انواع مدارک زبان انگلیسی - آموزشگاه زبان های خارجی راد تایم

انواع مدارک زبان انگلیسی

1171 بازدید
انواع مدارک زبان انگلیسی

انواع مدارک زبان انگلیسی و کاربرد آنها

انواع مدارک زبان انگلیسی و کاربرد آنهاT آیا انواع مدارک زبان انگلیسی و کاربرد هریک را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید برای شرکت در آزمون دکترا، مهاجرت یا ثبت نام در دانشگاه‌ های خارجی به کدام مدرک زبان انگلیسی نیاز دارید؟

درست است که هدف اصلی از همه آزمون‌های زبان بررسی توانایی فرد در بخش‌های چهارگانه صحبت کردن، گوش دادن، نوشتن و خواندن است؛ اما این تست‌ها از نظر هزینه، میزان سختی، نحوه نمره دهی، شیوه برگزاری و کاربرد متفاوت هستند. با توجه به این موضوع قبل از هر چیز باید هدف خود را از آزمون مشخص کرده و سپس در یکی از آن‌ها شرکت کنید. به عنوان مثال اگر به عنوان همراه قصد مهاجرت دارید و فعلا نمی‌خواهید در کشور مقصد درس بخوانید یا کار پیدا کنید، آزمون‌های عمومی‌تر کارتان را راه خواهند انداخت. در غیر این صورت باید به سراغ آزمون‌های تخصصی زبان بروید. 

انواع مدارک زبان انگلیسی

مدرک زبان انگلیسی آیلتس

آزمون آیلتس در سه نوع آکادمیک، جنرال و لایف اسکیلز برگزار می‌شود. اعتبار این مدرک زبان انگلیسی نیز دو سال است و پس از این دوره، فرد باید از طریق ارائه مدارک مرتبط با فعالیت مداوم در حوزه زبان یا از طریق شرکت مجدد در آزمون، اعتبار آن را تمدید کند.

آزمون آیلتس از دیگر آزمون‌های معتبری است که در سطح جهان وجود دارد. این روزها درخواست جهت کسب مدرک آیلتس افزایش ‌یافته و بیشتر دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان در سرتاسر دنیا تنها مدرک آیلتس را معتبر می‌دانند.

این آزمون از 0 تا 9 نمره داشته و اگر قصد مهاجرت دارید باید پیش از آزمون بررسی کنید که حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای قبولی در دانشگاه‌ها یا برای مهاجرت چند است؟ آیلتس نیز همچون تافل هر چهار مهارت مکالمه، شنیداری، خواندن و نوشتاری را سنجیده و به هر یک نمره‌ای مجزا می‌دهد که درنهایت نمره میانگین شما موردقبول است.

بهترین کتاب_ برای تدریس زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته
بهترین کتاب_ برای تدریس زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته

این مدرک نیز اعتباری دوساله دارد و به‌صورت حضوری در ایران برگزار می‌شود. توجه داشته باشید که شرکت در هر دو نوع آزمون آیلتس و تافل نیازمند پرداخت مبلغ است. کلاس آیلتس در مرکز زبان ایرانیان با بالاترین کیفیت به صورت حضوری و کلاس آنلاین آیلتس درحال برگزاری است. تفاوت مدرک آیلتس و تافل شاید بتوانید شما را در انتخاب نوع مدرک انگلیسی مورد نظرتان کمک کند.

آزمون آیلتس (IELTS)

واژه‌ IELTS مخفف عبارت International English Language Testing System  به معنی سیستم بین المللی ارزیابی زبان انگلیسی است. امروزه به جرات می‌توان گفت آزمون آیلتس معتبرترین آزمون بین المللی زبان انگلیسی در سراسر جهان محسوب می‌شود، چرا که بیشتر دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و کشورهای مهاجرپذیر در سراسر جهان مدرک آیلتس را به عنوان یک مدرک معتبر زبان انگلیسی پذیرفته‌اند.

آزمون آیلتس به چهار بخش اصلی گوش کردن (Listening)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و صحبت کردن (Speaking) تقسیم شده و در دو ماژول Academic و General Training برگزار می‌شود.

