آخرین تغییرات برگزاری آیلتس در سال2023 - آموزشگاه زبان های خارجی راد تایم

آخرین تغییرات برگزاری آیلتس در سال2023

986 بازدید
آخرین تغییرات برگزاری آیلتس در سال2023

آخرین تغییرات برگزاری آیلتس در سال 2023

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی در جهان است که برای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی افراد از سراسر جهان استفاده می شود. این آزمون توسط سه سازمان IDP استرالیا، دانشگاه کمبریج و بریتیش کانسیل برگزار می شود.

در سال 2023، سازمان برگزار کننده آزمون آیلتس، یعنی IDP، تغییراتی را در نحوه برگزاری این آزمون اعمال کرد. این تغییرات شامل موارد زیر است:

  • تغییر در نمره دهی: در نسخه جدید نمره دهی آیلتس، از Public Version استفاده نمی شود و داوطلبان می توانند به صورت کامل در مورد معیارهای نمره دهی اطلاعات کسب کنند. همچنین، نمرات 0.25 و بالاتر به 0.5 گرد می شوند و نمرات 0.75 و بالاتر به بند بالاتر گرد می شوند.
  • تغییر در شرایط برگزاری: در آزمون آیلتس 2023، استفاده از خودکار و مداد در آزمون ممنوع است و داوطلبان باید از مداد HB استفاده کنند. همچنین، حمل ساعت در آزمون ممنوع است، اما در تمام راهروها و دیوارها ساعت وجود دارد.
  • تغییر در آزمون تک مهارتی: در آزمون آیلتس 2023، امکان شرکت در آزمون تک مهارتی برای مهارت های Listening، Reading و Writing فراهم شده است. این آزمون ها برای داوطلبانی که قصد بهبود مهارت خاصی را دارند، مفید است.
دوره آیلتس IELTS راد تایم
دوره آیلتس IELTS راد تایم

تغییر در نمره دهی

در نسخه قدیمی نمره دهی آیلتس، از Public Version استفاده می شد که شامل اطلاعات محدودی در مورد معیارهای نمره دهی بود. این موضوع باعث می شد که داوطلبان نتوانند به طور دقیق بدانند که برای کسب نمره بالاتر باید چه کاری انجام دهند. در نسخه جدید نمره دهی آیلتس، این اطلاعات به صورت کامل در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. همچنین، نمرات 0.25 و بالاتر به 0.5 گرد می شوند و نمرات 0.75 و بالاتر به بند بالاتر گرد می شوند. این تغییر باعث می شود که نمرات داوطلبان دقیق تر و قابل مقایسه تر باشد.

تغییر در شرایط برگزاری

در آزمون آیلتس 2023، استفاده از خودکار و مداد در آزمون ممنوع است. این موضوع به منظور جلوگیری از تقلب و سوء استفاده از آزمون انجام شده است. همچنین، حمل ساعت در آزمون ممنوع است، اما در تمام راهروها و دیوارها ساعت وجود دارد. این موضوع به داوطلبان کمک می کند تا زمان باقی مانده برای پاسخگویی به سوالات را به طور دقیق بدانند.

تغییر در آزمون تک مهارتی

در آزمون آیلتس 2023، امکان شرکت در آزمون تک مهارتی برای مهارت های Listening، Reading و Writing فراهم شده است. این آزمون ها برای داوطلبانی که قصد بهبود مهارت خاصی را دارند، مفید است. به عنوان مثال، داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک را دارند، می توانند در آزمون تک مهارتی Reading شرکت کنند تا مهارت خود را در این زمینه بهبود بخشند.


بیشتر بخوانید :

ماه های سال به انگلیسی

دانلود ویرایش سوم کتاب های American English File

دانلود داستان های Family and Friends | کتاب داستان Family and Friends

دانلود کتاب های Speakout

اسامی کشورها به انگلیسی | اسامی کشورها و ملیت های مختلف به انگلیسی

تفاوت miss، ms و mrs | معانی Miss، Mrs، Ms و Mr


مزایا و معایب تغییرات اعمال شده

مزایا

  • دقیق تر و قابل مقایسه تر شدن نمرات: با استفاده از نسخه جدید نمره دهی آیلتس، داوطلبان می توانند به طور دقیق بدانند که برای کسب نمره بالاتر باید چه کاری انجام دهند. همچنین، گرد شدن نمرات به 0.5 و 0.75 باعث می شود که نمرات داوطلبان دقیق تر و قابل مقایسه تر باشد.
  • جلوگیری از تقلب و سوء استفاده از آزمون: ممنوعیت استفاده از خودکار و مداد در آزمون و همچنین ممنوعیت حمل ساعت در آزمون، باعث می شود که احتمال تقلب و سوء استفاده از آزمون کاهش یابد.
  • امکان بهبود مهارت های خاص: آزمون های تک مهارتی برای داوطلبانی که قصد بهبود مهارت خاصی را دارند، مفید است.
مراحل گرفتن مدرک آیلتس
مراحل گرفتن مدرک آیلتس

معایب

  • عدم امکان استفاده از خودکار و مداد در آزمون: برخی از داوطلبان ممکن است استفاده از مداد را برای خود راحت تر بدانند.
  • ممنوعیت حمل ساعت در آزمون: برخی از داوطلبان ممکن است نیاز داشته باشند که از ساعت خود برای مدیریت زمان استفاده کنند.

آزمون آیلتس (IELTS) مخفف International English Language Testing System می‌باشد. آیلتس، آزمون زبان انگلیسی در سطح بین‌المللی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان‌دهنده‌ی توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط‌های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. این آزمون در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می شود.

، با همکاری اساتید برتر زبان ایران به روزترین اخبار و اطلاعات و نحوه برگزاری آزمون را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. هزینه امتحان آیلتس حدودا بین ۲۴۵ تا ۲۵۵ دلار می باشد. آزمون آیلتس هر ماه ۴ بار و در هر سال ۴۸ مرتبه برگزار می‌شود.

ثبت نام آزمون آیلتس به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سامانه‌ای تحت عنوان my.ieltsessentials.com برای هر یک از افراد متقاضی و داوطلب دریافت مدرک آیلتس انجام می‌گیرد. همچنین سازمان سنجش ثبت نام و برگزاری آزمون آیلتس را به برخی از مؤسسات مجوزدار واگذار نموده است.

جهت شرکت در آزمون داوطلب باید دارای کارت ملی و یا پاسپورت باشد و هزینه آزمون را پرداخت نماید. و از دو ماه قبل برای ثبت نام در آزمون اقدام نمایند. در برخی از مراکز برگزاری آزمون آیلتس داوطلبان باید بالای ۱۶ سال سن داشته باشند.

از آخرین تغییرات نمره دهی آزمون آیلتس خبر داری؟

بعد از همه اتفاقایی که پیرامون برگزاری آزمون آیلتس افتاد از تعطیل شدنش برای یه مدت گرفته تا افزایش قیمتش ( افزایش قیمت از   6میلیون و 150 هزار تومن به 8 میلیون 990) و محدود شدن تعداد دفعات برگزای آزمون آیلتس توی شهرای مختلف، هیچکس منتظر تغییر توی روند نمره دهی آزمون آیلتس نبود، ولی این خبررررر که نمره دهی آزمون آیلتس توی بخش اسپیکینگ و رایتینگ دستخوش تغییراتی شده، تن داوطلبای آزمون آیلتس و اساتید رو لرزوند!

تغییرات کلی نمره دهی در آزمون آیلتس 2023

  1. دیگه خبری از Public Version و Examiner Version نیست!

قبلا وقتی توی اینترنت سرچ میکردی IELTS Band Descriptors  که ببینی برای هر نمره نیاز به چه مهارت هایی داری، تو پرانتز می دیدی که بالای صفحه نوشته Public Version که این به این معنا بود که این ورژنی که دانلود کردی مخصوص داوطلبین و اساتیده آیلتسه و خیلی جاهاش گنگ بود و معلوم نبود که دقیقا چه مهارت هایی مد نظره اگزمینره آیلتسه! واسه همین همیشه بین علمای دنیای آیلتس اختلاف بود. یکی میگفت تا میتونی ازFirstly Secondly, و ….. استفاده کن که بتونی نمره ی خوب بگیری، یکی دیگه می گفت اگه از این حروف ربط توی آیلتس استفاده کنی نمره خوبی نمیگیری و …….. . یکی می گفت از اصطلاحات استفاده کن یکی می گفت نه! خلاصه که انقدر افسانه ها حول و حوش آزمون آیتلس زیاد بود که کتاب ها میشد راجبش نوشت!

ولی توی ورژن جدید خبری از Public Version نیست و این به این معنیه که شما همون چیزی رو در اختیار دارین که اگزمینر داره با استفاده از اون نمره ی شما رو مشخص می کنه !

پس خبر خوب اینه که با خیال راحت با یه نگاه به ورژن 2023 (IELTS Band Descriptors) میتونی بفهمی که چیا باعث میشه تو آیلتس نمره بالاتر بگیری یا نمره از دست بدی.

دور های آمادگی آزمون راد تایم
دور های آمادگی آزمون راد تایم

برای دانلود ورژن جدید IELTS Band Descriptors  روی لینک زیر کلیک کن!

نسخه 2023 IELTS Writing Task 1 and 2 Band Descriptors

نسخه 2023 IELTS Speaking  Band Descriptors

  1. Bold شدن معیارهایی که نمیذاره نمره ی بالاتر توی رایتینگ بگیری!

ورژن جدید IELTS Band Descriptors شامل نکاتی میشه که اون ها رو برخلاف ورژن های قدیمی به صورت Bold نمایش داده واین رو به طور واضح بالای هر صفحه بهش اشاره کرده!

همونجوری که توی تصویر زیر میبینین یه سری از معیار ها به صورت Bold نمایش داده شدن!

نکته ی مهم اینه که باید همه خصوصیت های مثبت مربوط به یک نمره رو بتونی به اگزمینر توی رایتینگت نشون بدی و گرنه نمره ی پایین تری میگیری.

مثلا برای گرفتن نمره 7 توی Task Achievement رایتینگ باید همه ی مهارت های زیر رو توی رایتینگت به اگزمینر نشون بدی!

یعنی اگه از 4 معیار گفته شده برای گرفتن نمره 7 توی Task Achievement (Academic)، حتی 3 تاش روهم رعایت کنی بازم 7 نمیگیری و میشی 6!

  1. اضافه شدن جزئیات بیشتر برای افزایش دقت در نمره دهی

یه مقایسه اجمالی بین ورژن قدیمی و جدید IELTS Band Descriptors، نشون میده که توی ورژن جدید با دقت و جزئیات خیلی بیشتر معیار های مورد نظر برای به دست آوردن هر نمره توضیح داده شدن

  1. ادبیات ساده بدون اضافه کردن کلمات تخصصی حوزه تدریس زبان انگلیسی

حتی اگه مدرس آیلتس یا مدرس زبان انگلیسی هم نیستی، خودت با خوندن دقیق ورژن 2023 IELTS Band score Descriptors

میتونی به سادگی یه تصویر شفاف از مهارت هایی که برای نمره هدف آیلتست نیاز داری رو به دست بیاری!

مثلا برای اینکه  بتونی نمره 7 توی اسپیکینگ بگیری باید از حروف ربط گفتاری استفاده کنی!

جزییات تغییرات در نمره دهی آزمون آیلتس!

برای اینکه با همممممه تغییرات توی نمره دهی آزمون آیلتس تو بخش اسپیکینگ و رایتینگ آشنا بشی میتونی از لینک زیر استفاده کنی!

تا روزی که نمره ی دلخواه آیلتستو بگیری ما کنارت هستیم!

میتونی تو وبینارهامون شرکت کنی تا هر چی بهتر برای روز آزمون آیلتست آماده بشی یا اگر میخوای مطابق با آخرین تغییرات آزمون آیلتس خودت رو محک بزنی و فیدبک اختصاصی هم بگیری همین حالا میتونی از لینک زیر توی آزمون آزمایشی آیلتس ایران اروپا ثبت نام کنی!

انواع آزمون آیلتس

  • آیلتس آکادمیک: این آزمون مناسب متقاضیانی است که قصد مهاجرت تحصیلی یا شغلی به کشورهای انگلیسی زبان را دارند.
  • آیلتس جنرال: آیلتس جنرال به صورت عمومی برای آن دسته از افرادی است که می‌خواهند زبان انگلیسی را برای انجام کارهای روزمره خود یاد بگیرند.
  • آیلتس لایف اسکیلز: این آزمون با مهارت نوشتن و خواندن متقاضی در ارتباط نیست و فقط از دو بخش شنیداری و مکالمه تشکیل شده است و امتیازات به صورت A۱  یا B۱ تعیین می شود و نمره برای آزمون داده نمی شود و مناسب افرادیست که قصد دارند با خانواده خود در انگلستان زندگی کنند.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس شامل چهار بخش است : Listening شنیداری – Reading خواندن – Writingنوشتن

Speaking مکالمه یا گفتاری. بخش های مختلف آزمون همگی در یک روز برگزار می شود و آزمون مصاحبه نیز یک هفته قبل یا بعد از آزمون کتبی انجام می شود.

آزمون آیلتس در دو مرحله برگزار می شود:

مرحله اول : این مرحله از آزمون کتبی است و مهارت های شنیداری، خواندن و نوشتاری داوطلبان را مورد ارزیابی قرار می دهد و انجام آن دو ساعت و چهل دقیقه طول می کشد.

مرحله دوم : این بخش از آزمون آیلتس مرحله گفتاری است که مهارت صحبت کردن داوطلبان به زبان انگلیسی ارزیابی می شود.

آزمون آیلتس نمره رد یا قبولی ندارد و نتیجه آزمون آیلتس نمره‌ داوطلب در هر مهارت و یک نمره‌ کلی از ۹ نمره را مشخص می کند. در آزمون آیلتس نمره کلی داوطلب که در نتیجه‌ی آزمون مشخص می شود، میانگینی از نمرات هر چهار مهارت است. در سطح صفر داوطلب هیچ اطلاعات قابل ارزیابی ندارد و پایین ترین سطح آیلتس است و در سطح ۹، داوطلب مهارت کاربردی زبان را دقیق، صحیح، روان همراه با فهم کامل دارد و بالاترین سطح است. به ‌طور معمول سطح ۵ نمره‌ی متوسط و سطح ۶ به بالا خوب محسوب می‌ شود و برای پذیرش داوطلب در دانشگاه کمبریج، آکسفورد و هاروارد نمره‌ی آزمون آیلتس باید حداقل سطح ۷ باشد، چرا که در سطح ۷، داوطلب مهارت کاملاً کاربردی زبان را دارد.

بهترین کلاس آنلاین آیلتس
بهترین کلاس آنلاین آیلتس

Withheldشدن آیلتس

ویتهلد شدن «Withheld» شدن نتایج آزمون آیلتس یعنی در ۱۳ روز زمان تعیین شده برای اعلام نتایج آزمون، نتایج آن اعلام نشود و به تعویق افتد .یکی از دلایل ویتهلد شدن در آیلتس عدم تطابق نمرات در مهارت های چهارگانه آزمون است، دلیل دیگر می تواند شک به شیوه برگزاری و تقلب در آزمون آیلتس باشد.

اعتبار آزمون آیلتس

مدرک آزمون های زبان انگلیسی بین المللی دارای اعتبار موقت و دائمی است. اعتبار مدرک آزمون آیلتس موقتی بوده و دارای ۲ سال اعتبار است، یعنی پس از ۲ سال فاقد اعتبار خواهد بود و در صورتی که متقاضی بخواهد از مدرک آزمون آیلتس برای مهاجرت استفاده کند، باید مجددا در آزمون شرکت کند و مدرک جدیدی دریافت کند.

آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود. امکان اعتراض به نتیجه آزمون آیلتس نیز وجود دارد، هر داوطلب می‌ تواند به فاصله‌ی شش هفته از تاریخ برگزاری آزمون با پرداخت مجدد هزینه‌ی آزمون یک برگه‌ی اعتراض تکمیل نموده و اعتراض خود را در این خصوص اعلام نماید؛ در صورت تأیید اعتراض، این مبلغ به وی مسترد می شود و در غیر این صورت هزینه قابل عودت نخواهد بود.

سوالات آزمون آیلتس لو رفت !

آخرین اخبار آیلتس

در اینجا خلاصه‌ای از آخرین اخبار آیلتس آورده شده است:

  • تغییرات در نمره دهی آیلتس 2023: در نسخه جدید نمره دهی آیلتس، از Public Version استفاده نمی شود و داوطلبان می توانند به صورت کامل در مورد معیارهای نمره دهی اطلاعات کسب کنند. همچنین، نمرات 0.25 و بالاتر به 0.5 گرد می شوند و نمرات 0.75 و بالاتر به بند بالاتر گرد می شوند.
  • تغییرات در شرایط برگزاری آیلتس 2023: در آزمون آیلتس 2023، استفاده از خودکار و مداد در آزمون ممنوع است و داوطلبان باید از مداد HB استفاده کنند. همچنین، حمل ساعت در آزمون ممنوع است، اما در تمام راهروها و دیوارها ساعت وجود دارد.
  • تغییرات در آزمون تک مهارتی آیلتس 2023: در آزمون آیلتس 2023، امکان شرکت در آزمون تک مهارتی برای مهارت های Listening، Reading و Writing فراهم شده است. این آزمون ها برای داوطلبانی که قصد بهبود مهارت خاصی را دارند، مفید است.

در اینجا برخی از اخبار جدیدتر در مورد آیلتس آورده شده است:

  • آزمون آیلتس در ایران: سازمان سنجش آموزش کشور در حال حاضر مسئول برگزاری آزمون آیلتس در ایران است. این سازمان در حال توسعه مراکز جدید برگزاری آزمون آیلتس در سراسر ایران است.
  • آزمون آیلتس در سایر کشورها: آیلتس در بیش از 100 کشور جهان برگزار می شود. سازمان های مختلفی در سراسر جهان مسئول برگزاری آزمون آیلتس هستند.
  • تغییرات در نمره دهی آیلتس 2024: سازمان برگزار کننده آزمون آیلتس، یعنی IDP، اعلام کرده است که تغییراتی را در نمره دهی آیلتس 2024 اعمال خواهد کرد. این تغییرات هنوز اعلام نشده اند، اما انتظار می رود که تغییرات در نمره دهی آیلتس 2023 را بهبود بخشند.

برای اطلاع از آخرین اخبار آیلتس، می توانید از وب سایت رسمی آیلتس، وب سایت سازمان سنجش آموزش کشور یا وب سایت های خبری مربوط به مهاجرت و آموزش دیدن کنید.

اخبار آیلتس در ایران

در اینجا خلاصه‌ای از آخرین اخبار آیلتس در ایران آورده شده است:

  • لغو آزمون آیلتس 7 مرداد 1402: سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ 7 مرداد 1402 اعلام کرد که آزمون آیلتس که قرار بود در این روز برگزار شود، به دلیل افشای سوالات آزمون، لغو شده است.
  • افزایش تعداد مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران: سازمان سنجش آموزش کشور در حال توسعه مراکز جدید برگزاری آزمون آیلتس در سراسر ایران است. این سازمان در نظر دارد تا پایان سال 1403، تعداد مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران را به 100 مرکز افزایش دهد.
  • افزایش ظرفیت آزمون آیلتس در ایران: سازمان سنجش آموزش کشور در نظر دارد تا ظرفیت آزمون آیلتس در ایران را افزایش دهد. این سازمان در نظر دارد تا پایان سال 1403، ظرفیت آزمون آیلتس در ایران را به 100 هزار نفر افزایش دهد.

در اینجا برخی از اخبار جدیدتر در مورد آیلتس در ایران آورده شده است:

  • تغییرات در نمره دهی آیلتس 2024: سازمان برگزار کننده آزمون آیلتس، یعنی IDP، اعلام کرده است که تغییراتی را در نمره دهی آیلتس 2024 اعمال خواهد کرد. این تغییرات هنوز اعلام نشده اند، اما انتظار می رود که تغییرات در نمره دهی آیلتس 2023 را بهبود بخشند.

برای اطلاع از آخرین اخبار آیلتس در ایران، می توانید از وب سایت رسمی آیلتس، وب سایت سازمان سنجش آموزش کشور یا وب سایت های خبری مربوط به مهاجرت و آموزش دیدن کنید.

در ادامه، به برخی از این اخبار به طور مفصل تر اشاره می شود:

لغو آزمون آیلتس 7 مرداد 1402

در تاریخ 7 مرداد 1402، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که آزمون آیلتس که قرار بود در این روز برگزار شود، به دلیل افشای سوالات آزمون، لغو شده است. این سازمان اعلام کرد که سوالات آزمون به صورت غیرقانونی در فضای مجازی منتشر شده است و به همین دلیل، برگزاری آزمون امکان پذیر نیست.

افزایش تعداد مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران

سازمان سنجش آموزش کشور در حال توسعه مراکز جدید برگزاری آزمون آیلتس در سراسر ایران است. این سازمان در نظر دارد تا پایان سال 1403، تعداد مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران را به 100 مرکز افزایش دهد. این امر باعث می شود که داوطلبان بیشتری در سراسر ایران بتوانند در آزمون آیلتس شرکت کنند.

بهترین آموزشگاه زبان در شهرک غرب
بهترین آموزشگاه زبان در شهرک غرب

افزایش ظرفیت آزمون آیلتس در ایران

سازمان سنجش آموزش کشور در نظر دارد تا ظرفیت آزمون آیلتس در ایران را افزایش دهد. این سازمان در نظر دارد تا پایان سال 1403، ظرفیت آزمون آیلتس در ایران را به 100 هزار نفر افزایش دهد. این امر باعث می شود که داوطلبان بیشتری بتوانند در آزمون آیلتس شرکت کنند و شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه ها و موسسات آموزشی در خارج از کشور افزایش دهند.

تغییرات در نمره دهی آیلتس 2024

سازمان برگزار کننده آزمون آیلتس، یعنی IDP، اعلام کرده است که تغییراتی را در نمره دهی آیلتس 2024 اعمال خواهد کرد. این تغییرات هنوز اعلام نشده اند، اما انتظار می رود که تغییرات در نمره دهی آیلتس 2023 را بهبود بخشند.

برگزاری مجدد آزمون آیلتس

سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ 7 مرداد 1402 اعلام کرد که آزمون آیلتس که قرار بود در این روز برگزار شود، به دلیل افشای سوالات آزمون، لغو شده است. این سازمان اعلام کرد که سوالات آزمون به صورت غیرقانونی در فضای مجازی منتشر شده است و به همین دلیل، برگزاری آزمون امکان پذیر نیست.

سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ 29 مرداد 1402 اعلام کرد که آزمون آیلتس مجدداً در تاریخ 26 شهریور 1402 برگزار خواهد شد. این آزمون در 33 مرکز در سراسر ایران برگزار خواهد شد.

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس 26 شهریور 1402 را دارند، باید تا تاریخ 20 شهریور 1402 برای شرکت در آزمون ثبت نام کنند. ثبت نام آزمون آیلتس از طریق وب سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که نمرات آزمون آیلتس 7 مرداد 1402 باطل شده است و داوطلبان باید در آزمون مجدد شرکت کنند.

در ادامه، به برخی از نکات مهم در مورد برگزاری مجدد آزمون آیلتس اشاره می شود:

  • زمان برگزاری آزمون: آزمون آیلتس مجدداً در تاریخ 26 شهریور 1402 برگزار خواهد شد.
  • مکان برگزاری آزمون: آزمون آیلتس در 33 مرکز در سراسر ایران برگزار خواهد شد.
  • ثبت نام آزمون: ثبت نام آزمون آیلتس از طریق وب سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.
  • نمرات آزمون: نمرات آزمون آیلتس 7 مرداد 1402 باطل شده است و داوطلبان باید در آزمون مجدد شرکت کنند.

داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برگزاری مجدد آزمون آیلتس، به وب سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

آمادگی بازگشت به مدرسه
آمادگی بازگشت به مدرسه

جمع بندی آخرین تغییرات برگزاری آیلتس در سال2023

در مجموع، تغییرات اعمال شده در آزمون آیلتس 2023، باعث می شود که این آزمون دقیق تر، قابل مقایسه تر و منصفانه تر باشد. این تغییرات همچنین به داوطلبان کمک می کند تا با آمادگی بیشتر در آزمون شرکت کنند.

سوالات متداول آخرین تغییرات برگزاری آیلتس | در سال2023

آیا تغییرات در نمره دهی آیلتس 2023 تأثیری بر نمره من خواهد داشت؟

اسخ کوتاه: بله، ممکن است تأثیر داشته باشد.
پاسخ طولانی: تغییرات در نمره دهی آیلتس 2023 به این معناست که داوطلبان می توانند به طور کامل در مورد معیارهای نمره دهی اطلاعات کسب کنند. این موضوع می تواند به داوطلبان کمک کند تا به طور دقیق بدانند که برای کسب نمره بالاتر باید چه کاری انجام دهند. همچنین، گرد شدن نمرات به 0.5 و 0.75 باعث می شود که نمرات داوطلبان دقیق تر و قابل مقایسه تر باشد.
با این حال، ممکن است این تغییرات تأثیر منفی نیز بر برخی از داوطلبان داشته باشد. به عنوان مثال، داوطلبانی که از قبل در مورد معیارهای نمره دهی آیلتس اطلاعات کافی ندارند، ممکن است با این تغییرات مشکل داشته باشند. همچنین، داوطلبانی که به طور معمول نمرات 0.25 یا 0.75 کسب می کنند، ممکن است با گرد شدن نمرات به 0.5 یا 0.75 نمره بالاتر یا پایین تری کسب کنند.

آیا تغییرات در شرایط برگزاری آیلتس 2023 برای من مشکل ایجاد خواهد کرد؟

پاسخ کوتاه: ممکن است.
پاسخ طولانی: تغییرات در شرایط برگزاری آیلتس 2023 به این معناست که داوطلبان باید از مداد HB استفاده کنند و نمی توانند ساعت خود را به همراه داشته باشند.
ممکن است برخی از داوطلبان با استفاده از مداد HB مشکل داشته باشند. همچنین، برخی از داوطلبان ممکن است نیاز داشته باشند که از ساعت خود برای مدیریت زمان استفاده کنند.

آیا تغییرات در آزمون تک مهارتی آیلتس 2023 برای من مفید خواهد بود؟

پاسخ کوتاه: بله، ممکن است.
پاسخ طولانی: آزمون های تک مهارتی آیلتس برای داوطلبانی که قصد بهبود مهارت خاصی را دارند، مفید است. به عنوان مثال، داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک را دارند، می توانند در آزمون تک مهارتی Reading شرکت کنند تا مهارت خود را در این زمینه بهبود بخشند.
با این حال، ممکن است برخی از داوطلبان ترجیح دهند که در آزمون آیلتس کامل شرکت کنند تا مهارت های خود را در تمام زمینه ها ارزیابی کنند.
در اینجا برخی از نکات برای داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس 2023 را دارند، آورده شده است:
در مورد تغییرات اعمال شده در آزمون آیلتس 2023 اطلاعات کسب کنید.
برای آزمون آیلتس آماده شوید.
در آزمون آیلتس تک مهارتی شرکت کنید تا مهارت های خاصی را بهبود بخشید.

امتیاز شما به این مقاله
https://radtime.org/?p=12968
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد آخرین تغییرات برگزاری آیلتس در سال2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.