سلام به انگلیسی - آموزشگاه زبان های خارجی راد تایم

سلام به انگلیسی

913 بازدید
سلام به انگلیسی

سلام به انگلیسی

سلام به انگلیسی به دو دسته کلی رسمی و غیررسمی تقسیم می شود. سلام های رسمی معمولاً در موقعیت های تجاری یا رسمی استفاده می شوند، در حالی که سلام های غیررسمی معمولاً در مکالمات دوستانه یا خانوادگی استفاده می شوند.

سلام های رسمی:

  • Hello
  • Greetings
  • How are you?
  • Good morning
  • Good afternoon
  • Good evening

سلام های غیررسمی:

  • Hey
  • Hi
  • Howdy
  • How’s it going?
  • What’s up?

در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده از سلام های رسمی و غیررسمی آورده شده است:

سلام رسمی:

  • Hello, how can I help you?
  • Greetings, welcome to our company.
  • How are you? I’m doing well, thank you.
  • Good morning, Mr. Smith.
  • Good afternoon, Ms. Jones.
  • Good evening, everyone.

سلام غیررسمی:

  • Hey, what’s up?
  • Hi, nice to see you.
  • Howdy, how are you doing?
  • How’s it going? I’m doing great, thanks.
  • What’s up? Not much, just hanging out.

علاوه بر این، سلام های دیگری نیز وجود دارند که می توان در موقعیت های خاص استفاده کرد. به عنوان مثال، عبارت It’s nice to meet you برای اولین بار ملاقات با کسی استفاده می شود. عبارت Nice to see you again برای ملاقات مجدد با کسی استفاده می شود. و عبارت See you later برای خداحافظی استفاده می شود.

در اینجا ۱۵ عبارت رایج و جایگزین برای سلام به انگلیسی آورده شده است:

عبارتتوضیح
Helloسلام
Heyسلام (غیررسمی)
Hiسلام (غیررسمی)
Howdyسلام (غیررسمی)
Greetingsسلام (رسمی)
How are you?حالت چطوره؟ (رسمی)
Good morningصبح بخیر
Good afternoonبعد از ظهر بخیر
Good eveningشب بخیر
How do you do?حالت چطوره؟ (رسمی)
Good to see youخوشحالم که دیدمت
It’s nice to meet youخوشبختم که آشنا شدم
How can I help you?چطور میتونم کمکت کنم؟
Welcomeخوش اومدی
See you laterبعدا می بینمت
Goodbyeخداحافظ

این عبارت ها را می توان بر اساس موقعیت و رابطه شما با شخص مورد نظر انتخاب کرد. به عنوان مثال، hello، hey، و hi عبارت های غیررسمی هستند که می توان در مکالمات دوستانه استفاده کرد. greetings، how are you?، و how do you do? عبارت های رسمی تری هستند که می توان در مکالمات کاری یا رسمی استفاده کرد.

سلام و احوال پرسی به ترکی استانبولی
سلام و احوال پرسی به ترکی استانبولی

در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده از این عبارت ها آورده شده است:

  • Hello, how can I help you?
  • Hey, nice to see you.
  • Hi, how are you? I’m doing well, thank you.
  • Good morning, Mr. Smith.
  • Good afternoon, Ms. Jones.
  • Good evening, everyone.
  • Hey, what’s up?
  • Hi, nice to see you.
  • Howdy, how are you doing?
  • How’s it going? I’m doing great, thanks.
  • What’s up? Not much, just hanging out.
  • It’s nice to meet you.
  • Nice to see you again.
  • See you later.
  • Goodbye.

با یادگیری این عبارت ها، می توانید در موقعیت های مختلف به طور مناسب سلام کنید و ارتباط موثرتری برقرار کنید.

رایج‌ترین اصطلاحات احوال‌پرسی و سلام به انگلیسی

1. سلام به انگلیسی به شیوه  Hey, Hey man یا  Hi

در سلام به انگلیسی به نقل از وکب استارتر شما می‌توانید از Hey و Hi  به‌جای Hello استفاده کنید. هردو این موارد بین جوانان جایگاه ویژه‌ای دارند. از Hi برای استفاده در هر موقعیت غیررسمی استفاده می‌کنیم و Hey معمولاً برای کسانی به کار می‌رود که قبلاً آنان را دیده‌اید. اگر از Hey برای سلام کردن به یک غریبه استفاده کنید، کمی گیج‌کننده است و احتمالاً به این فکر فرو می‌رود که قبلاً شما را کجا دیده است! برای سلام انگلیسی به مردان می‌توانید از Hey man استفاده کنید. البته گاهی از Hey man برای خانم‌های جوان هم استفاده می‌شود ولی وقتی‌که شما خیلی با او آشنایی دارید. به یاد داشته باشید که Hey همیشه به معنی Hello نیست و می‌تواند برای جلب‌توجه کسی باشد.

چگونگی سلام به انگلیسی را یاد گرفتیم، حالا چگونه خودمان را معرفی کنیم؟

حرف زدن با غریبه‌ها به زبان انگلیسی کمی ترسناک است. ما قالب‌های زیادی برای ملاقات و سلام به انگلیسی با غریبه‌ها داریم که رسمی‌تر از Hi و Hey هستند.

2. احوال‌پرسی و سلام به انگلیسی با ?How’s it going و ?How are you doing

این موارد روش‌های غیررسمی ?How are you هستند. اگر که دوست دارید رسمی حرف بزنید بچسپید به ?How are you درغیراین صورت می‌توانید از این اصطلاحات در هرجایی استفاده کنید. کلمه going در عبارت قبلی معمولاً کوتاه می‌شود و شکل go-in در گفتار به خود می‌گیرد؛ که در جواب آن می‌توانید بگوئید:It’s going well یا I’m doing well. اگرچه ازنظر گرامری درست نیست، ولی رایج است. مردم معمولاً جواب می‌دهند:Good. شما هم می‌توانید! برای پرسیدن حال طرف مقابلتان می‌توانید بگوئید ?And you به همین سادگی!


بیشتر بخوانید :

سلام و احوال پرسی به ترکی استانبولی

 سلام احوالپرسی انگلیسی


3. احوال‌پرسی و سلام با ?What’s up و ?What’s new و ?What’s going on

این موارد چند روش غیررسمی به‌جای ?How are you هستند. برای کسی که قبلاً شما او را دیده‌اید به کار می‌روند. اغلب مردم با Nothing یا Not much پاسخ می‌دهند. یا اینکه می‌توانید خیلی کوتاه یک خبری را بدهید و بعد بپرسید ?What about you یعنی شما چطور؟

4. احوال‌پرسی و سلام با ?How’s everything و ?How are things و ?How’s life

این موارد هم می‌توانند جایگزین ?How are you شوند و در مواقع غیررسمی به کار می‌روند. ولی برای کسی که شما قبلاً او را دیده‌اید. درجواب این پرسش‌ها می‌توانید بگوئید:Good یا Not bad. مثل قبل اگر خواستید می‌توانید توضیحی کوتاه بدهید و از طرف بپرسید ?What about you یعنی شما چطور؟

5. احوال‌پرسی و سلام با ?How’s your day و ?How’s your day going

این عبارات دقیقاً معادل ?How are you نیستند، بلکه درباره اتفاقاتی که در روز گذشته، حرف می‌زنند. از این عبارات معمولاً در پایان روز و باکسی که هرروز او را می‌بینید، استفاده می‌شود، مثلاً همکار یا همسر. جواب درست ازنظر گرامری می‌تواند It’s going well باشد یا اینکه کوتاه بگوئید Fine یا Good یا Alright. راستی به خاطر داشته باشید که Fine و Good و Not bad معمولاً پاسخ مناسبی برای هر نوع احوال‌پرسی و سلام به انگلیسی هستند.

6. احوال‌پرسی و سلام با Good to see you و Nice to see you

این موارد بیشتر در مواقع غیررسمی برای دوستان، همکاران یا خانواده که مدتی است آنان را ندیده‌اید کاربرد دارند. برای دوستان صمیمی که آنان را در آغوش می‌کشید کاربرد دارد، مخصوصاً اگر مدت زیادی یکدیگر را ندیده باشید. پس این عبارات ممکن است با بغل کردن یا دست دادن همراه باشند که به میزان صمیمیت شما بستگی دارد.

7. احوال‌پرسی و سلام به انگلیسی با Long time no see یا It’s been a while

این عبارات غیررسمی برای سلام و احوال‌پرسی انگلیسی باکسانی که مدت خیلی طولانی است آنان را ندیده‌اید به کار می‌رود، مخصوصاً اگر آن شخص را ناگهانی ببینید. شاید بپرسید مدت خیلی طولانی چقدر است؟ این بستگی به این دارد که شما هرچند وقت یک‌بار کسی را می‌بینید. مثلاً اگر کسی را هر هفته می‌دیدید ولی چند ماه او را نمی‌بینید و ناگهان او را می‌بینید. این عبارات معمولاً با ?How are you و ?How have you been و ?What’s new ادامه پیدا می‌کنند.

احوال‌پرسی و سلام به انگلیسی رسمی و بیزنسی

بهترین کار این است که در یک ملاقات بیزنسی یا رسمی در حالت رسمی سلام و احوال‌پرسی کنید و بعد ببینید که طرف مقابل شما چگونه پاسخ می‌دهد. بهتر است صبر کنید تا اول طرف مقابل شما غیررسمی حرف زدن را شروع کند و بعد شما غیررسمی حرف بزنید. ممکن است آرام‌آرام به سمت غیررسمی حرف زدن پیش بروید وقتی‌که بیشتر با یکدیگر آشنا می‌شوید. احوال‌پرسی و سلام به انگلیسی موقع حرف زدن با افراد پیرتر هم کاربرد دارد.

