آزمون ریدینگ آیلتس - آموزشگاه زبان های خارجی راد تایم

آزمون ریدینگ آیلتس | ریدینگ آیلتس چگونه است؟

3708 بازدید
آزمون ریدینگ آیلتس

آزمون ریدینگ آیلتس شامل 40 سوال است که برای تست طیف وسیعی از مهارت های ریدینگ طراحی شده است. آزمون ریدینگ آیلتس شامل خواندن اصل مطلب، خواندن ایده های اصلی، خواندن جزئیات، اسکیمینگ، درک استدلال منطقی و شناخت نظرات، نگرش ها و هدف نویسندگان است. در هر دو آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک انواع سوالات مشابهی در آزمون ریدینگ آیلتسدریافت خواهید کرد، اما موضوعات متن ریدینگ متفاوت است. در واقع والات و متون آزمون ریدینگ آیلتس آکادمکی به مراتب سخت تر و تخصصی تر از آزمون آیلتس جنرال است.

باید ها و نباید های آزمون ریدینگ آیلتس

مدت زمان تخمینی مطالعه: 7 دقیقه

آزمون ریدینگ آیلتس

مدیریت زمان

مدیریت زمان از اهمیت زیادی در آزمون ریدینگ آیلتس برخوردار است. زیرا فقط 60 دقیقه فرصت دارید تا به 40 سوال پاسخ دهید. همیشه توصیه می شود برای هر قسمت از آزمون Reading آیلتس بیش از 20 دقیقه وقت نگذارید، با این حال، اگر قسمت اول را آسان می دانید، ممکن است آن را در مدت زمان کوتاه تری به پایان برسانید و به شما فرصت بیشتری برای پاسخ دادن به سؤالات در دو قسمت بعدی می دهد. با پیشروی در آزمون، سوالات سخت‌تر می‌شوند، بنابراین مطمئن شوید که زمان کافی برای برآمدن از پس متن نهایی را دارید.

ریدینگ جنرال General Training Reading

بخش‌های ریدینگ آیلتس جنرال چکیده ای از مطالبی است که می‌توانید به صورت روزانه در کشورهای انگلیسی زبان پیدا کنید. سوالات این بخش توانایی شما را در درک مطالب موجود در مطالب روزمره مانند:

  • روزنامه ها
  • تبلیغات
  • کتابچه های راهنما ( Handbooks )
  • اطلاعیه ها

برای آشنایی بیشتر با این انواع نوشتار، از نمونه سوالاتی که برایتان بارگذاری کرده ایم استفاده نمایید. با آشنایی با مجموعه ای از متون و انواع سوالات قبل از روز آزمون، می توانید زمان خود را بهتر مدیریت کنید زیرا آمادگی بهتری دارید.

آزمون ریدینگ آیلتس آکادمیک

آزمون آیلتس آکادمیک برای پذیرش دانشگاه ها و ثبت نام های حرفه ای در سراسر جهان استفاده می شود، بنابراین سوالات این بخش توانایی شما را در درک مطالب موجود در مطالب آکادمیک آزمایش می کند.

برای آماده شدن در روز آزمون، مطمئن شوید که مجموعه ای از متون در موضوعات مختلف را که شامل موارد ذیل هستند مطالعه کرده اید:

  • کتب
  • ژورنال ها
  • روزنامه ها
  • مجلات

وقتی تجربه خواندن طیف وسیعی از انواع متن را داشته باشید، می‌توانید بیشتر روی سؤالات مرتبط با هر متن تمرکز کنید.

بیشتر بخوانید



انواع سوال های آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس

شما میتوانید انتظار طیف وسیعی از پرسش ها را در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال داشته باشید که شامل موارد زیر است:

  • سوالات چند گزینه ای
  • تشخیص اطلاعات
  • تشخیص دیدگاه ها یا ادعا های نویسنده
  • تطبیق اطلاعات
  • تطابق سرفصل ها
  • تطبیق ویژگی ها
  • تطبیق پایان جملات
  • تکمیل جملات
  • خلاصه، یادداشت، جدول، تکمیل فلوچارت
  • تکمیل برچسب ( Label ) دیاگرام (نمودار)
  • سوالات پاسخ کوتاه

برای اطمینان از اینکه می توانید به طور دقیق به طیف وسیعی از انواع سؤال در 60 دقیقه پاسخ دهید، باید زمان خود را مدیریت کنید. به توصیه زیر در مورد نحوه مدیریت زمان خود در آزمون ریدینگ آیلتس توجه کنید.

