شرایط لازم برای آیلتس و موارد مجاز و غیرمجاز روز آزمون - آموزشگاه زبان های خارجی راد تایم

شرایط لازم برای آیلتس و موارد مجاز و غیرمجاز روز آزمون

1381 بازدید
شرایط لازم برای آیلتس و موارد مجاز و غیرمجاز روز آزمون

آزمون آیلتس یکی از مهم‌ترین مراحل برای افرادی که قصد مهاجرت و تحصیل در کشوری دیگر دارند است ، در رابطه با این آزمون سوالات زیادی در ذهن شکل خواهد گرفت لازم است قبل از ورود به جلسه حتماً قوانین و مقررات و نکات مهم را به خوبی بدانید.
البته باید این را در نظر داشته باشید که هر ساله قوانین مربوط به این آزمون دچار تغییر می‌شود اما کلیات آن تغییر پیدا نمی‌کند و تنها یک سری جزئیات دچار تغییر خواهند شد.

آزمون آیلتس چیست

افرادی که قصد مهاجرت یا ادامه تحصیل در یک کشور که زبان رسمی آنها انگلیسی است را دارند شرکت در این آزمون و کسب حداقل نمره ۶ و نیم تا ۷ آیلتس بسیار مهم و ضروری است.
آزمون آیلتس چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی مهارت شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن را ارزیابی می‌کند و نمره‌ای که در این آزمون کسب می‌شود نشان دهنده تسلط فرد بر زبان انگلیسی است.
بنابراین برای مهاجرت به کشورهایی که زبان آنها انگلیسی می‌باشد باید به تسلط کافی بر آن زبان را داشته باشید .
آیلتس دارای دو نوع آکادمیک و عمومی است که در ادامه هر دو نوع را برای شما به اختصار توضیح می‌دهیم.

  • آزمون آیلتس آکادمیک : این آزمون مخصوص افرادیست که قصد ادامه تحصیل در یک کشور خارجی را دارند که با آزمایش میزان مهارت شما بر زبان انگلیسی مشخص می‌شود که شما آمادگی تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد را دارید.
  • آزمون آیلتس عمومی : آزمون عمومی چهار مهارت زبانی شما را ارزیابی می‌کند و تنها تفاوت این آزمون با آکادمیک بخش‌های خواندن و نوشتار است.
  • به اصطلاح می‌توان گفت بخش خواندن و نوشتاری آیلتس آکادمی دشوارتر نسبت به آیلتس عمومی می‌باشد.
  • هر دانشگاهی برای پذیرش نمره متفاوتی را اعلام می‌کند معمولاً حداقل نمره 5.5 مورد نیاز است.
شرایط لازم برای آیلتس و موارد مجاز و غیرمجاز روز آزمون

میزان سن برای شرکت در آزمون آیلتس

جهت شرکت در آزمون آیلتس هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد اما ترجیحاً سن شما باید بالاتر از ۱۶ سال باشد و از نظر ملیت نیز هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

معرفی بخش‌های آزمون آیلتس

  • بخش اول لیسنینگ : در این بخش ۴۰ سوال مختلف وجود دارد که باید داوطلبان در مدت زمان ۳۰ دقیقه پاسخ دهند.
  • بخش دوم ریدینگ : این بخش تقریباً ۴۰ سوال را شامل می‌شود که مدت زمان کلی آن ۳۰ دقیقه می‌باشد.
  • بخش سوم رایتینگ : دو تست می‌باشد که باید در مدت زمان ۶۰ دقیقه آن را پاسخ داد ، که بخش اول باید یک مقاله ۲۵۰ کلمه‌ای را بنویسد و در بخش دوم جدول و نمودار داده‌هایی که در آزمون آمده است را توضیح دهد.
  • بخش چهارم اسپیکینگ : این آزمون به صورت حضوری برگزار می‌شود و ۱۴ دقیقه طول می‌کشد و تنها هدف از برگزاری این بخش بررسی توانایی ارتباط موثر کلامی در کشور متقاضی است.

نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس چگونه است ؟

ثبت نام از طریق سایت ielts.org انجام می‌شود که ابتدا باید برای خود یک حساب کاربری درست کنید و سپس مشخصات خود را بر اساس گذرنامه وارد کرده و زمان شرکت در آزمون را انتخاب نمایید.
آزمون آیلتس سالانه حدود ۳۰ بار برگزار می‌شود و شما با توجه به آمادگی خود در این آزمون می‌توانید زمان آن را انتخاب کنید.
بعد از آن باید محل برگزاری آزمون خود را انتخاب نمایید پیشنهاد ما مراکز مستقر در تهران می‌باشد که شامل تجهیزات بهتری در حین برگزاری آزمون هستند.
پرداخت هزینه آزمون نیز حدود ۳۳۰ دلار است که قبل از آن باید کارت ارزی داشته باشید تا بتوانید پرداخت را انجام دهید.
نتایج نهایی آزمون نیز حدود دو هفته پس از پایان امتحان اعلام می‌شود و نتیجه کارنامه تنها به داوطلب ارسال خواهد شد.

شرایط لازم برای آیلتس و موارد مجاز و غیرمجاز روز آزمون

1_ همراه داشتن مدرک هویتی ، گذرنامه و کارت ملی الزامی است
2_ در صورتی که قبل از آزمون مدارک هویتی خود را تغییر می‌دهید حتماً به مرکز آزمون خود اطلاع دهید چرا که در غیر این صورت مجاز به شرکت در آزمون نخواهید بود.
3_ یک ربع قبل از برگزاری آزمون در محل مد نظر حاضر شوید در صورت دیر وارد شدن مجاز به شرکت در آزمون نخواهید بود.
4_ همراه داشتن وسایل الکترونیکی و شخصی ممنوع می‌باشد و تنها باید مدرک شناسایی تایید شده، خودکار، مداد و پاک کن، بطری آب همراه خود به جلسه آزمون ببرید.
5_ بعد از اتمام زمان آزمون نباید بر روی برگه‌ها چیزی بنویسید همچنین حتماً به حرف افرادی که از طریق بلندگو اطلاع رسانی می‌کنند توجه نمایید چرا که در صورت نوشتن حتی یک کلمه بعد از زمان اتمام آزمون امکان مردود شدن کل امتحان شما وجود دارد.

6_ در جلسه آزمون بسیاری از افراد دچار استرس می‌شوند همچنین اگر زمان آزمون شما در فصل تابستان باشد بهتر است که لباس‌های راحت بپوشید بنابراین لباس خود را با دقت انتخاب کنید.
7_ در صورتی که می‌خواهید از ناظر سوال بپرسید تنها دست خود را به نشانه سوال بالا ببرید چرا که هیچگونه توضیحی در مورد سوالات آزمون به شما نخواهند داد.
8_ بعد از اتمام آزمون به هیچ وجه برگه‌های آزمون را با خود برندارید چرا که این کار ممنوع بوده و باید تحویل ناظرین جلسه بدهید.
9_ اگر می‌خواهید که به طور استثنا چند بخش از آزمون آیلتس را شرکت کنید در هنگام ثبت نام این درخواست را ارسال نمایید و تاییدیه کتبی خود را از مرکز آزمون دریافت نمایید در صورت عدم شرکت در هر چهار بخش ، نتیجه آزمون برای شما دریافت نخواهد شد.
10_ در زمان آزمون مرحله‌ای به عنوان تایید هویت انجام می‌شود که شامل گرفتن عکس از شما با هر نوع پوششی که دارید است همچنین ارائه نمونه‌ای از امضا و گرفتن اسکن انگشت شما از دیگر مراحل تایید هویت می‌باشد که در صورت اجازه ندادن امکان شرکت در آزمون را نخواهید داشت.
11_ همراه داشتن ساعت هوشمند ممنوع می‌باشد و برای مدیریت زمان می‌توانید از ساعت جلسه آزمون استفاده کنید.
12_ در صورتی که در روز آزمون داوطلب بیمار شود با ارائه دادن گواهی پزشکی بعد از ۵ روز از تاریخ پایان آزمون می‌توانید هزینه آزمون را دریافت نمایید.

سوالات متداول درباره آزمون آیلتس

1 _ ترتیب بخش‌های آزمون امتحان به چه صورت است: اولین بخش لیسنینگ ، دومین بخش ریدینگ، سومین بخش رایتینگ می‌باشد و اما بخش اسپیکینگ یا در همان روز یا دو روز پس از آزمون یا هفت روز قبل از تاریخ آزمون برگزار می‌شود.
2_ حداقل نمره برای قبولی در آزمون آیلتس چقدر است : به طور کلی نمره آیلتس در بین ۱ تا ۹ می‌باشد و قبولی و پذیرش شما در دانشگاه مد نظر با توجه به نمره حداقلی که این دانشگاه تعیین کرده است خواهد بود بنابراین باید قبل از آن درباره حداقل نمره پذیرش دانشگاه مدنظر تحقیق نمایید .

سخن پایانی

تمامی نکات و قوانین و مقررات آزمون آیلتس را به اختصار توضیح دادیم برای کسب نمره 5.5 به بالا باید حداقل چهار ماه مطالعه کنید.
همچنین هر چقدر نمره شما بالاتر باشد شانس پذیرش در دانشگاه‌های بهتر برای شما افزایش پیدا می‌کند.

امتیاز شما به این مقاله
https://radtime.org/?p=11918
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد شرایط لازم برای آیلتس و موارد مجاز و غیرمجاز روز آزمون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.