آزمون آیلتس آکادمیک مخصوص افرادی است که به دنبال ادامه تحصیل یا فعالیت حرفه‌ای در یک محیط انگلیسی زبان هستند. مدرک آیلتس آکادمیک توانایی‌های آکادمیک شما را نمایش داده و میزان آمادگی شما را برای تحصیل یا شرکت در دوره های تخصصی به زبان انگلیسی می‌سنجد.

آزمون آیلتس جنرال برای کسانی مناسب است که برای تحصیلات مقدماتی، اشتغال یا کارآموزی قصد سفر به کشوری انگلیسی زبان را دارند. مدرک آیلتس جنرال یکی از مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا، کانادا، نیوزیلند و بریتانیا است. این آزمون بر خلاف آیلتس آکادمیک روی انگلیسی روزمره مورد استفاده در اجتماع یا محیط کار تمرکز دارد.

محتوای انگلیسی آزمون آیلتس از نوع British است اما لهجه شما یا آمریکایی بودن کلماتی که به کار می‌برید هیچ تاثیر منفی در نمره شما نخواهد داشت.

مدرک ایلتس، از تاریخ برگزاری ازمون تا دو سال اعتبار دارد.

بهترین کلاس آنلاین آیلتس
بهترین کلاس آنلاین آیلتس

بخش‌های چهارگانه‌ آزمون IELTS:

  • مهارت شنیدن (Listening): زمان حدودا 30 دقیقه برای پاسخ به 40 سوال در 4 بخش در اختیار شما قرار می‌گیرد. پس از اتمام پخش فایل های صوتی آزمون، 10 دقیقه به شما فرصت داده می‌شود پاسخ‌ها را به پاسخنامه منتقل کنید. موضوعات مورد بحث در فایل های صوتی آزمون آیلتس، معمولا موضوعات اجتماعی، مکالمه بین چند نفر، موضوعات داتشگاهی، یک مکالمه 4 نفره یا یک کنفرانس هستند.
  • مهارت خواندن (Reading): یک ساعت زمان برای 40 سوال در این بخش تخصیص داده شده‌ است. سه متن حداکثر 2700 کلمه‌‎ای به شما داده می‌شوند. این متن‌ها جنبه‌ علمی ندارند بلکه موضوعات عمومی استخراج شده از مجله‌ها، روزنامه‌ها، کتاب‌ها و جزوات هستند. حداقل یک متن استدلالی در این بخش جای داده‌ می‌شود. در صورت وجود کلمات تخصصی، واژه‌نامه‌ای کوتاه در اختیار شما قرار داده می‌شود. در این بخش، زمانی برای انتقال پاسخ‌ها از دفترچه‌ی سوال به پاسخنامه، در نظر گرفته نشده‌ است.
  • مهارت نوشتاری (Writing): یک ساعت زمان برای نوشتن دو انشا (Essay) تعیین شده است. موضوع اول، جدول یا نموداری است که باید آن را تشریح کنید. دقت کنید متن تشریح نباید کمتر از 150 کلمه باشد. در انشای دوم باید مخالفت یا موافقت خود را نسبت به مسئله‌ای بیان کنید. انشای دوم باید حداقل 250 کلمه باشد. چنانچه تعداد کلمات انشاها، کمتر از حد نصاب گفته شده باشد، از نمره‌ی آن بخش، کم خواهد شد.
  • مهارت گفتاری (Speaking): این بخش در سه قسمت انجام می‌شود.
  • در قسمت اول، شما باید در طول 4 یا 5 دقیقه مکالمه‌ای به صورت پرسش و پاسخ در مورد موضوعات شخصی از جمله محل زندگی، شغل و علاقه‌های خود انجام دهید.
  • در قسمت دوم کارتی به شما داده می‌شود که حاوی چند سوال در مورد موضوعی خاص است، سپس 1 دقیقه زمان برای فکر کردن و 2 دقیقه زمان برای صحبت خواهید داشت.
  • در قسمت سوم، باید مکالمه‌ای دو طرفه با شخص مصاحبه کننده به مدت 4 یا 5 دقیقه و در مورد موضوع قسمت دوم انجام دهید.

مدرک زبان انگلیسی تافل

قدیمی‌ترین آزمون و مدرک زبان انگلیسی تافل است. این آزمون توسط سازمان ETS: Educational Testing Service برای اولین‌بار در سال 1947 بنا نهاده شد. این آزمون در اوایل دوران برگزاری بر روی تشخیص لهجه و گرامر آمریکایی متمرکز بود و به‌صورت کاغذی برگزار می‌شد. مدتی بعد نسخه اینترنتی آزمون تافل در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

به این مورد نیز توجه باشید که تمام مهارت‌های چهارگانه در آزمون تافل در یک روز برگزار خواهد شد. مدرک زبان انگلیسی تافل تا دو سال معتبر است و در این دوره می‌توان برای کار، ادامه تحصیل یا حتی مهاجرت آن را به سازمان‌های مربوطه ارائه داد.

تافل آزمونی معتبر است که نمره آن از 0 تا 120 در نظر گرفته می‌شود. مدرک تافل در بیشتر از 9 هزار دانشگاه و موسسه آموزشی جهان مورد قبول است. بیشتر افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور و دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان را دارند به نمره قبولی این آزمون نیاز دارند.

آزمون تافل در چهار مهارت اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ برگزار می‌شود. برخلاف آزمون آیلتس که امتحان اسپیکینگ در روز مجزایی غیر از سه مهارت دیگر برگزار می‌شود، برای تافل در یک روز هر چهار مهارت آزمون گرفته می‌شود. در نظر داشته باشید که آزمون تافل به‌صورت اینترنتی برگزارشده و مدت اعتبار مدرک آن دو سال است.

دوره آمادگی آزمون تافل TOEFL iBT
دوره تافل موسسه زبان های خارجی رادتایم

تافل زبان انگلیسی چند ترم است؟

به طور کلی اگر دنبال اعداد و ارقام باشید باید بگوییم که برخی ها وعده آموزش تافل در سه ماه را می دهند و در طرف دیگر عده ای نیز می گویند که این مدرک ممکن است چند سال طول بکشد. اما باز هم می گوییم که همه چیز به خود شما بستگی دارد.

هر چند که بسیار بعید است که در 3 ماه بتوانید نمره قابل قبولی در تافل بگیرید، اما اگر از قبل مهارت خوبی در زبان داشته باشید و از طرفی یک استاد زبان به شکل خصوصی و تمام وقت در اختیارتان باشد، شاید بتوانید در این تایم به یک نتیجه دلخواه برسید.

اما اگر بخواهید با سطح عمومی زبان (آشنایی در حد آموزه های دانشگاه یا کلاس های آموزشگاه به شکل جسته گریخته) و نه سطح صفر با شرکت در کلاس های یک موسسه زبان معتبر به نتیجه برسید، این زمان بین 1 تا 2 سال طول خواهد کشید.

آزمون TOEFL iBT

یکی دیگر از مدارک بسیار مهم زبان انگلیسی که گرفتن آن برای افراد زیادی اهمیت دارد مدرک TOEFL است . واژه‌ی TOEFL مخفف عبارت “Test Of English as a Foreign Language” به معنی “آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی” است. این آزمون توسط موسسه‌ آمریکایی ETS برگزار می شود و طبیعتا محتوای انگلیسی آزمون هم از نوع American است.

از وقتی که آزمون آیلتس وارد کار شده، آزمون تافل گستردگی سابق خود را ندارد چون بسیاری از موسسات آموزشی در اروپا به سمت آزمون‌ های آیلتس و PTE متمایل شده‌اند. اما این چیزی از اعتبار آزمون TOEFL کم نکرده و اگر هدف شما مهاجرت به آمریکا است، همچنان به مدرک TOEFL نیاز دارید!

مدت اعتبار مدرک TOEFL، دو سال است. این آزمون به دو صورت کاغذی (PBT) و اینترنتی (iBT)  انجام می شد اما به تدریج آزمون کاغذی جای خود را به آزمون اینترنتی داده است.

مدرک تافل، از تاریخ آزمون تا 2 سال اعتبار دارد.

·         بخش‌های آزمون تافل

 آزمون تافل از چهار بخش مهارت شنیداری، ساختار زبان، مهارت خواندن و مهارت نوشتن تشکیل شده است. برای این آزمون 4 ساعت زمان در نظر گرفته شده است و در 4 بخش اجرا می‌شود. هر بخش دارای 30 نمره و در مجموع، آزمون دارای 120 نمره است که اکثر دانشگاه‌ها، نمره‌ی بالای 80 را ملاک قرار می‌دهند.