8. احوال‌پرسی و سلام به انگلیسی با Good morning و Good afternoon و Good evening

این موارد روش‌های رسمی Hello هستند که تفاوت آن ‌وقت خاص از روز را نشان می‌دهند. به یاد داشته باشید که Good night برای خداحافظی به کار می‌رود. پس اگر کسی را در آخر شب دیدید یادتان باشد که از Good evening استفاده کنید. Good morning می‌تواند حالت غیررسمی به خود بگیرد وقتی‌که به حالت morning دربیاید. همچنین می‌توانید از evening و afternoon استفاده کنید وقتی‌که غیررسمی باشند.

9. احوال‌پرسی و سلام به انگلیسی با It’s nice to meet you یا pleased to meet you

این عبارات رسمی و مؤدبانه هستند. اگر که در ملاقات اول این موارد را به کسی بگوئید نشان‌دهنده ادب شماست. فقط برای اولین بار از این عبارات استفاده کنید. در ملاقات بعدی می‌توانید بگوئید: Nice to see you again.

10. احوال‌پرسی و سلام به انگلیسی با ?How have you been

این فقط برای کسی به کار می‌رود که شما قبلاً او را دیده باشید. اگر کسی این سؤال را از شما پرسید، می‌خواهد بداند از آخرین باری که شما را دیده است، خوب بوده‌اید یا نه!

11. احوال‌پرسی و سلام به انگلیسی با ?How do you do

برای گفتن سلام به انگلیسی این احوال‌پرسی بسیار رسمی است و بسیار نارایج است، ولی ممکن است توسط بعضی از افراد سن بالا استفاده شود. پاسخ درست برای این پرسش می‌تواند I’m doing well باشد.

 سلام احوالپرسی انگلیسی

احوال‌پرسی و سلام

احوال‌پرسی اسلنگ بسیار غیررسمی است و فقط باید با افرادی که بسیار به آنان نزدیک هستید، از آن استفاده کنید. در خاطر داشته باشید که ممکن است یک اسلنگ در یک منطقه عادی باشد ولی در یک منطقه دیگر خیلی عجیب به نظر برسد. پس باید با توجه به منطقه آنان را به کار ببرید. ولی می‌توانید برای آشنایی از موارد زیر استفاده کنید.

12. احوال‌پرسی و سلام به انگلیسی با yo!

این مورد بی‌نهایت غیررسمی است در آمریکا! مراقب باشید فقط با دوستان بسیار نزدیک از آن استفاده کنید و در تجارت از آن استفاده نکنید.

13. احوال‌پرسی به انگلیسی با ?Are you OK و ?You alright و ?Alright mate

این مدل احوال‌پرسی غیررسمی بیشتر در بریتانیا کاربرد دارد که به‌جای Hello و ?How are you به کار می‌رود.

14. احوال‌پرسی و سلام با Howdy!

این یک حالت مختصر غیررسمی از ?How do you do است که در کانادا و آمریکا کاربرد دارد. مراقب باشید اگر که خارج از این مناطق از آن استفاده کنید، مثل یک کابوی به نظر می‌آیید و خنده‌دار است.

15. احوال‌پرسی و سلام با ?Sup و ?Whazzup

این دو مورد، مختصر ?What’s up هستند که بین نوجوانان رایج است. در جواب این مورد می‌توانید از Nothing و Not much استفاده کنید.

16. سلام و احوال‌پرسی با G’day mate!

این احوال‌پرسی غیررسمی حالت مختصر Good day در استرالیا است. در نظر داشته باشید که در استرالیا از Ya به‌جای You استفاده می‌شود. پس ?How are ya همان ?How are you است.

17. سلام و احوال‌پرسی با Hiya!

این احوال‌پرسی، حالت کوتاه شده ?How are you است که در بخش‌هایی از انگلستان به کار می‌رود. بااین‌وجود نیازی نیست حتماً به این پرسش پاسخ بدهید. می‌توانید خیلی ساده بگوئید Hey!

اولین کلمه‌ای که برای معادل سلام به انگلیسی در کلاس‌های آموزشی و در مدرسه یاد می‌گیریم کلمه‌ی hello است. اما ده‌ها معادل دیگر برای سلام کردن در زبان انگلیسی وجود دارد که می‌توانید در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده کنید. انتخاب این کلمه‌ها به موقعیت بستگی دارد. بعضی از آن‌ها برای مکالمه‌های رسمی است و بعضی دیگر برای ارتباط‌های صمیمی و خودمانی. از عبارت‌های صمیمانه نمی‌توانید در موقعیت‌های رسمی مثلا مصاحبه‌های شغلی استفاده کنید.

خود کلمه‌ی hello بسته به موقعیتی که از آن استفاده می‌کنید، ممکن است معانی دیگر غیر از سلام کردن هم داشته باشد.

چند اصلاح با کلمه‌ی hello

این کلمه کاربردهای زیادی دارد و ممکن است در اصطلاحات مختلف آن را بشنوید. در ادامه چند اصطلاح کاربردی و جالب با کلمه‌ی hello و معنی آن را ببینید.

اصطلاح a golden hello

این اصطلاح به معنی پولی است که بعضی از شرکت‌ها به‌عنوان مزایا به کارمند جدید خود که به‌تازگی استخدام کرده‌اند پرداخت می‌کنند تا مشوق و انگیزه‌ای برای شروع کار باشد.

مثال:

He had such an impressive résumé that he was offered a sizable golden hello for joining the company.

او آنقدر رزومه‌ی خوبی داشت که پاداش خوبی برای پیوستن به شرکت گرفت.


بیشتر بخوانید :

بهترین کلاس آنلاین آیلتس

بهترین مجموعه آیلتس

150روش «تشکر به انگلیسی» در شرایط مختلف

30 اصطلاح رایج برای تقویت مکالمه انگلیسی

کلمات و اصطلاحات آشپزی به انگلیسی


اصطلاح drop in to say hello

این اصطلاح یعنی سر زدن غیرمنتظره به کسی. مثال:

Ever since we gave your mother that key, she keeps dropping in to say hello.

از زمانی که این کلید را به مادرت دادیم، او مدام به خانه سر می‌زند.

اصطلاح hello pot, meet kettle

این اصطلاح یک اصطلاح غیررسمی است و می‌توانید در مکالمه‌ها و گفت‌وگوهای غیررسمی و خودمانی استفاده کنید.

از این اصطلاح برای اشاره کردن به موقعیتی استفاده می‌شود که در آن یک شخص، کسی را به خاطر چیزی که خودش هم در آن مقصر است و همان کار را انجام می‌دهد، متهم می‌کند یا از او انتقاد می‌کند. همچنین برای اشاره به دورویی هم استفاده می‌شود.

اصطلاح the pot calling the kettle black هم با همین مضمون وجود دارد. هر دو اصطلاح معنی یکسانی دارند و می‌توانید به‌جای هم استفاده کنید.

اگر بخواهیم این دو اصطلاح را به زبان فارسی ترجمه کنیم می‌توانیم از جمله‌ی «دیگ به دیگ میگه روت سیاه!» استفاده کنیم.

اصطلاح Hello, stranger

این اصطلاح به‌معنای «سلام غریبه»، در واقع جنبه‌ی طنز آمیز و همراه با کنایه دارد. وقتی کسی را برای مدت طولانی نمی‌بینید، موقع سلام کردن می‌توانید از این جمله استفاده کنید. در فارسی هم می‌توانید می‌توانید آن را «پارسال دوست امسال آشنا» ترجمه کنید.

اصلاح Say hello to (someone) for me

از این اصطلاح زمانی استفاده کنید که بخواهید به کسی سلام برسانید. به‌جای someone می‌توانید از اسم آن فرد یا ضمیر استفاده کنید. مثال:

Good-bye, Tom. Say hello to your brother for me.

خداحافظ تام. به برادرت سلام من را برسان.

آهنگ Easy On Me از ادل Adele
آهنگ Easy On Me از ادل Adele

انواع روش برای سلام کردن به انگلیسی

سلام کردنتلفظموقعیت مورد استفاده
Hiهایما شخص را به خوبی می شناسیم و اغلب اوقات او را می بینیم
Hi thereهای دِرما شخص را به خوبی می شناسیم اما اخیراً او را ندیده ایم
Heyهِیما شخص را به خوبی می شناسیم
Helloهِلوما شخص را می شناسیم اما به هم نزدیک نیستیم
Hey youهِی یوما شخص را می شناسیم و می توانیم با او شوخی کنیم
Hi (نام شخص)های و بعد اسم طرفما آن شخص را می شناسیم و خیلی دوستش داریم

نحوه سلام کردن به شکل غیر رسمی

سلام کردنتلفظموقعیت مورد استفاده
Hello, nice to meet youهلو نایس تو میت یوما آن شخص را نمی شناسیم
Hello, nice to see youما آن شخص را می شناسیم اما نه خیلی خوب
Hello, how are you doing?ما آن شخص را در یک مکان و موقعیت رسمی مثل محل کار می بینیم و می شناسیم
Hello Sue, how are you?ما آن شخص را کمی می شناسیم و می توانیم او را به نام خودش صدا کنیم
Hello thereما آن شخص را می شناسیم اما مدتیست که او را ندیده ایم

آیا نحوه احوالپرسی کردن به زبان انگلیسی در ساعات مختلف روز فرق می کند؟

بله، معمولا انگلیسی زبانها بسته به زمان روز به شکل های مختلفی احوالپرسی می کنند، اما اغلب اوقات از برخی جملات مثل صبح بخیر یا شب بخیر، برای احوالپرسی یا خداحافظی کردن هم استفاده می شود.

  • عبارت های Good morning (صبح بخیر)، Good evening (بعد از ظهر بخیر) و Good afternoon (عصر بخیر)رسمی هستند اما morning/ afternoon/evening عبارت های غیر رسمی محسوب می شوند.
  • Goodnight (شب بخیر) مساوی با همان goodbye (خداحافظ) است و برای سلام و احوالپرسی از آن استفاده نمی شود.
  • زمانی که عجله داریم یا نمی توانیم صبر کنیم و گفتگو کنیم می توانیم از morning برای سلام و احوالپرسی استفاده کنیم.
  • از good morning قبل از ظهر و به عنوان یک مکالمه مودبانه و اشاره ای طنز آمیز به اینکه آنقدر مشغولیم که نمی دانیم ساعت چند است استفاده می کنیم.

اگر مخاطبمان را بشناسیم سلام و احوالپرسی ما به انگلیسی تفاوت خواهد کرد؟

  • Hello به helloooooo تبدیل می شود. این طولانی کردن کلمه روی نزدیکی و دوستی تاکید می کند و نشان می دهد که شما با فرد مقابل آشنا هستید. علاوه بر این استفاده از hello به جای hi می تواند نشان بدهد که ما واقعاً این شخص را دوست داریم اما مدتی است که او را ندیده ایم.
  • Hey به heeeey تبدیل می شود. ما از این فرم سلام کردن وقتی استفاده می کنیم که بخواهیم توجه کسی که دوستش داریم را جلب کنیم.
  • استفاده از Hey you یا hey you there نشان می دهد که ما شخصی که با او سلام و احوالپرسی می کنیم را می شناسیم. ولی یادتان باشد که این فرم سلام کردن می تواند نشان دهنده نارضایتی هم باشد.
  • عبارت های Howdy / Hey mate / Hey man / G’day و یا Gidday mate، همگی نشان می دهند که ما طرف مقابلمان را به خوبی می شناسیم.
  • How are you? (حالت چطوره)؟ ?What’s up (چه خبر؟) و یا ?How’s it going (اوضاع چطوره؟) عبارات رایج و معمولی هستند که از آنها برای سلام و احوالپرسی کردن استفاده می کنیم و نشان می دهند که ما شخص مقابل را مدتیست که می شناسیم.
  • عبارت ?How’s you (چطوری تو؟) یک راه رایج برای پرسیدن حال دیگران است. استفاده از این جمله نشان می دهد که ما طرف مقابلمان را می شناسیم.

احوالپرسی به زبان انگلیسی در مواقعی که طرف مقابلتان را برای مدتی ندیده اید

  • Long time no see  پارسال دوست امسال آشنا
  • Heeeeeey, good to see you  سلااااااااام. چه عجب ما تو رو دیدیم
  • Hellooo, how are you?  سلااام. خودتی
  • Is that you?  این تویی
  • Is that seriously you?  جدی جدی خودتی
  • Hello stranger!  سلام غریبه
  • Are you kidding me?  مارو گرفتی؟/ شوخی میکنی
  • This can’t be true!  حقیقت نداره

نحوه سلام و احوالپرسی کردن با کسی که تا به حال او را ندیده ایم

وقتی برای اولین بار کسی را می بینیم بهتر است نشان بدهیم که از ملاقات با او خرسند شده ایم. در چنین موقعیت هایی می توانید از جملات زیر استفاده کنید. این جملات هم ساده هستند و هم مودبانه:

  • Nice to meet you.  از ملاقات با شما خوشوقتم
  • So nice to meet you  خیلی از دیدنتون خوشحالم
  • I’ve been looking forward to meeting you  مشتاق دیدارتون بودم
  • I’ve heard so much about you  تعریفتون رو زیاد شنیدم
  • Hello and welcome.  درود و خوشامد (از این جمله می توانید وقتی کسی وارد جمعتان می شود استفاده کنید)

نحوه سلام و احوالپرسی کردن از طریق پیامک یا ایمیل به انگلیسی

  • در اس ام اس یا همان پیامک، برای سلام کردن از hi و اسم خودمان استفاده می کنیم. اگر گیرنده پیام را بشناسیم می توانیم بگوییم: hey, it’s me (سلام، منم) یا فقط بگوییم: hi (سلام)، چون به احتمال زیاد طرف مقابل نام ما را در گوشی خودش ذخیره دارد و نیازی به معرفی کردن خودتان نیست.
  • در متن رسمی همیشه از hi یا hello برای سلام کردن استفاده می کنیم. اگر متن ما غیر رسمی بود لازم نیست از احوالپرسی استفاده کنیم، چون ارسال پیام برای افرادی که می شناسیم معمولا یک مکالمه ادامه دار است.
  • همیشه موقع فرستادن ایمیل از Hi استفاده می کنیم. اگر ایمیل ما خیلی رسمی بود علاوه بر Hi از Dear… را هم بکار می بریم.

چطور همزمان با سلام کردن روی چیزی هم تاکید کنیم؟

وقتی می خواهید علاوه بر سلام و احوالپرسی یک منظور جانبی دیگر را هم برسانید می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  • Hello again (سلام مجدد): از این عبارت برای سلام کردن به کسی که قبلا فقط یک بار او را دیده ایم استفاده می کنیم. در اینجا کلمه “again” نشان می دهد که ما او را به خاطر می آوریم.
  • Well hello! (خب، سلام!): از این جمله برای احوالپرسی با کسی استفاده می کنیم که فقط یک بار با او آشنا شده ایم، اما خیلی از او خوشمان آمده.
  • Helloooooo (سلااااااااام): این طرز سلام کردن یک فرم نوشتاری است که در اس ام اس یا چت به عنوان سلام و همچنین برای پرس و جو از اینکه چرا طرف مقابل کم پیدا بوده استفاده می شود (می تواند این معنی را داشته باشد که اینهمه مدت کجا بودی؟)

نحوه سلام کردن در شرایطی که از طرف مقابل زیاد خوشمان نمی آید

  • Hiiiiiii, fancy meeting yuuuu here  سلاااااام، شما کجا اینجا کجا
  • Heeeey, how r yuuuuu  سلاااااام، چطووووری
  • Oh My God….I did NOT expect to see you here!  اوه خدای من! انتظار نداشتم اینجا ببینمت
  • Oh wow. Ok. Hi…  عه.. سلام
  • Oh hello. Sorry, I didn’t expect to see you!  اوه سلام. ببخشی انتظار نداشتم ببینمت!

اگر از کسی خوشتان نمی آید یا بینتان شکرآب است می توانید از سلام های کوتاه استفاده کنید تا نشان بدهید تمایلی به ادامه گفتگو ندارید:

  • Hey.- سلام
  • Hi.- سلام
  • تکان دادن سر به نشانه سلام بدون اینکه چیزی بگویید
  • لبخند زدن بدون اینکه چیزی بگویید
  • لبخند زدن و سپس نگاه کردن به جای دیگر

نحوه سلام کردن به انگلیسی در سایر کشورهای انگلیسی زبان

جدول زیر تمام جملات و عبارات مربوط به سلام و احوالپرسی به لهجه های مختلف را نشان می دهد:

بریتانیاییآمریکاییاسترالیایی
Good morningصبح بخیرGood afternoonعصر بخیرHow do you do?در چه حالی؟What’s new?چه خبر؟Well, look who it is!اوه، ببین کی اینجاست!How have you been?چه کارا می کنی؟What’s up buttercup?چه خبر عزیزم؟What’s up doc?چه خبرا؟How are you?حالت چطوره؟What’s upچه خبر؟How are you going?چیکارا می کنی؟Yo, what’s up?سلام، چه خبر؟Where’ve you been?کجا بودی؟Whassup?چه خبر؟Hey manسلام مردHey dudeسلام رفیقHow are you guys?چطورین رفقا؟Oi!سلام!Mate!چطوری رفیق!Hey, what’s upسلام چه خبر؟CheersممنونمYou right?تو خوبی؟How ya goin?چیکارا می کنی؟How are ya?حالت چطوره؟HowdyسلامWhat’s going on?چه خبرWhat do you know?چه خبر؟How’s this weather?هوا چطوره؟
ایرلندینیوزلندیاسکاتلندی
How’s the form?اوضاع چطوره؟What’s the story?چه خبر؟Alright there?همه چی خوبه؟How’s she cutting?حالت چطوره؟ اوضاع چطوره؟Kia Oraسلام (به زبان مائوری)Morning!صبح بخیرHello. It’s cold out!سلام. بیرون هوا سرده.Hi, how are you?سلام. حالت چطوره؟Guid morninصبح بخیرGuid eeninعصر بخیرWelcome!خوش اومدیHow are ye?حالت چطوره؟How’s it gaun?اوضاع چطوره؟Hou’s aw wi ye?حالت چطوره؟

جواب سلام به انگلیسی چی میشه

جواب “سلام” به انگلیسی به عوامل مختلفی مانند موقعیت، رابطه با شخص مورد نظر، و میزان رسمی بودن مکالمه بستگی دارد. به طور کلی، پاسخ به “سلام” به انگلیسی به صورت زیر است:

  • در موقعیت های رسمی، پاسخ “Hello” (سلام) یا “How are you?” (حالت چطوره؟) است.
  • در موقعیت های غیررسمی، پاسخ “Hey” (سلام)، “Hi” (سلام)، یا “How’s it going?” (حالت چطوره؟) است.

در اینجا چند نمونه از نحوه پاسخ به “سلام” به انگلیسی آورده شده است:

  • در موقعیت رسمی:
    • “Hello”
    • “How are you?”
    • “It’s nice to meet you.”
  • در موقعیت غیررسمی:
    • “Hey”
    • “Hi”
    • “How’s it going?”
    • “Not much, just hanging out.”

همچنین می توان در پاسخ به “سلام” به انگلیسی، از عبارات دیگری نیز استفاده کرد. به عنوان مثال، در موقعیت های غیررسمی، می توان از عبارات زیر استفاده کرد:

  • “What’s up?” (چیکار می کنی؟)
  • “What’s new?” (چی خبره؟)
  • “How’s everything?” (حال همه چطوره؟)

سلام به انگلیسی با تلفظ فارسی

سلام به انگلیسی با تلفظ فارسی
سلام به انگلیسی با تلفظ فارسی

در اینجا سلام به انگلیسی با تلفظ فارسی آورده شده است:

  • Hello (سلام) تلفظ: /həˈloʊ/
  • Hey (سلام) تلفظ: /heɪ/
  • Hi (سلام) تلفظ: /haɪ/
  • Howdy (سلام) تلفظ: /haʊˈdi/

اصطلاحات رسمی

  • Greetings (سلام) تلفظ: /ˈɡriːtɪŋz/
  • How are you? (حالت چطوره؟) تلفظ: /haʊ ɑːr juː/
  • Good morning (صبح بخیر) تلفظ: /ɡʊd ˈmɔːnɪŋ/
  • Good afternoon (بعد از ظهر بخیر) تلفظ: /ɡʊd ˌæftəˈnuːn/
  • Good evening (شب بخیر) تلفظ: /ɡʊd ˈiːvnɪŋ/
  • How do you do? (حالت چطوره؟) تلفظ: /haʊ duː juː duː/

اصطلاحات دیگر

  • It’s nice to meet you (خوشبختم که آشنا شدم) تلفظ: /ɪts naɪs tu miːt juː/
  • Nice to see you again (خوشحالم که دوباره دیدمت) تلفظ: /naɪs tu siː juː əˈɡɛn/
  • See you later (بعدا می‌بینمت) تلفظ: /siː juː ˈleɪtər/
  • Goodbye (خداحافظ) تلفظ: /ɡʊdˈbaɪ/

نمونه‌هایی از نحوه استفاده از سلام به انگلیسی

  • Hello, how can I help you? (سلام، چطور می‌تونم کمکت کنم؟)
  • Hey, nice to see you. (سلام، خوشحالم که دیدمت.)
  • Hi, how are you? I’m doing well, thank you. (سلام، حالت چطوره؟ خوبم، ممنون.)
  • Good morning, Mr. Smith. (صبح بخیر، آقای اسمیت.)
  • Good afternoon, Ms. Jones. (بعد از ظهر بخیر، خانم جونز.)
  • Good evening, everyone. (شب بخیر، همه.)

انواع سلام به انگلیسی

سلام به انگلیسی به دو دسته کلی رسمی و غیررسمی تقسیم می شود. سلام های رسمی معمولاً در موقعیت های تجاری یا رسمی استفاده می شوند، در حالی که سلام های غیررسمی معمولاً در مکالمات دوستانه یا خانوادگی استفاده می شوند.

سلام های رسمی

  • Hello (سلام)
  • Greetings (سلام)
  • How are you? (حالت چطوره؟)
  • Good morning (صبح بخیر)
  • Good afternoon (بعد از ظهر بخیر)
  • Good evening (شب بخیر)
  • How do you do? (حالت چطوره؟)

سلام های غیررسمی

  • Hey (سلام)
  • Hi (سلام)
  • Howdy (سلام)
  • How’s it going? (حالت چطوره؟)
  • What’s up? (چیکار می کنی؟)

اصطلاحات دیگر

  • It’s nice to meet you (خوشبختم که آشنا شدم)
  • Nice to see you again (خوشحالم که دوباره دیدمت)
  • See you later (بعدا می بینمت)
  • Goodbye (خداحافظ)

نمونه هایی از نحوه استفاده از سلام به انگلیسی

  • Hello, how can I help you? (سلام، چطور میتونم کمکت کنم؟)
  • Hey, nice to see you. (سلام، خوشحالم که دیدمت.)
  • Hi, how are you? I’m doing well, thank you. (سلام، حالت چطوره؟ خوبم، ممنون.)
  • Good morning, Mr. Smith. (صبح بخیر، آقای اسمیت.)
  • Good afternoon, Ms. Jones. (بعد از ظهر بخیر، خانم جونز.)
  • Good evening, everyone. (شب بخیر، همه.)
  • Hey, what’s up? (سلام، چطوری؟)
  • Hi, nice to see you. (سلام، خوشحالم که دیدمت.)
  • Howdy, how are you doing? (سلام، حالت چطوره؟)
  • How’s it going? I’m doing great, thanks. (حالت چطوره؟ عالیم، ممنون.)
  • What’s up? Not much, just hanging out. (چطوری؟ چیزی نیست، فقط دارم وقت می گذرونم.)
  • It’s nice to meet you. (خوشبختم که آشنا شدم.)
  • Nice to see you again. (خوشحالم که دوباره دیدمت.)
  • See you later. (بعدا می بینمت.)
  • Goodbye. (خداحافظ.)

نحوه انتخاب سلام مناسب

هنگام انتخاب سلام مناسب، باید به عوامل مختلفی مانند موقعیت، رابطه با شخص مورد نظر، و میزان رسمی بودن مکالمه توجه کنید. به طور کلی، باید از سلام های رسمی در موقعیت های رسمی و از سلام های غیررسمی در موقعیت های غیررسمی استفاده کرد.

در اینجا چند نکته برای انتخاب سلام مناسب آورده شده است:

  • در موقعیت های رسمی، از سلام های “Hello” (سلام)، “Greetings” (سلام)، “How are you?” (حالت چطوره؟)، “Good morning” (صبح بخیر)، “Good afternoon” (بعد از ظهر بخیر)، و “Good evening” (شب بخیر) استفاده کنید.
  • در موقعیت های غیررسمی، از سلام های “Hey” (سلام)، “Hi” (سلام)، “Howdy” (سلام)، “How’s it going?” (حالت چطوره؟)، و “What’s up?” (چیکار می کنی؟) استفاده کنید.
  • اگر با شخصی برای اولین بار ملاقات می کنید، از سلام “It’s nice to meet you” (خوشبختم که آشنا شدم) استفاده کنید.
  • اگر شخصی را بعد از مدتی ملاقات می کنید، از سلام “Nice to see you again” (خوشحالم که دوباره دیدمت) استفاده کنید.
  • هنگام خداحافظی، از سلام “See you later” (بعدا می بینمت) یا “Goodbye” (خداحافظ) استفاده کنید.

ویدیو سلام به انگلیسی

سوالات متداول سلام به انگلیسی

رایج‌ترین اصطلاحات سلام به انگلیسی چیست؟

رایج‌ترین اصطلاحات سلام به انگلیسی عبارتند از:
Hello (سلام)
Hey (سلام)
Hi (سلام)
Howdy (سلام)
این اصطلاحات معمولاً در موقعیت‌های غیررسمی مانند مکالمات دوستانه یا خانوادگی استفاده می‌شوند.

چه زمانی باید از اصطلاحات رسمی سلام استفاده کرد؟

باید از اصطلاحات رسمی سلام در موقعیت‌های رسمی مانند مکالمات کاری یا تجاری استفاده کرد. این اصطلاحات عبارتند از:
Greetings (سلام)
How are you? (حالت چطوره؟)
Good morning (صبح بخیر)
Good afternoon (بعد از ظهر بخیر)
Good evening (شب بخیر)
How do you do? (حالت چطوره؟)

چگونه باید به سوال “حالت چطوره؟” در زبان انگلیسی پاسخ داد؟

پاسخ به سوال “حالت چطوره؟” در زبان انگلیسی به این صورت است:
I’m fine, thank you. (من خوبم، ممنون.)
I’m doing well. (خوبم.)
I’m doing great. (عالیم.)

چه زمانی باید از اصطلاحات غیررسمی سلام استفاده کرد؟

باید از اصطلاحات غیررسمی سلام در موقعیت‌های غیررسمی مانند مکالمات دوستانه یا خانوادگی استفاده کرد. این اصطلاحات عبارتند از:
Hello (سلام)
Hey (سلام)
Hi (سلام)
Howdy (سلام)

چه زمانی باید از اصطلاحات “Howdy” و “Hey” استفاده کرد؟

اصطلاح “Howdy” معمولاً در مناطق غربی ایالات متحده استفاده می‌شود. اصطلاح “Hey” یک عبارت غیررسمی است که می‌توان در هر موقعیتی از آن استفاده کرد.

5/5 - (2 امتیاز)
https://radtime.org/?p=13051
اشتراک گذاری:

نظرات

1 نظر در مورد سلام به انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *