معرفی ۷ کتاب داستان انگلیسی برای نوجوانان و کودکان - آموزشگاه زبان های خارجی راد تایم

معرفی ۷ کتاب داستان انگلیسی برای نوجوانان و کودکان

1410 بازدید
معرفی ۷ کتاب داستان انگلیسی برای نوجوانان و کودکان

کتاب خواندن یکی از راه‌های تقویت مهارت شنیداری و درک مطلب در یادگیری زبان انگلیسی است البته انتخاب کردن یک کتاب مناسب در میان شماری از کتاب‌ها انتخاب نسبتا دشواری می‌باشد .
کتاب های بی‌شماری جهت خواندن در دسترس عموم افراد قرار دارد اما بهترین پیشنهاد خواندن رمان می‌باشد چرا که فواید دیگری نیز از جمله تقویت حافظه ، افزایش خلاقیت و قدرت درک مطلب ، تقویت قدرت رویا پردازی ، بهبود روابط اجتماعی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

نکات و نحوه کتاب خواندن جهت یادگیری زبان انگلیسی

خواندن رمان جهت یادگیری زبان انگلیسی دارای روش و نکات ویژه است که در ادامه آنها را بیان خواهیم کرد.

  • نوشتن کلمات و اصطلاحات جدید : در حین خواندن رمان با کلمات و اصطلاحات جدیدی روبرو خواهید شد که معانی آنها را نمی‌دانید بنابراین یادداشت برداری و تمرین جملات و لغات علاوه بر اینکه به یادگیری شکل نوشتاری آنها کمک خواهد کرد باعث تقویت درک مطلب شما نیز می‌شود.
  • تکرار کردن جملات و لغات جدید رمان : بعد از آنکه لغات جدید ، متضاد و مترادف‌ها ، اصطلاحات جدید را یادداشت کردید سعی کنید آنها را درک نموده و با کمک این لغات جملات جدیدی نیز بسازید و آنها را تکرار کنید تا در ذهن شما تثبیت شوند.
  • نکته : هنگام یادگیری لغات در زبان انگلیسی سعی در حفظ کردن شکل و معنی آنها نکنید بلکه سعی کنید جملات و کلمات را درک کرده و با به کارگیری در جملاتی که خود می‌سازید آنها را به حافظه بسپارید.
  • تعریف کردن داستان رمان با زبان انگلیسی : بعد از اتمام رمان داستان آن را با زبان انگلیسی برای خود یا دوستانتان تعریف کنید این راه یکی از بهترین روش ها برای ارتقای سطح ریدینگ زبان شما می‌باشد.
  • دانلود فایل صوتی رمان : استفاده از نسخه صوتی رمان بسیار موثر می‌باشد چرا که شما در مرحله اول با کلمات و اصطلاحاتی روبرو می‌شوید که تلفظ آنها را نمی‌دانید بنابراین استفاده از فایل صوتی رمان‌ها در تقویت مهارت شنیداری شما کمک زیادی می‌کند.
معرفی ۷ کتاب داستان انگلیسی برای نوجوانان و کودکان

معرفی ۷ کتاب داستان انگلیسی برای نوجوانان و کودکان

شمار زیادی از کتاب‌ها در دسترس عموم افراد قرار دارد اما انتخاب یک کتاب با سطح زبان شما بسیار پر اهمیت می‌باشد همچنین داستان رمان نیز بسیار مهم است در ادامه 7 کتاب داستان برای کودکان و نوجوانان را معرفی کرده‌ایم.

هری پاتر

رمان هری پاتر یکی از مشهورترین رمان‌های فانتزی نوشته جی کی رولینگ نویسنده بریتانیایی است که مناسب برای سنین نوجوانان می‌باشد ، این رمان به دلیل داستان فانتزی و تخیلی دارای اصطلاحات و کلمات زیادی است که بسیار کاربردی هستند.
هری پاتر مجموعه‌ای از هفت رمان است جلد ۱ تا ۴ آن مناسب برای نوجوانان با سطح زبان متوسط و از جلد ۵ تا ۷ مناسب برای سطح زبان پیشرفته می‌باشد.
داستان کتاب : هری پاتر پسر بچه یتیمی که دارای توانایی جادوگری می‌باشد همراه با خاله و شوهر خاله‌اش زندگی می‌کند سرانجام در سن ۱۱ سالگی به یک مدرسه جادوگری رفته و داستان زندگی او از اینجا شروع می‌شود….

معرفی ۷ کتاب داستان انگلیسی برای نوجوانان و کودکان

پیرمرد و دریا

رمان پیرمرد و دریا نوشته ارنست همینگوی با زبانی ساده و قابل فهم مناسب برای کودکان و نوجوانان می‌باشد استفاده از جملات کوتاه و ساده این رمان مناسب برای هر سنینی است.
داستان کتاب : یک ماهیگیر کوبایی در طی ۸۴ روز که هیچ گونه ماهی صید نکرده است با یک ماهی غول پیکر روبرو شده و سعی می‌کند که آن را صید کند در این میان درگیری‌ها و چالش‌هایی برای پیرمرد رخ می‌دهد که….

معرفی ۷ کتاب داستان انگلیسی برای نوجوانان و کودکان

دور دنیا در ۸۰ روز

رمان دور دنیا در ۸۰ روز نوشته ژول ورن در سال ۱۸۷۳ به چاپ رسید اصطلاحات کاربردی این رمان انتخابی مناسب جهت تقویت زبان انگلیسی می‌باشد.
داستان کتاب : فردی به نام فیلاس فاگ ساکن لندن که بسیار منظم و منزوی می‌باشد در کلوپ با آقایی آشنا شده و شرط می‌بندد که دور دنیا را تنها در ۸۰ روز سفر خواهد کرد در طول این ۸۰ روز اتفاقات زیادی برای آقای فاگ می‌افتد که…

کتاب داستان انگلیسی برای کودکان

شازده کوچولو

رمان شازده کوچولو یکی از پر مخاطب‌ترین کتاب‌های طول تاریخ است که نویسنده آن آنتوان دونست اگزوپری اهل فرانسه می‌باشد، این رمان دارای لغات و اصطلاحات کاربردی و مناسب برای هر سنینی مخصوصاً کودکان است.
داستان کتاب : خلبانی به دلیل نقص فنی هواپیمایش در صحرایی بزرگ واقع در آفریقا فرود می‌آید در آن صحرا با پسر کوچکی که از سیاره خود سفر کرده و به این سیاره آمده است آشنا می‌شود پسرک کوچک داستان زندگی خود را برای خلبان تعریف می‌کند و….

معرفی کتاب برای نوجوانان

کیمیاگر

رمان کیمیاگر نوشته پائولو کوئیلو یکی از آثار معروف و پرفروش نویسنده برزیلی می‌باشد که با داستان جذاب و تاثیرگذار علاوه بر دارا بودن اصطلاحات و دیالوگ‌های ماندگار بر روی روحیات شما نیز بسیار تاثیر خواهد گذاشت.
داستان کتاب : پسر جوانی به نام سانتیاگو برای یافتن گنجی که در نزدیکی اهرام مصر مدفون شده است به شمال آفریقا سفر می‌کند در این سفر با افرادی آشنا می‌شود که همه هدایت گر او در مسیر جستجویش هستند ….

کتاب داستان انگلیسی

سالار مگس‌ها

رمان سالار مگس‌ها نوشته ویلیام گلدینگ نمونه شاهکاری مدرن می‌باشد که آن را در مدارس اروپایی تدریس می‌کنند و حتی برنده جایزه نوبل ادبیات نیز شده است ، سالار مگس‌ها با زبانی نمادین به وضعیت جامعه امروزی انسان‌ها پرداخته است.
داستان کتاب : گروهی از دانش آموزان در یک جزیره متروکه سقوط می‌کنند و تنها تعدادی از آنها زنده می مانند سرانجام تصمیم می‌گیرند که با همدیگر همکاری کرده و یک جامعه تشکیل دهند ….

کتاب داستان انگلیسی برای کودکان

چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد ؟

بدون شک یکی از کتاب‌هایی که معلمین به دانش آموزان خود پیشنهاد می‌دهند این رمان کوتاه است که حاوی عبارات و نکات پند آموزی نیز می‌باشد.
داستان کتاب : دو موش با نام‌های اسنیف و اسکری همراه با دو آدم با نام‌های هم و هاو در مکانی زندگی می‌کنند که به دنبال پیدا کردن پنیر برای سیر کردن خود و رسیدن به سعادت و خوشبختی هستند ….

معرفی ۷ کتاب داستان انگلیسی برای نوجوانان و کودکان

سخن پایانی

کتاب‌هایی که معرفی کردیم مناسب برای سنین نوجوان و کودک است البته باید حتماً نکاتی که برای خواندن کتاب جهت زبان انگلیسی را بیان کردیم را عملی کنید در این صورت نتیجه‌ای فوق العاده را در کوتاه مدت برای خود به ارمغان خواهید آورد.

5/5 - (1 امتیاز)
https://radtime.org/?p=11794
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد معرفی ۷ کتاب داستان انگلیسی برای نوجوانان و کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.