مدیریت زمان در آزمون ریدینگ آیلتس

نگاهی اجمالی به کل متن ها بیندازید

آزمون ریدینگ آیلتس 3 قسمت ریدینگ متفاوت خواهد داشت. می توانید به سرعت کل قسمت را مرور کنید تا اصل مطلب را بفهمید. وقت خود را صرف خواندن هر جمله با جزئیات نکنید زیرا ممکن است وقت گیر و غیر ضروری باشد. روی عناوین، عنوان‌های فرعی تمرکز کنید و به دنبال نکات اصلی باشید که متن را توصیف می‌کند. این بعداً به یافتن پاسخ کمک خواهد کرد.

به مقدمه و نتیجه گیری توجه نمایید

دیدگاه نویسنده اغلب در مقدمه و نتیجه بیان می شود. وقتی این دو بخش از قسمت ریدینگ را بخوانید، می‌توانید به بیشتر سؤالات پاسخ صحیح دهید. بعد از اینکه مقدمه و نتیجه گیری را به طور کامل مرور کردید، از بدنه متن عبور کنید.

کلمات کلیدی را شناسایی نمایید

یک کلمه کلیدی به شما کمک می کند تا مفهوم مرتبط با متن را شناسایی کنید. این کلمات کلیدی را شناسایی کنید و زمانی که متن را مرور می کنید، زیر آنها خط بکشید یا برجسته کنید. این می تواند به شما کمک کند تا به اکثر سوالاتی که در ادامه متن آمده است پاسخ دهید.

پیش از پاسخ دادن به پرسش باید تمامی آنها را بخوانید

قبل از شروع پاسخ دادن، ابتدا نگاهی گذرا به تمام سوالات بیندازید. به یاد داشته باشید که سؤالات در گروه های 3 یا 4 یا بیشتر ظاهر می شوند، بنابراین قبل از مطالعه متن آن گروه از سؤالات را بخوانید. مطمئن شوید که کلمات کلیدی اطلاعات را در سوالات خود هایلایت کرده اید و از آنجایی که قبلاً متن را مرور کرده اید و کلمات کلیدی را شناسایی کرده اید، این امر یافتن پاسخ های را آسان تر می کند.

تمامی سوالات را پاسخ دهید

به یاد داشته باشید که به هر سوالی پاسخ دهید حتی اگر پاسخ یا گزینه را پیدا نکنید. اگر وقت شما تمام شده است، به یاد داشته باشید که اگر پاسخ اشتباه باشد، نمره را از دست نخواهید داد، پس حدس بزنید و ممکن است پاسخ درست را دریافت کنید.

پاسخ های خود را مرور نمایید

بررسی پاسخ های خود می تواند به شما در بهبود نمره ریدینگ آیلتس کمک کند. مطمئن شوید که به تمام سوالات پاسخ داده اید. حداقل 20 دقیقه برای بررسی اختصاص دهید. شما می توانید با شرکت در کلاس آیلتس آموزشگاه زبان رادتایم برای آزمون نهایی آیلتس به آمادگی لازم برسید تا نمره مد نظرتان را با موفقیت کسب نمایید.

آزمون ریدینگ آیلتس IELTS Reading می تواند برای داوطلبان آزمونی دشوار بنظر برسد، اما آمادگی قبلی و مدیریت زمان می تواند تفاوت بین نمره متوسط ​​و عالی را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید



سوالات متداول

تعداد سوالات آزمون ریدینگ آیلتس

آزمون ریدینگ آیلتس شامل 40 سوال می باشد.

مدت زمان آزمون ریدینگ آیلتس

این آزمون 60 دقیقه به طول می انجامد.

در آزمون ریدینگ آیلتس چه مواردی مورد ارزیابی قرار می گیرد؟

در بخش ریدینگ آیلتس مهارت های مختلفی مورد ارزیابی قرار می گیرد. از مهمترین آنها می توان به خواندنی ، درک مطلب، درک جزئیات و وسعت وکب اشاره نمود.

هم اکنون می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از خدمات مشاوره و تعیین سطح رایگان، با موسسه زبان های خارجی راد تایم تماس بگیرید.

5/5 - (6 امتیاز)
https://radtime.org/?p=8185
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد آزمون ریدینگ آیلتس | ریدینگ آیلتس چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

برچسب ها: