آموزش زبان با سریال فرندز friends - آموزشگاه زبان های خارجی راد تایم

آموزش زبان با سریال فرندز friends

1508 بازدید
آموزش زبان با سریال فرندز friends

آموزش زبان با سریال فرندز friends

آموزش زبان با سریال فرندز friends، یکی از روش های مفید برای یادگیری زبان انگلیسی، تماشای سریال های زبان اصلی با زیرنویس است. سریال Friends یکی از محبوب ترین سریال های تلویزیونی است که در آموزش زبان انگلیسی می تواند به شما کمک کند. این سریال به دلیل سادگی و اشتباهات طنزآمیز، یکی از بهترین گزینه های تماشای سریال های زبان اصلی برای آموزش زبان انگلیسی است. شایان ذکر است که سریال فرندز در تقویت لیسنینگ و اسپیکینگ زبان آموزان موثر است.

چرا سریال و فیلم برای تقویت آموزش زبان مهمه؟

فیلم و سریال منابع خیلی خوبی از زبان authentic هستند که همان زبان به شکل واقعی و دست کاری نشده است، یعنی همان شکلی از زبان که در جوامع انگیسی زبان استفاده میشود و ورژنی از زبان که ما  توسط کتاب‌ها با آن آشنا می‌شویم شاید رسمی‌تر یا ساده‌سازی شده باشد. نکته‌ی بعدی این است که وقتی شما یک فیلم یا سریال می‌بینید تمام تلاشتان را می‌کنید که از همه‌ی توانایی‌ها و دانش زبانی‌ای که دارید برای درک داستان استفاده کنید پس قدرت حدس زدن که مهارت مهمی در یادگیری است در شما تقویت میشود.

در عین حال گوش دادن مداوم توانایی شنیداری شما را هم به میزان زیادی تحت تاثیر قرار میدهد. در نهایت اینکه یادگیری و صحبت به یک زبان نیازمند جمع آوری یک بانک اطاعاتی گسترده در ذهن از لغات،اصطلاحات و جملات آن زبان است و تماشا کردن فیلم و سریال این کار را بسیار ساده‌تر می‌کند چون شما به‌صورت مداوم در حال شنیدن و به خاطر سپردن دیالوگ‌ها هستید.

چگونه انگلیسی را با سریال فرندز یاد بگیریم؟

برای آموزش زبان انگلیسی با سریال فرندز ابتدا باید برای به دست آوردن محتوای اصلی فیلم، یکبار یکی از قسمت‌های آن را تماشا کنید. همچنین یک قسمت را در صحنه‌های مختلف تقسیم کنید. این به شما کمک می‌کند با دقت بیشتری این سریال و همچنین مکالمات هر سکانس آن را بررسی کنید. سپس چند صحنه را که دوست دارید برای یادگیری بهتر انتخاب کنید و آنها را چندین بار تماشا کنید تا با الفاظ و همچنین نوع صحبت کردن افراد در فیلم آشنا شوید.

یکی دیگر از راه‌های پیشنهادی ما برای آموزش زبان انگلیسی با سریال فرندز، یادگیری قطعه به قطعه این سکانس و همچنین تمرین و تکرار آن است. از این رو زبان آموزان می‌توانند کلمات یا ساختارهای جدید و جالب را جستجو و ذخیره کنند. آن کلمه را گوش دهند و تقلید کنند.

مجموعه فرندز مناسب چه افرادی است

اگر علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی و همچنین تماشای فیلم هستید بهترین گزینه برای شما فیلم فرندز برای یادگیری زبان است. می‌توانید به جای خواندن کتاب‌های گرامر یا کتاب‌های لغت مثل ۵۰۴ یا Word Skill و … با تماشای دوره فرندز علاوه بر یادگیری ساختارهای مکالمه، هم دایره لغاتتان را افزایش داده و هم بر روی مهارت شنیداری که مهم‌ترین مهارت در یادگیری هر زبانی هست تسلط کامل پیدا کنید. آموزش از طریق این دوره برای افراد زیر هم مناسب می باشد.

  • دوست دارند با یک تیر دو نشان بزنند و علاوه بر تماشای فیلم زبان نیز یاد بگیرند.
  • باید در کوتاه‌ترین زمان تمامی مهارت‌های خود را تقویت کنند.
  • در آینده نزدیک قصد مهاجرت دارند.
  • می‌خواهند خود را در محیط و مجاورت افراد انگلیسی زبان قرار دهند.
  • اشخاصی که عاشق لهجه آمریکایی هستند.
  • وقت کافی ندارند و مشغله فوق‌العاده آن‌ها مانعی برای یادگیریشان شده.
  • علاقه‌مند به دیدن فیلم بوده و از دیدن آن لذت می‌برند.

آموزش زبان انگلیسی با سریال Friends؟

شاید بپرسید که آیا نمیشه با سریال یا فیلم‌های دیگه از این فواید بهره برد؟پاسخ به این سوال قطعا مثبت است. اما نکاتی مثل ژانر سریال، سادگی یا سختی دیالوگ‌ها و البته سطح زبانی شما در این انتخاب موثر هستند.

سادگی و استفاده از اصطلاحات روزمره سریال فرندز

سریال Friends داستان زندگی روزمره چند جوان را مطرح می‌کند و ژانر کمدی آن و پرداختنش به اتفاقات عادی زندگی باعث میشود نوع زبانی که در دیالوگ‌ها استفاده میشود پیچیده یا تخصصی نباشد که این موضوع هم درک اتفاقات جاری در سریال را راحت‌تر می‌کند و هم به شما اصطلاحاتی را یاد میدهد که همه‌جا کاربردی هستند.

بیشتر بخوانید


مکالمه تلفنی در انگلیسی | آموزش مکالمه تلفنی انگلیسی

لغات انگلیسی را اساسی یاد بگیریم

تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال | تفاوت های آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال


در کنار این موضوع ژانر سریال فرندز و رسمی نبودن آن باعث میشود که idiom ها و phrasal verb های زیادی در دیالوگ‌ها استفاده شود  و در عین حال چون سریال اکشن یا جنایی نیست شما آنقدر غرق هیجان و اتفاقات سریال نمی‌شوید که از زبان غافل بشید.

داستان و تکرار

بالاتر اشاره کردیم که ما برای صحبت به هر زبانی باید یک بانک اطاعاتی از لغات،اصطلاحات و جملاتش رو توی ذهنمون داشته باشیم. فراموش نکنیم که practice makes permanent برای این که چیزی رو به خوبی به خاطر بسپریم باید بارها و بارها تمرینش کنیم. اگر انتظار دارید با یک بار دیدن یک سریال یا یک بار مطالعه کردن یک کتاب سطح زبانتون بالاتر بره پیشنهاد می‌کنم همین الان با این طرز تفکر خداحافظی کنید. یادگیری زبان نتیجه تلاش و تکرار مکرر است. این همون قسمتیه که سریال Friends نسبت به بقیه منابعی آموزشی موفق‌تر عمل میکنه.

داستان جذاب و کمدی سریال، ارتباطی که فرد بیننده با شخصیت های داستان حس میکنه تکرار رو برای شما از یه کار خسته کننده به یک عادت لذت بخش تبدیل میکنه که در نتیجه اون شما بعضاً حتی به شکل ناخودآگاه دیالوگ‌ها رو حفظ می‌کنید.

زیر نویس زبان انگلیسی

تحقیقات نشون میدن که برای یادگیری یک زبان جدید با استفاده از فیلم یا سریال فرد باید یک دانش ابتدایی در مورد اون زبان داشته باشه بنابرین عدم استفاده از زیرنویس در سطوح ابتدایی نه تنها مفید نیست بلکه فقط منجر به ناامیدی شما میشه.

گسترده‌تر کردن دایره لغات زبان انگلیسی

برای آموزش زبان انگلیسی با سریال فرندز شما باید به طور جدی به تماشای این سریال بپردازید از این رو شما می‌توانید تعداد بسیار زیادی کلمه، دستور زبان و ساختارهایی را که در زندگی واقعی کاربرد دارد، براحتی بیاموزید.

سریال فرندز - یادگیری زبان در آموزشگاه راد تایم
سریال فرندز – یادگیری زبان در آموزشگاه راد تایم

منابع گرامر و واژگان

سریال فرندز در یک زمینه مدرن در نیویورک قرار گرفته‌اند. بنابراین، زبان فیلم بسیار مفید است. خطوط فیلم اغلب از زبان ساده اما «بومی» استفاده می‌کنند. بدین ترتیب می‌توانید خود را با ساختارهای گرامری آشنا کرده و براحتی گرامر را یاد بگیرید.

یادگیری مهارتهای انگلیسی (صحبت کردن و گوش دادن)

خطوط موجود در فیلم معمولاً در موقعیت‌های زندگی واقعی قرار دارند. این می‌تواند یک گفتگوی ساده با دوستان یا مصاحبه با رئیس باشد. بدیهی است، هنگام گوش دادن به این مکالمات، می‌توانید توانایی گوش دادن به مکالمات و واژگان انگلیسی خود را ارتقاء دهید. بیشتر اوقات، چیزهایی که می‌شنوید بسیار نزدیک به زندگی واقعی است.

آشنایی با فرهنگ غربی به زبان آموزان

سریال فرندز روش و ایده‌ی بسیار خوبی برای به تصویر کشیدن زندگی و رفتارها و شخصیت‌ها است. این سریال همچنین کلاس‌های جامعه غربی را به صورت غیر مستقیم به تصویر می‌کشد.

آموزش زبان با سریال فرندز friends
آموزش زبان با سریال فرندز friends

فقط تماشایی سریال فرندس برای سادگیری زبان کافیه ؟

قطعا نه، نباید فراموش کنیم که یادگیری نیازمند برنامه‌ریزی و دیسیپلین است. وقتی تصمیم گرفتید با فیلم و سریال دیدن زبانتان را بهتر کنید بهتره یه دفترچه نزدیک خودتون داشته باشید و از اصطلاحات جدید نوت بردارید و مرتب مطالعه شون کنید.

چطوری با تماشای سریال انگلیسی یاد بگیریم؟

یک خودکار، دفترچه‌ یادداشت و دیکشنری بردارید. یک صحنه کمتر از 5 دقیقه را انتخاب کنید. صحنه مورد نظر را بدون زیرنویس ببینید. کلمات و عباراتی را که فهمیدید بنویسید.
همان صحنه را باز هم بدون زیرنویس ببینید. یک پاراگراف به انگلیسی یا زبان مادری خود در مورد آن صحنه بنویسید. حالا برای مرتبه دیگر آن صحنه را این مرتبه با زیرنویس ببینید. دیالوگ‌ها را با کلماتی که خودتان نوشتید مقایسه کنید.
برای بار سوم بدون زیرنویس ببینید و سعی کنید عبارات بیشتری را بنویسید. هرچه دوست دارید می‌توانید سریال را متوقف کنید.
صحنه را مجددا با زیرنویس و بدون توقف ببینید. سعی کنید تعداد کلمات و عبارات را افزایش دهید. مجددا با زیرنویس ببینید و برای اضافه کردن کلمات و عبارت جدید صحنه را متوقف کنید.
در مرحله بعد سعی کنید معنای عبارات و کلمات را بنویسید. اگر نتوانستید از دیکشنری کمک بگیرید.

سریال چه اندازه به یادگیری زبان انگلیسی کمک میکنه ؟

تماشایی سریال های هم چون فرندز به تقویت یادگیری زبان شما کمک می کند ولی در کنار تماشای سریال های مختلف استفاده از دیگر روش های یادگیری زبان همچون شرکت در کلاس و استفاده از کتاب کمک کننده خواهد بود.

امتیاز شما به این مقاله
https://radtime.org/?p=11535
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد آموزش زبان با سریال فرندز friends

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.