودک شما کمک کند. فرزندتان را تشویق کنید تا اهداف قابل دستیابی را تعیین کند و به او کمک کنید تا برنامه ای برای دستیابی به آن اهداف ایجاد کند. موفقیت های آنها را در طول مسیر جشن بگیرید و به آنها کمک کنید از شکست های خود درس بگیرند. به آنها بیاموزید که موضوع مقصد نیست بلکه سفر است.

در نهایت، فرزندتان را تشویق کنید تا چیزهای جدید را امتحان کند، خواه یک ورزش جدید باشد یا سرگرمی. امتحان کردن چیزهای جدید به فرزند شما کمک می کند تا چالش ها را بپذیرد، از اشتباهات خود درس بگیرد و موفقیت خود را جشن بگیرد. می توانید آنها را در کلاس یا کارگاهی ثبت نام کنید تا بتوانند علایق خود را کشف کنند. با فرزندتان در مورد درس هایی که آموخته و مهارت هایی که از تجربه جدید کسب کرده است صحبت کنید.

آیا باید آموزش آنلاین را برای فرزندم در نظر بگیرم؟

اکنون که همه‌گیری کووید-19 بیشتر در آینه دید ما است، تقریباً هر مدرسه به یادگیری حضوری بازگشته است. با این حال، بسیاری از والدینی که درگیر آماده شدن برای بازگشت به مدرسه هستند، در تعجب هستند که آیا یادگیری آنلاین هنوز یک گزینه هوشمندانه است. این سوال همچنان باقی است: آیا کودکان می توانند تا آنجا که می توانند شخصاً به صورت آنلاین یاد بگیرند؟

بهترین آموزشگاه زبان در شهر زیبا

همه محیط‌های یادگیری آنلاین و حضوری یکسان نیستند، و هنگام تصمیم‌گیری بین این دو فرمت یادگیری، مهم است که بهترین گزینه آموزشی را که در دسترس شما و خانواده‌تان است، تعیین کنید.

علاوه بر این، هیچ دو یادگیرنده ای شبیه هم نیستند، و این بدان معناست که مسیری که شما به عنوان والدین انتخاب می کنید نه تنها تحت تأثیر منابع موجود است، بلکه تحت تأثیر روشی قرار می گیرد که فرزند شما به بهترین شکل یاد می گیرد. داده‌ها همبستگی مثبت بیشتری را بین کلاس‌های حضوری و عملکرد دانش‌آموز نشان می‌دهند، اما با پشتیبانی مناسب، این امکان برای کودکان وجود دارد که از طریق یک محیط یادگیری مجازی عملکردی برابر یا بهتر داشته باشند.

سوالات متداول آمادگی بازگشت به مدرسه

چه زمانی باید شروع به آماده شدن برای بازگشت به مدرسه کرد؟

بهترین زمان برای شروع آماده شدن برای بازگشت به مدرسه، چند هفته قبل از شروع مدرسه است. این به شما زمان کافی می دهد تا برنامه خود را تنظیم کنید، لوازم مدرسه خود را تهیه کنید و به روال مدرسه بازگردید.

چه کارهایی باید برای آماده شدن برای بازگشت به مدرسه انجام دهم؟

برنامه خود را تنظیم کنید. با معلمان خود ملاقات کنید تا بدانید چه انتظاری از شما می رود. همچنین، یک برنامه زمانی برای مطالعه و انجام تکالیف خود ایجاد کنید.
لوازم مدرسه خود را تهیه کنید. مطمئن شوید که تمام لوازم مدرسه مورد نیاز خود را دارید، از جمله کتاب ها، دفترچه ها، مداد، خودکار و غیره.
به روال مدرسه بازگردید. قبل از شروع مدرسه، سعی کنید زودتر بخوابید و زودتر بیدار شوید. همچنین، زمان بیشتری را به مطالعه و انجام تکالیف خود اختصاص دهید.

چگونه می توانم برای بازگشت به مدرسه هیجان زده شوم؟

با دوستان قدیمی خود تماس بگیرید. با دوستان قدیمی خود که در مدرسه با آنها می روید تماس بگیرید و برنامه های خود برای سال تحصیلی جدید را برنامه ریزی کنید.
در فعالیت های مدرسه شرکت کنید. در فعالیت های مدرسه مانند باشگاه ها، تیم ها و برنامه های فوق برنامه شرکت کنید تا بتوانید با دانش آموزان جدید آشنا شوید و از مدرسه لذت ببرید.
به یاد داشته باشید که مدرسه می تواند سرگرم کننده باشد. مدرسه فرصتی برای یادگیری چیزهای جدید، ملاقات با افراد جدید و رشد به عنوان یک فرد است.

امتیاز شما به این مقاله
https://radtime.org/?p=12633
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد آمادگی بازگشت به مدرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.