آیلتس یا تافل کدام آزمون بهتر است ؟ - آموزشگاه زبان های خارجی راد تایم

آیلتس یا تافل کدام آزمون بهتر است ؟

1351 بازدید
آیلتس یا تافل کدام آزمون بهتر است ؟

آیلتس یا تافل کدام آزمون بهتر است ؟، این سوال که آزمون آیلتس بهتر است یا تافل یکی پر تکرار ترین سوالات شرکت در آزمون های بین المللی است .ما در این مطلب هر دو آزمون را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد تا در انتخاب آزمون انگلیسی به شما کمک کنیم.

هر دو آزمون آیلتس و تافل یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین آزمون‌های زبان برای افرادی هستند که قصد مهاجرت، تحصیل یا کار در کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، ایالات متحده آمریکا، انگلستان و غیره را دارند.

زمان تخمینی مطالعه: 27 دقیقه

جدول محتوا

آزمون آیلتس یا آزمون تافل ؟

آزمون آیلتس و تاقل هر دو آزمون های مهم و معتبر جهانی هستند که اعتبار آکادمیک و علمی مشابهی دارند .آیلتس و تافل هر دو آزمون شناخته شده برای ارزیابی مهارت‌های زبانی افراد هستند و برای مهاجرت، تحصیل و کار در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در مواردی خاص همچون مهاجرت به کشورهای استرالیا و یا کانادا و دریافت ویزای این دو کشور مدرک آیلتس مورد نیاز است.

بررسی کلی تفاوت های آیلتس و تافل

آیلتس

مکان آزمون: می‌توانید در هزار مکان معتبر نماینده آزمون آیلتس در سرتاسر دنیا، امتحان دهید.

هزینه آزمون: بسته به کشور مورد نظر شما ممکن است متفاوت باشد. این هزینه در آمریکا بین ۲۱۵ تا ۲۴۵ دلار متغیر است.

زمان اختصاص داده شده: ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه

بخش های مختلف آزمون: Listening 30 دقیقه، Reading 60 دقیقه، Writing 60 دقیقه و Speaking 10 تا ۱۵ دقیقه

تعداد دوره‌ها: ۴۸ بار در سال

نمره‌دهی: بین ۰ تا ۹

 تافل

مکان آزمون: در سرتاسر جهان دارای نمایندگی است.

هزینه آزمون: بین ۱۶۵ تا ۳۰۰ دلار

زمان اختصاص داده شده: ۴ ساعت

بخش‌های مختلف آزمون: Reading 60 تا ۸۰ دقیقه، Listening 60 تا ۹۰ دقیقه، Speaking 20 دقیقه، Writing 50 دقیقه

تعداد دوره‌ها: بیش از ۵۰ با در سال

نمره‌دهی: ۰ تا ۱۲۰

آزمون‌ آیلتس یا تافل کدام مهارت‌های انگلیسی سنجیده می‌شود؟

آزمون‌های آیلتس و تافل، چهار مهارت زبانی اصلی شامل شنیداری، خواندن، نوشتاری و مکالمه سنجیده می‌شود. در این آزمون‌ها، هدف ارزیابی سطح زبان انگلیسی فرد، بر اساس معیارهای بین‌المللی است. به طور خاص، در این آزمون‌ها، مهارت‌های زبانی فرد در موارد زیر ارزیابی می‌شود:

۱- شنیداری:

در بخش شنیداری، توانایی فرد برای شنیدن و درک متون صوتی ارزیابی می‌شود. در این بخش از آزمون، فرد می‌بایست به گفتارهای گوناگون گوش داده و پس از شنیدن، به سوالات مربوطه پاسخ دهد.

۲- خواندن:

در بخش خواندن، توانایی فرد برای خواندن و درک متون نوشتاری ارزیابی می‌شود. در این بخش از آزمون، فرد می‌بایست به متون مختلفی مانند مقالات، روزنامه‌ها و کتب گوش داده و پس از خواندن، به سوالات مربوطه پاسخ دهد.

۳- نوشتاری:

در بخش نوشتاری، توانایی فرد برای نوشتن متون نوشتاری ارزیابی می‌شود. در این بخش از آزمون، فرد می‌بایست یک نامه، یک مقاله و یا یک پاسخ کوتاه به سؤالات مربوطه بنویسد.

۴- مکالمه: بخش مکالمه، توانایی فرد برای صحبت کردن به زبان انگلیسی ارزیابی می‌شود. در این بخش از آزمون، فرد می‌بایست با یک ممتحن یا یک همراه مکالمه کند و به سوالات مربوطه پاسخ دهد.

آزمون‌های آیلتس و تافل به منظور سنجش توانایی فرد در استفاده از زبان انگلیسی برای ارتباط و ارائه‌ی ایده‌های خود در محیط‌های مختلف طراحی شده‌اند. لذا، با تمرین و آموزش مناسب، افراد می‌توانند به بهبود مهارت‌های زبانی خود بپردازند و در آزمون‌های مختلف با موفقیت عمل کنند.

۱۰۰۰ کلمه پرتکرار آیلتس که باید بدونی
۱۰۰۰ کلمه پرتکرار آیلتس که باید بدونی

بررسی دقیق آزمون آیلتس

آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان است که برای ارزیابی مهارت‌های زبانی افراد در خصوص شنیداری، خواندن، نوشتاری و مکالمه استفاده می‌شود. در ادامه، به بررسی کامل آیلتس از جمله طراحی آزمون، انواع سوالات، روش‌ها و نحوه نمره‌دهی پرداخته‌ایم:

۱- طراحی آزمون:

آزمون آیلتس شامل چهار بخش است که شامل شنیداری، خواندن، نوشتاری و مکالمه می‌باشد. هر بخش از آزمون شامل سوالاتی با محتوای مختلف و درجه‌ی سختی‌های متفاوت است.

۲- انواع سوالات:

الف) بخش شنیداری ، لیسنینگ آیلتس – ۳۰ دقیقه

این بخش شامل ۴ بخش با مجموع ۴۰ پرسش می‌باشد. سوالات به صورت گوش دادن به بخشی از یک مکالمه یا یک سخنرانی و پاسخ دادن به سوالات مربوطه طراحی شده‌اند.

ب) بخش خواندن، ریدینگ آیلتس – ۶۰ دقیقه:

این بخش شامل ۳ بخش با مجموع ۴۰ پرسش می‌باشد. سوالات شامل خواندن متون مختلفی هستند که برای پاسخگویی به آن‌ها باید اطلاعات و جزئیات مختلفی را از متون استخراج کرد.

ج) بخش نوشتاری، رایتینگ آیلتس – ۶۰ دقیقه:

این بخش شامل ۲ تسک می‌باشد. در تسک اول، افراد باید یک نامه یا یک روزنامه کوتاه بنویسند و در تسک دوم، یک مقاله کوتاه در مورد یک موضوع خاص بنویسند.

د) بخش مکالمه، اسپیکینگ آیلتس – ۱۰ تا ۱۵ دقیقه:

این بخش شامل ۳ قسمت با مجموع ۱۴ پرسش می‌باشد. در قسمت اول باید یک مکالمه از قبیل معرفی خود، محل زندگی و شغل خود را انجام دهید. در قسمت دوم، باید یک موضوع را با یک شخص دیگر بررسی کنید و در قسمت سوم، یک سرگرمی یا یک موضوع خاص را بررسی کنید.

۳- روش‌ها آمادگی آزمون آیلتس :

برای آمادگی برای آزمون آیلتس، افراد می‌توانند از روش‌های مختلفی استفاده کنند. برخی از روش‌های معروف شامل کلاس‌های آموزشی، کتاب‌های راهنمای آزمون،آزمون‌های شبیه‌سازی شده، ویدئوهای آموزشی و منابع آنلاین مانند سایت‌های مختلف می‌باشد. همچنین، یک روش موثر برای آمادگی برای آزمون آیلتس، تمرین و تمرکز بر تقویت مهارت‌های زبانی شامل گرامر، واژگان و مهارت‌های مکالمه و نوشتاری است.

۴- نحوه نمره‌دهی:

نمرات در آزمون آیلتس برای هر یک از چهار بخش به صورت جداگانه داده می‌شود. نمره‌ی هر بخش بین ۰ تا ۹ است و نمره‌ی کلی آیلتس نیز بین ۰ تا ۹ است. به طور کلی، نمره‌ی ۶.۵ یا بالاتر به عنوان یک نمره‌ی قابل قبول برای گرفتن ویزای تحصیلی و کاری در کشورهای مختلف در نظر گرفته می‌شود.

آزمون تافل چیست
به طور معمول، کسانی که در تافل شرکت می کنند می خواهند در دانشگاه یا تحصیلات تکمیلی خارج از کشور شرکت کنند. با این حال، هرکسی که برای اهداف آکادمیک نیاز به تسلط به زبان انگلیسی دارد، می تواند در تافل شرکت کند. این شامل هر کسی می شود که برای یک دبیرستان خارجی، برنامه تبادل، کالج محلی یا ویزای دانشجویی درخواست می دهد.آیلتس یا تافل کدام آزمون بهتر است ؟

بررسی دقیق آزمون تافل

آزمون تافل (Test of English as a Foreign Language) یکی از معتبرترین آزمون‌های سنجش توانایی زبان انگلیسی برای افرادی است که زبان مادری‌شان انگلیسی نیست. این آزمون برای ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در کشورهای انگلیسی‌زبان، به عنوان یک شاخص مهم در سطح زبانی فرد استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی دقیق‌تر آزمون تافل پرداخته می‌شود:

فرمت آزمون:

آزمون تافل شامل چهار بخش است. این بخش‌ها شامل شنیداری، خواندن، نوشتن و مکالمه هستند.مدت زمان آزمون ۴ ساعت است.

1- بخش شنیداری، لیسنینگ تاقل – ۶۰ تا ۹۰ دقیقه:

این بخش شامل شنیدن چهار بخش مستقل، هر کدام با یک فایل صوتی است. هر بخش شامل ۱۰ تا ۱۲ سؤال می‌باشد. مدت زمان این بخش ۶۰ دقیقه است.

2- بخش خواندن، ریدینگ تافل – ۶۰ تا ۸۰ دقیقه:

این بخش شامل خواندن چهار بخش مستقل، هر کدام با یک متن است. هر بخش شامل ۱۲ تا ۱۴ سؤال می‌باشد. مدت زمان این بخش ۶۰ دقیقه است. سوالات ریدینگ تسلط بر لغات، درک مطلب و مهارت‌های آنالیز کردن شما را می‌سنجد.بعد از پایان گوش دادن به رکوردها باید به مجموعه‌ای از سوالات پاسخ دهید که میزان درک مطلب شما از صحبت‌های سخنران و فهم احساسات و اهداف بیان شده در رکوردها را می‌سنجد.

3- بخش نوشتاری ، ریدینگ تافل – ۶۰ تا ۸۰ دقیقه :

این بخش شامل نوشتن دو مقاله مستقل است. در بخش اول، فرد باید پاسخی به یک سؤال مشخص بنویسد و در بخش دوم، باید یک مقاله بلند درباره‌ی یک موضوع خاص بنویسد. مدت زمان این بخش ۵۰ دقیقه است.

4- بخش مکالمه، اسپیکینگ تافل – ۲۰ دقیقه:

این بخش شامل ۶ سؤال مستقل است. هر سؤال شامل یک موضوع خاص است و فرد باید درباره‌ی آن صحبت کند. مدت زمان این بخش ۲۰ دقیقه است.

۶- نمره‌دهی:

نمره‌دهی در آزمون تافل از ۰ تا ۱۲ است که در نهایت با هم ضرب شده و به نمره نهایی ۰ تا ۱۲۰ تبدیل می‌شود. هر بخش ۳۰ نمره دارد. همچنین، نمره‌ی حداقلی برای قبول شدن در بیشتر دانشگاه‌ها ۷۵ است.

با این منابع رایگان آیلتس بالای 7 بگیر!
آیلتس یا تافل کدام آزمون بهتر است ؟

بیشتر بخوانید :


کلاس آیلتس | دوره آموزش فشرده، آنلاین و حضوری IELTS

آزمون تافل TOEFL چیست | کلاس تافل

مراکز برگزاری آزمون آیلتس | مقایسه مراکز برگزاری آزمون آیلتس در تهران

نمونه رایتینگ تسک 1 آکادمیک | شیوه استفاده از سمپل های رایتینگ 

موثرترین تکنیک های لیسنینگ آیلتس


تفاوت رایتینگ (Writing) تافل و آیلتس

رایتینگ (Writing) در آزمون‌های آیلتس و تافل دارای تفاوت‌هایی است.

در آزمون آیلتس، شما باید دو متن با طول حدود ۲۵۰ کلمه در مورد موضوعاتی که به شما داده می‌شوند بنویسید. در این آزمون، شما باید نوع متن مناسب را انتخاب کنید، موضوع را به خوبی بررسی کنید، ایده‌های خود را با استدلال مناسب پشتیبانی کنید و در نهایت متن خود را به خوبی سازماندهی کنید. گرفتن نمره بالا در این بخش نیازمند داشتن مهارت‌های نوشتاری و استدلال مناسب و همچنین دانش واژگان و گرامر صحیح است.

در آزمون تافل، شما باید دو متن با حداکثر طول ۳۵۰ کلمه در مورد دو موضوع مختلف بنویسید.

این آزمون، شما باید ساختار مناسب جملات و پاراگراف‌ها را داشته باشید، موضوع را به خوبی بررسی کنید، ایده‌ها و نظرات خود را با دلیل و مستدل پشتیبانی کنید و در نهایت متن خود را به خوبی سازماندهی کنید.

در این آزمون همچنین، داشتن دانش واژگان و گرامر صحیح نیز بسیار مهم است.

هر دو آزمون، نوشتن متن‌هایی با ساختار مناسب و استفاده از واژگان و گرامر صحیح بسیار مهم است. اما در آزمون تافل، طول متن از آزمون آیلتس بالاتر است و همچنین شیوه نمره‌دهی در این دو آزمون نیز تفاوت دارد.

تفاوت ریدینگ (reading) تافل و آیلتس

ریدینگ (Reading) در آزمون‌های تافل و آیلتس دارای تفاوت‌هایی است.

آزمون آیلتس، شما باید سه بخش مختلف از متون را با طول حدود ۲۵۰۰ کلمه که شامل متون تخصصی، علمی و عمومی هستند، بخوانید و به سوالات مربوط به آن‌ها پاسخ دهید. در این آزمون، داشتن مهارت‌های خواندن، فهم مطلب، استخراج اطلاعات و پاسخ دادن به سوالات با دقت و سرعت بالا بسیار مهم است.

آزمون تافل نیز، شما باید سه بخش مختلف از متون را با طول حدود ۷۰۰ کلمه که شامل متون تخصصی، علمی و عمومی هستند، بخوانید و به سوالات مربوط به آن‌ها پاسخ دهید. این آزمون نیز، داشتن مهارت‌های خواندن، فهم مطلب، استخراج اطلاعات و پاسخ دادن به سوالات با دقت و سرعت بالا بسیار مهم است.

در هر دو آزمون، داشتن مهارت‌های خواندن و فهم مطلب بسیار مهم است و باید توانایی خواندن متون با طول و سطح مختلف را داشته باشید. اما در آزمون تافل، متون کوتاهتری به شما داده می‌شود و سوالات نیز ممکن است سطح ساده‌تری داشته باشند، در حالی که در آزمون آیلتس متون بلندتری به شما داده می‌شود و سوالات نیز ممکن است سطح پیچیده‌تری داشته باشند.

تفاوت لیسنینگ (listening) آیلتس و تافل

لیسنینگ (Listening) در آزمون‌های تافل و آیلتس دارای تفاوت‌هایی است. آیلتس، شما باید چهار بخش مختلف از فایل‌های صوتی را که شامل مکالمات روزمره، سخنرانی‌ها و پادکست‌های تحصیلی هستند، گوش دهید و به سوالات مربوط به آن‌ها پاسخ دهید. این آزمون، داشتن مهارت‌های گوش دادن، فهم مطلب، استخراج اطلاعات و پاسخ دادن به سوالات با دقت و سرعت بالا بسیار مهم است.

تافل نیز، شما باید چهار بخش مختلف از فایل‌های صوتی را که شامل مکالمات روزمره، سخنرانی‌ها و پادکست‌های تحصیلی هستند، گوش دهید و به سوالات مربوط به آن‌ها پاسخ دهید. در این آزمون نیز، داشتن مهارت‌های گوش دادن، فهم مطلب، استخراج اطلاعات و پاسخ دادن به سوالات با دقت و سرعت بالا بسیار مهم است.

هر دو آزمون، داشتن مهارت‌های گوش دادن و فهم مطلب بسیار مهم است و باید توانایی گوش دادن به فایل‌های صوتی با سطح و سرعت مختلف را داشته باشید. اما در آزمون تافل، فایل‌های صوتی کوتاهتری به شما داده می‌شود و سوالات نیز ممکن است سطح ساده‌تری داشته باشند، در حالی که در آزمون آیلتس فایل‌های صوتی بلندتری به شما داده می‌شود و سوالات نیز ممکن است سطح پیچیده‌تری داشته باشند.

تفاوت اسپیکینگ (Speaking) آیلتس و تافل

آیلتس، شما باید چهار بخش مختلف از مهارت‌های ارتباطی خود را شامل مکالمه با ممتحن، توضیح دادن درباره‌ی یک موضوع، بحث در مورد یک موضوع و تلاش برای رسیدن به توافق با ممتحن، نشان دهید. داشتن مهارت‌های صحبت کردن، بیان نظر، بحث کردن و تفکر انتقادی بسیار مهم است.

تافل نیز، شما باید دو بخش مختلف از مهارت‌های ارتباطی خود را شامل تعریف یک مطلب و بیان نظر درباره‌ی یک موضوع، نشان دهید. در این آزمون نیز، داشتن مهارت‌های صحبت کردن، بیان نظر و تفکر انتقادی بسیار مهم است. این بخش از آزمون تافل هم مانند دیگر قسمت ها به صورت آنلاین برگزار می شود.

مدت زمان speaking آیلتس حداکثر بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و اسپیکینگ تافل حدودا ۲۰ دقیقه است. در اسپیکینگ هر دو آزمون از شما سوالاتی پرسیده می‌شود که بنا به دیدگاه خود باید به آن‌ها پاسخ دهید.

سیستم های نمره‌دهی آزمون های آیلتس و تافل

امکان دستیابی به یک روش کاملاً دقیق تخمین نمره برای هیچکدام از این دو آزمون وجود ندارد. با این‌حال معادل تقریبی هر آزمون به شکل زیر تخمین زده می‌شود.

Total Score: IELTS to TOEFL

IELTSTOEFL
۰ – ۴۰ – ۳۱
۴٫۵۳۲ – ۳۴
۵۳۵ – ۴۵
۵٫۵۴۶ – ۵۹
۶۶۰ – ۷۸
۶٫۵۷۹ – ۹۳
۷۹۴ – ۱۰۱
۷٫۵۱۰۲ – ۱۰۹
۸۱۱۰ – ۱۱۴
۸٫۵۱۱۵ – ۱۱۷
۹۱۱۸ – ۱۲۰
دانلود رایگان کتاب های Top Notch +ویرایش سوم
دانلود رایگان کتاب های Top Notch +ویرایش سوم

Reading Score: IELTS to TOEFL

IELTSTOEFL
۰ – ۴۰ – ۲
۴٫۵۳
۵۴ – ۷
۵٫۵۸ – ۱۲
۶۱۳ – ۱۸
۶٫۵۱۹ – ۲۳
۷۲۴ – ۲۶
۷٫۵۲۷ – ۲۸
۸ – ۸٫۵۲۹
۹۳۰

Listening Score: IELTS to TOEFL

IELTSTOEFL
۰ – ۴۰ – ۲
۴٫۵۳
۵۴ – ۶
۵٫۵۷ – ۱۱
۶۱۲ – ۱۹
۶٫۵۲۰ – ۲۳
۷۲۴ – ۲۶
۷٫۵۲۷
۸۲۸
۸٫۵۲۹
۹۳۰

Speaking Score: IELTS to TOEFL

IELTSTOEFL
۰ – ۴۰ – ۱۱
۴٫۵۱۲ – ۱۳
۵۱۴ – ۱۵
۵٫۵۱۶ – ۱۷
۶۱۸ – ۱۹
۶٫۵۲۰ – ۲۲
۷۲۳
۷٫۵۲۴ – ۲۵
۸۲۶ – ۲۷
۸٫۵۲۸ – ۲۹
۹۳۰

تفاوت آزمون آیلتس و تافل iBT

هم آزمون تافل و هم آیلتس، دانش زبان انگلیسی افراد را در سطح آکادمیک می‌سنجند، گرچه آزمون آیلتس علاوه بر فرمت آکادمیک، در قالب عمومی (General) نیز برگزار می‌شود. آزمون آیلتس جنرال، آسان‌تر از آیلتس آکادمیک یا تافل است و مناسب افرادی است که با قصد تحصیل مهاجرت نمی‌کنند. به طور کلی این دو آزمون دارای تفاوت‌هایی از نظر ساختار، نوع سوالات و حتی کاربرد، به منظور ارائه برای اهداف مختلف (مثل تحصیل، مهاجرت و غیره) هستند.

تافل یا آیلتس : کدام یک آسانتر است؟

تافل یا آیلتس کدام یک آسانتر است؟
تافل یا آیلتس کدام یک آسانتر است؟

به چند دلیل، آیلتس کمی از تافل آسان‌تر است:

  • اول اینکه آیلتس با مدت زمان ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه، از تافل با مدت زمان ۴ ساعت به شکل قابل توجهی کوتاه‌تر است. همچنین همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم آزمون آیلتس در دو بخش و دو روز مختلف برگزار می‌شود:
    بخش Reading، Listening و Writing در یک زمان و یک روز، و بخش Speaking آیلتس در یک زمان و روز دیگر. این اتفاق به داوطلبان این فرصت را می‌دهد که با خیال راحت بر روی آخرین بخش از آزمون یعنی بخش نوشتاری آزمون کار کنند و در حین نوشتن نگران بخش مکالمه نباشند.
  • همچنین از آنجایی که آزمون آیلتس به شکل کاغذی برگزار می‌شود، داوطلب می‌تواند بر روی قسمت‌های مهم متن‌ها در بخش Reading آیلتس علامت‌گذاری کنید و قسمت‌های مهم Speaking را یادداشت‌برداری کنید.
  • برخلاف آزمون تافل، بخش Listening آیلتس بسیار ساده است؛ در آیلتس باید در حین اینکه به رکورد گوش می‌دهید جواب سوالات را بنویسید.
    در آزمون تافل اما شما باید ابتدا به کل رکورد Listening گوش دهید و بعد از پایان، به سراغ سوالات بروید. این به این معنی است که در آزمون تافل باید بر روی حافظه‌تان هم حساب زیادی باز کنید.
  • در نهایت اینکه، Speaking آزمون آیلتس بسیار طبیعی‌تر و گفت‌وگو محورتر از Speaking آزمون تافل است. در تافل، شما باید در یک میکروفون که صدای شما را ضبط می‌کند صحبت کنید که ممکن است میزان استرس شما را افزایش دهد.
    البته بعضی از متقاضیان مثل افراد خجالتی، ممکن است حرف زدن با کامپیوتر را با صحبت رودررو با یک شخص آزمون گیرنده ترجیح دهند.

آزمون تافل برای شما راحت تر است اگر:

  • با کار با کامپیوتر راحت هستید
  • با استفاد از میکروفون و صحبت کردن با نرم افزار راحت هستید
  • می توانید سریع تایپ کنید
  • بیشتر با لهجه American اشنا هستید
    • پاسخ دادن به سؤالات چند گزینه‌ای راحت هستید
  • می توانید از یک فایل صوتی یادداشت برداری کنید
  • منابع اصلی انگلیسی که با آن در ارتباط هستید معمولاً هدف اطلاع‌رسانی دارند تا سرگرم کردن

آزمون آیلتس برای شما راحت تر است اگر:

  • با ارائه‌ی مصاحبه‌ با جزئیات و رو در رو راحت هستید
  • نوشتن با خودکار را به تایپ کردن ترجیح می دهید
  • به هر دو لهجه امریکن و بریتیش آشنایی دارید
  • آزمون‌هایی با گونه‌های مختلف سؤالات را ترجیح می‌دهید، از جمله چند گزینه‌ای، جای خالی را پر کن، انطباق دادن، درست/ غلط و نمودارها.
  • بیشتر در بحث درباره‌ی موضوعات غیر آکادمیک به انگلیسی راحت هستید
  • منابع اصلی انگلیسی که با آن در ارتباط هستید معمولاً برای سرگرم کردن هستند

مدرک تافل معتبر تره آیلتس

  • برای کشور آمریکا بیشتر مدرک تافل معتبر است
  • برای انگلیس و استرالیا و نیوزیلند بیشتر مدرک آیلتس اعتبار دارد
  • برای کانادا هر دو مدرک اعتبار دارد اما سازمان مهاجرتی کانادا بیشتر آیلتس را معتبر می داند
  • در بقیه کشورهای دیگر دنیا هر دو این مدارک کاملا اعتبار یکسانی دارند.

کدام آزمون آیلتس یا تافل را برای دانشگاه بهتره ؟

هر دو آزمون آیلتس و تافل برای پذیرش در دانشگاههای خارج از کشور مورد قبول هستند. با این حال، برای تصمیم‌گیری کدام یک از این آزمونها برای دانشگاه بهتر است، باید به نیازها و سیاست دانشگاه مورد نظر خود توجه کنید.

بسیاری از دانشگاه‌های آمریکایی برای پذیرش دانشجوهای بین‌المللی از آزمون تافل استفاده می‌کنند. در حالی که برخی دانشگاه‌های اروپایی ترجیح می‌دهند از آزمون آیلتس استفاده کنند. بنابراین، برای تصمیم‌گیری درباره آن کدام یک بهتر است، بهتر است با دانشگاه‌های مورد نظر خود تماس بگیرید و بپرسید کدام یک از آزمون‌های آیلتس و تافل را برای پذیرش در دانشگاهشان می‌پذیرند.

همچنین، باید توجه داشت که آزمون‌های آیلتس و تافل دارای ساختار و نوع سوالات مختلفی هستند. بنابراین، اگر شما به یکی از آزمون‌ها تسلط بیشتری دارید، بهتر است از آن استفاده کنید. همچنین، برای آمادگی برای آزمون‌های آیلتس و تافل، باید به توانایی‌ها، نیازها و هدف خود توجه کنید و برنامه‌ای مناسب برای آمادگی برای آزمون تدوین کنید.

دوره آمادگی آزمون تافل TOEFL iBT
دوره تافل موسسه زبان های خارجی رادتایم

تفاوت آزمون آیلتس و تافل iBT

هم آزمون تافل و هم آیلتس، دانش زبان انگلیسی افراد را در سطح آکادمیک می‌سنجند، گرچه آزمون آیلتس علاوه بر فرمت آکادمیک، در قالب عمومی (General) نیز برگزار می‌شود. آزمون آیلتس جنرال، آسان‌تر از آیلتس آکادمیک یا تافل است و مناسب افرادی است که با قصد تحصیل مهاجرت نمی‌کنند. به طور کلی این دو آزمون دارای تفاوت‌هایی از نظر ساختار، نوع سوالات و حتی کاربرد، به منظور ارائه برای اهداف مختلف (مثل تحصیل، مهاجرت و غیره) هستند.

تافل یا آیلتس برای چه کشورهایی بهتر هستند؟

تافل و آیلتس هر دو برای پذیرش در دانشگاه‌های خارجی و همچنین درخواست ویزای کار به کاربردهای مختلفی دارند. در بسیاری از کشورها، هر دو آزمون به عنوان معیار پذیرش برای دانشجویان بین‌المللی و افرادی که به دنبال یک کار خارج از کشور هستند، مورد قبول قرار می‌گیرند. با این حال، برخی کشورها ممکن است ترجیح دهند از یکی از این آزمون‌ها استفاده کنند. به عنوان مثال:

  • در کشورهایی مانند انگلیس، استرالیا، نیوزیلند، کانادا و آمریکا، هر دو آیلتس و تافل به عنوان معیار پذیرش در دانشگاه‌ها مورد قبول هستند.
  • در کشورهایی مانند آلمان، سوئد، دانمارک و هلند، برای پذیرش در دانشگاه‌ها به‌طور معمول از آزمون آیلتس استفاده می‌شود.
  • در کشورهایی مانند کره جنوبی، ژاپن و تایلند، برای پذیرش در دانشگاه‌ها به‌طور معمول از آزمون تافل استفاده می‌شود.

در هر صورت، برای اطمینان از نوع آزمون مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه یا درخواست ویزای کار، بهتر است با دانشگاه یا سفارتخانه مربوطه تماس بگیرید و اطلاعات دقیقی در این مورد دریافت کنید.

آزمون‌های آزمایشی (ماک)آیلتس و تافل

آزمون های آزمایشی (Mock) آیلتس و تافل، آزمون های شبیه سازی شده از آزمون واقعی هستند که برای آمادگی بهتر برای آزمون اصلی، به کار می‌روند. این آزمون ها به صورت آنلاین یا حضوری برگزار می‌شوند و سوالات آنها دقیقاً شبیه آزمون واقعی هستند.

آزمون های ماک آیلتس و تافل به دو دسته مختلف تقسیم می‌شوند: آزمون های رایگان و آزمون های پولی. آزمون های رایگان، بیشتر به عنوان یک سرویس رایگان توسط برخی از سایت ها و موسسات آموزشی ارائه می‌شوند. در حالی که آزمون های پولی، توسط برخی از موسسات آموزشی و سایت‌های معتبر به عنوان یک خدمت اضافی ارائه می‌شوند.

اهداف اصلی از برگزاری آزمون های ماک آیلتس و تافل، افزایش آگاهی داوطلبان از ساختار آزمون، ارزیابی سطح آمادگی داوطلبان، تقویت مهارت های شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن، افزایش اعتماد به نفس و کاهش استرس آزمون هستند.

در کل، شرکت در آزمون های ماک آیلتس و تافل به داوطلبان کمک می‌کند تا با ساختار آزمون و نوع سوالات آشنا شوند و آمادگی بهتری برای آزمون واقعی داشته باشند.

آزمون ماک تافل | آزمون آزمایشی تافل

آزمون ماک آیلتس | IELTS MOCK TEST

تافل یا آیلتس برای آمریکا

هر دو آزمون تافل و آیلتس برای پذیرش در دانشگاه‌های آمریکایی مورد قبول هستند. با این حال، برای تصمیم‌گیری که کدام یک از این آزمون‌ها برای پذیرش در دانشگاه آمریکایی بهتر است، بهتر است با دانشگاه‌های مورد نظر خود تماس بگیرید و بپرسید کدام یک از آزمون‌های آیلتس و تافل را برای پذیرش در دانشگاهشان می‌پذیرند.

بیشتر دانشگاه‌های آمریکایی از آزمون تافل برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی استفاده می‌کنند. با این حال، برخی دانشگاه‌ها همچنین از آزمون آیلتس برای پذیرش دانشجویان استفاده می‌کنند. بنابراین، برای تصمیم‌گیری درباره آن کدام یک بهتر است، بهتر است با دانشگاه‌های مورد نظر خود تماس بگیرید و بپرسید کدام یک از آزمون‌های آیلتس و تافل را برای پذیرش در دانشگاهشان می‌پذیرند.

همچنین، باید توجه داشت که آزمون‌های آیلتس و تافل دارای ساختار و نوع سوالات مختلفی هستند. بنابراین، اگر شما به یکی از آزمون‌ها تسلط بیشتری دارید، بهتر است از آن استفاده کنید. همچنین، برای آمادگی برای آزمون‌های آیلتس و تافل، باید به توانایی‌ها، نیازها و هدف خود توجه کنید و برنامه‌ای مناسب برای آمادگی برای آزمون تدوین کنید..

تافل یا آیلتس، کدام را انتخاب کنم؟

در آزمون‌های آیلتس و تافل، بیشتر به مهارت زبان انگلیسی شما توجه می‌شود تا به لهجه خاصی که صحبت می‌کنید. با این حال، برای افزایش قابلیت درک شنیداری و تلفظ صحیح، پیشنهاد می‌شود که به یک لهجه خاص تمرکز کنید.

اگر قصد دارید در آمریکا زندگی کنید یا به دانشگاهی در آمریکا متقاضی هستید، یادگیری لهجه آمریکای شمالی می‌تواند به شما کمک کند که با محیط زندگی و تحصیلیتان بهتر سازگار شوید. به علاوه، در برخی مواقع، این لهجه ممکن است برای برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها در آمریکا مهم باشد.

اگر قصد دارید در کشورهایی مانند بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند زندگی کنید و یا به دانشگاهی در این کشورها متقاضی هستید، یادگیری لهجه انگلیسی بریتانیایی می‌تواند به شما کمک کند که با محیط زندگی و تحصیلیتان بهتر سازگار شوید. به علاوه، در برخی مواقع، این لهجه ممکن است برای برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها در این کشورها مهم باشد.

بنابراین، بسته به نیازها و هدف شما، می‌توانید یکی از لهجه‌های آمریکای شمالی یا بریتانیایی را برای یادگیری انتخاب کنید.

بهترین آموزشگاه آیلتس در شمال تهران
بهترین آموزشگاه آیلتس در شمال تهران

تافل یا آیلتس کدام راحت تره

انتخاب بین تافل و آیلتس برای شما راحت تر است، به دلیل اینکه هر دو آزمون به طور گسترده در محیط‌های آکادمیک و شغلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در کشورهای مختلف به عنوان معیاری برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی استفاده می‌شوند. با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که:

  • تافل: سوالات تافل بیشتر در مورد موضوعات آکادمیک هستند و شامل شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن است. سوالات شنیداری و صحبت کردن با لهجه آمریکایی انجام می‌شود. آزمون تافل برای زبان آموزانی که در محیط آکادمیک و پژوهشی فعالیت می‌کنند، به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای ارتقای مهارت زبان انگلیسی است.
  • آیلتس: سوالات آیلتس بیشتر در مورد موضوعات عمومی هستند و شامل شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن است. سوالات شنیداری و صحبت کردن با لهجه بریتانیایی انجام می‌شود. آزمون آیلتس برای زبان آموزانی که به دنبال تحصیل یا کار در کشورهایی با لهجه بریتانیایی هستند، به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای ارتقای مهارت زبان انگلیسی است.

بنابراین، هر دو آزمون تافل و آیلتس نسبتاً چالش برانگیز هستند و بسته به مهارت‌های زبانی و نیازهای شما، ممکن است یکی از آن‌ها برای شما راحت‌تر باشد. بهترین روش برای تصمیم‌گیری بین دو آزمون، آشنایی با ساختار و نوع سوالات هر کدام و مقایسه آن‌ها با مهارت‌های خود است.

تافل یا آیلتس برای مهاجرت

برای مهاجرت به کشورهای مختلف، ممکن است نیاز به گذراندن یکی از آزمون‌های تافل یا آیلتس جهت اثبات مهارت زبان انگلیسی داشته باشید. برای تصمیم‌گیری کدام یک از آن‌ها را انتخاب کنید، بهتر است با نیازهای مهاجرت خود آشنا شوید و با دستگاه‌های مسئول در کشور مقصد تماس بگیرید تا ببینید کدام یک از آزمون‌ها را برای مهاجرت به آن کشور پذیرفته می‌کنند.

به طور کلی، در بسیاری از کشورها، هر دو آزمون تافل و آیلتس برای مهاجرت پذیرفته می‌شوند. با این حال، در برخی کشورها، یکی از این آزمون‌ها به عنوان آزمون اصلی برای مهاجرت شناخته شده است. به عنوان مثال، برای مهاجرت به کانادا، آزمون تافل یا آیلتس برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی مورد نیاز است. در حالی که برای مهاجرت به استرالیا، آزمون آیلتس به عنوان آزمون اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی استفاده می‌شود.

بنابراین، برای تصمیم‌گیری درباره تافل یا آیلتس برای مهاجرت، بهتر است با نیازهای مهاجرت خود آشنا شوید و با دستگاه‌های مسئول در کشور مقصد تماس بگیرید تا ببینید کدام یک از آزمون‌ها برای مهاجرت به آن کشور پذیرفته می‌شود.

بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی
بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی در پلتفرم‌های مختلف بستگی به معیارها و نیازهای شما دارد. در این مقاله قصد داریم به‌طورکلی ویژگی‌ها و امکانات بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی را معرفی کنیم تا بتوانید از بین آن‌ها اپلیکیشن مناسب خود را انتخاب و یادگیری زبان انگلیسی را فورا شروع کنید.

سوالات متداول آیلتس یا تافل

در هر دو آزمون آیلتس و تافل، سوالات متداولی وجود دارد که به عنوان نمونه‌هایی از سوالات آزمون‌ها برای زبان آموزان در دسترس هستند. اما به طور کلی نمی‌توان گفت کدام یک از این دو آزمون بهتر است، زیرا هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و نکات خاص خود هستند.

سوالات آیلتس بیشتر در مورد موضوعات عمومی هستند و برای زبان آموزانی که به دنبال تحصیل یا کار در کشورهایی با لهجه بریتانیایی هستند، مناسب هستند. به علاوه، آیلتس شامل چهار بخش شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن است و بخش‌های شنیداری و صحبت کردن با لهجه بریتانیایی انجام می‌شود.

سوالات تافل بیشتر در مورد موضوعات آکادمیک هستند و برای زبان آموزانی که در محیط آکادمیک و پژوهشی فعالیت می‌کنند، مناسب هستند. همچنین، آزمون تافل شامل چهار بخش شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن است و بخش‌های شنیداری و صحبت کردن با لهجه آمریکایی انجام می‌شود.

بنابراین، برای تصمیم‌گیری درباره آزمون مناسب برای خود، بهتر است با نیازهای و هدف خود آشنا شوید و با ساختار و نوع سوالات هر آزمون آشنا شوید و آن را با مهارت‌های خود مقایسه کنید. به علاوه، برای آماده شدن بهتر برای هر دو آزمون، می‌توانید از کتاب‌ها و منابع آموزشی مرتبط با هر یک استفاده کنید و تمرین‌های زیادی انجام دهید.

امتیاز شما به این مقاله
https://radtime.org/?p=11851
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد آیلتس یا تافل کدام آزمون بهتر است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.