·         مهارت شنیداری (Listening):

بخش شنیداری شامل 6 سوال است و این سوالات از نوع چندگزینه‌ای یا تستی هستند.

·         مهارت صحبت کردن (Speaking):

بخش Speaking در آزمون تافل، 6 بخش دارد که در هر یک باید بین 45 ثانیه تا یک دقیقه درباره موضوعی صحبت کرده یا درباره یک متن، تصویر یا ویدیو نظر شخصی خود را بیان کنید.

·         مهارت خواندن (Reading):

در این بخش، 3 تا 4 متن مدت زمان داده شده به شما برای تکمیل این بخش ثابت نیست و بسته به نوع و تعداد سوالات از 60 تا 80 دقیقه متغیر است. تعداد سوالات هم می‌توانند از 36 تا 56 عدد متغیر باشند.

·         مهارت نوشتن (Writing):

آزمون بخش مهارت نوشتن از دو بخش تشکیل شده‌است. در قسمت اول متنی به شما داده می شود که آن را مطالعه و سپس نظرات خود را راجع به آن بیان کنید؛ و در قسمت دوم از شما خواسته می شود مقاله‌ای شخصی در مورد سوال ارائه شده بنویسید.

آزمون TOEFL Junior

آزمون TOEFL Junior مخصوص دانش آموزان بالای 11 سال طراحی شده که می‌خواهند از زبان انگلیسی به عنوان ابزاری برای موفقیت های آینده خود استفاده کنند.

این آزمون به دو شکل Standard Test و Speaking Test انجام شده و هم به صورت کاغذی و هم آنلاین برگزار می‌شود.

فرم Standard test شامل سه بخش اصلی است: گوش کردن (Listening Comprehension)، درک معنی و ساختار (Language Form and Meaning) و خواندن (Reading Comprehension). هر بخش 42 سوال داشته و برای انجام این سه بخش به ترتیب 40، 25 و 50 دقیقه وقت خواهید داشت.

فرم Speaking Test همانطور که از اسمش پیداست توانایی داوطلبان را در مهارت صحبت کردن می‌سنجد. مصاحبه در مجموع 18 دقیقه طول می‌کشد که در آن از داوطلب 4 سوال پرسیده شده و نمره ای از 0 تا 16 به او داده می‌شود.

امتیاز کلی داده شده به داوطلب در قالب کارنامه‌ای به او داده می‌شود که سطح CEFR او را هم نمایش خواهد داد.

مدرک تافل جونیور، از تاریخ آزمون تا 2 سال اعتبار دارد.

مدرک زبان انگلیسی PTE

پی تی ای مدرک زبان انگلیسی دیگری است که دارای اعتبار بالایی است. اگر بخواهیم مناسب‌ترین درجه‌بندی مدرک زبان انگلیسی را بیان کنیم، باید بگوییم این مدرک از نظر اعتبار بعد از دو آزمون معتبر تافل و آیلتس قرار خواهد گرفت.

در سال 2005 برای اولین‌بار امکان شرکت در مدرک برای زبان‌آموزان میسر شد. در این آزمون برخلاف آزمون‌های قبل برای سنجش مهارت و توانایی کاربران از هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

، این آزمون آزمونی آکادمیک مبتنی بر کامپیوتر بوده و به صورت آنلاین برگزار می‌شود که هر چهار مهارت اصلی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و توسط سازمان Pearson برگزار می‌شود.

آزمون پی تی ای (PTE) چیست و چگونه است ؟
آزمون پی تی ای (PTE) چیست و چگونه است

آزمون PTE

 (مخفف Pearson Test of English) یکی از جدیدترین آزمون‌ های بین المللی زبان انگلیسی است که به تازگی مورد توجه بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی قرار گرفته است. آزمون هم درست مثل آیلتس در دو حالت جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود. اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید به PTE جنرال و اگر می‌خواهید در دانشگاه های استرالیا و بعضی از دانشگاه‌های کانادا ادامه تحصیل دهید، به احتمال زیاد به فرم آکادمیک این مدرک زبان انگلیسی نیاز خواهید داشت.

نمره آزمون از 0 تا 90 محاسبه می‌شود که نمره 90 درست همانند آیلتس 9 خواهد بود.

این آزمون درست همانند آزمون‌های تافل آی بی تی و آیلتس چهار بخش داشته که هر بخش مربوط به یکی از مهارت‌های چهارگانه شما است. اما یک تفاوت بزرگ وجود دارد:

، برخلاف دو آزمون دیگر، مهارت‌های چهارگانه به صورت جداگانه ارزیابی نمی‌شوند بلکه تک تک آنها به صورت ترکیبی مورد آزمایش قرار می‌گیرند. برای مثال، در بخش Listening سوال‌هایی از شما پرسیده می‌شود که برای پاسخ به آنها باید Reading و Writing خوبی هم داشته باشید!

بر خلاف آزمون های آیلتس و تافل آی بی تی، این آزمون در ایران برگزار نشده زیرا موسسه Pearson در ایران نمایندگی رسمی ندارد. برای شرکت در این آزمون، باید به مراکز برگزاری آن در کشورهای همسایه بروید. تمامی مراحل به صورت کاملا الکترونیک برگزار شده و هیچ ممتحنی در آن حضور ندارد.

مدرک PTE، از تاریخ آزمون تا 2 سال اعتبار دارد.

مدرک زبان انگلیسی GRE

آزمون SAT، و آزمون‌های زبان انگلیسی کمبریج سایر آزمون‌های ارائه‌دهنده مدرک معتبر زبان انگلیسی هستند. زبان‌آموزان با شرکت در هر یک از این آزمون‌ها و تأیید مهارت‌های چهارگانه می‌توانند مدرک معتبر دریافت کنند. در نتیجه، قادر خواهند بود برای ادامه تحصیل، کسب شغل مناسب و حتی مهاجرت از این مدارک استفاده کنند.

آزمون زبان انگلیسی GRE

آزمون جی آر ای GRE یک آزمون امریکایی می باشد که توسط موسسه ETS تهیه و اجرا می شود، همان موسسه ای که آزمون تافل را می سازد. متقاضیان این آزمون همه فارق التحصیل هستند و برای ادامه تحصیل در آن شرکت می کنند. شرکت در GRE برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آمریکای شمالی در مقاطع دکتری و ارشد می باشد که شامل ایالات متحده امریکا و کانادا می شود.

آزمون GRE خیلی آزمون زبان انگلیسی نمی باشد؛ این آزمون بیشتر تمرکزش روی لغات انگلیسی بوده که خیلی از آن ها نیز در انگلیسی عمومی کاربردی ندارند. این آزمون را نمی توان با آزمون های آیلتس، تافل یا PTE مقایسه کرد.

آزمون GRE چیست
آزمون GRE مخفف Graduate Records Examination است. آزمونی با هدف سنجش توانایی تحصیلی افرادیست که متقاضی تحصیل در مراکز علمی معتبر سراسر دنیا هستند.

آزمون GRE General

واژه‌ی GRE مخفف عبارت Graduate Record Examination به معنی “سنجش توانایی تحصیلی” است. این مدرک زبان انگلیسی مناسب کسانی است که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آمریکای شمالی در مقطع ارشد و دکترا دارند. گرفتن پذیرش از بسیاری از دانشگاه های آمریکایی علاوه بر مدرک TOEFL، به مدرک GRE نیز نیاز دارد.

آزمون GRE هم درست همانند TOEFL، توسط موسسه ETS برگزار می‌شود.

تفاوت بزرگ آزمون GRE با دیگر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی این است که آن مهارت‌هایی را می‌سنجد که مرتبط با یک زمینه خاص نبوده و در طول زمان شکل می‌گیرند.

آزمون GRE General سه بخش اصلی دارد:

دانش واژگان و درک مطلب (Verbal Reasoning)

این قسمت توانایی شما را در درک معنی کلمات، جملات، مفاهیم، ارتباط بین واژگان، ساختار متن، منظور نویسنده، نتیجه گیری و … می‌سنجد.

استنتاج و منطق (Quantitative Reasoning)

برای موفقیت در این قسمت، بایستی توانایی بالایی در درک و تحلیل اطلاعات تجمعی، حل کردن سوالات ریاضی و شناخت مفاهیم جبر، هندسه و تحلیل داده‌ها داشته باشید.

نگارش تحلیلی (Analytical Writing)

بخش نگارش آزمون GRE با بخش های رایتینگ آزمون های دیگر مثل IELTS یا TOEFL iBT تفاوت داشته و نیاز دارید تکنیک های خاصی را بیاموزید تا بتوانید به خوبی ایده‌های خود را با دلیل، منطق و مثال‌های کافی روی کاغذ پیاده کرده و ارتباطی موثر با خواننده متن برقرار کنید.

  • آزمون GRE General در مراکز فراوانی در ایران برگزار می‌شود. حداکثر امتیاز بخش های Verbal Reasoning و Quantitative Reasoning از 130 تا 170 متغیر بوده و بخش Analytical Writing هم از 0 تا 6 نمره دارد.

آزمون GRE Subject

آزمون GRE Subject انواع متفاوتی داشته که هر کدام دانش تخصصی شما را در یک رشته خاص می‌سنجند. اگر به دنبال موفقیت یا گرفتن پذیرش در یک رشته خاص هستید، داشتن مدرک GRE Subject می‌تواند شما را به خوبی از دیگر داوطلبان و متقاضیان ورود به یک دانشگاه متمایز کند.

در حال حاضر، شش نوع مدرک GRE Subject وجود دارد:

زیست شناسی (Biology)

شیمی (Chemistry)

ادبیات انگلیسی (Literature in English)

ریاضی (Mathematics)

فیزیک (Physics)

روانشناسی (Psychology)

Shake hands

اعتبار مدرک GRE

تاریخ اعتبار این مدرک زبان انگلیسی به تاریخی که در آن آزمون داده‌اید بستگی دارد.

اگر آزمون شما قبل از جولای 2012 برگزار شده، مدرک GRE شما هیچ اعتباری ندارد!

مدارک GRE صادر شده از جولای 2012 تا 30 ژوئن 2016، تا 5 سال بعد از 30 ژوئن همان سالی که امتحان داده‌اید معتبر هستند. یعنی برای مثال اگر 15 می 2015 امتحان داده باشید، مدرک GRE شما تا 30 ژوئن 2020 معتبر است.

تمامی مدارک GRE صادر شده از 1 جولای 2016 به بعد، تا 5 سال بعد از تاریخ آزمون معتبر هستند.

مدرک زبان انگلیسی سلپیپ

این آزمون در دبی برگزار می‌شود و مدت زمان آن حدودا سه ساعت و نیم است. در آزمون ال‌اس تنها مهارت شنیداری و مکالمه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به مدت یک ساعت و نیم به صورت آنلاین و در یک جلسه برگزار می‌شود. کلاس سلپیپ در آموزشگاه زبان ایرانیان با بهترین کیفیت در حال برگزاری است.

آزمون زبان انگلیسی CELPIP

آزمون سلپیپ celpip
آزمون سلپیپ celpip یک آزمون زبان انگلیسی است. این آزمون به طور تخصصی توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا برای متقاضیان برنامه ریزی شده است. در آزمون سلپیپ celpip توانایی برقراری ارتباط متقاضیان مورد سنجش قرار می گیرد.

آزمونCELPIP  مخفف عبارت Canadian English Language Proficiency Index Program بوده و برای اخذ ویزای کانادا است. متقاضیان مهاجرت کانادا معمولا بین دو گزینه باید تصمیم بگیرند، آیلتس یا سلپیپ. این آزمون چهار مهارت ارتباطی را مورد ارزیابی قرار داده و در دو نوع General و General LS برگزار می شود.

این آزمون گسترده است. ۷ بخش لیسنینگ دارد، ۵ بخش ریدینگ، ۲ تسک در رایتینگ و ۸ تسک در اسپیکینگ.

در نوع LS، فقط مهارت های Listening و Speaking مورد ارزیابی قرار گرفته و چیزی شبیه به IELTS Life Skills می باشد.

مدرک زبان انگلیسی تولیمو

با ۶ آزمون آنلاین رایگان آیلتس آشناشو «رایگان»

تولیمو آزمون دیگری جهت بررسی و سنجش سطح زبان انگلیسی است که توسط سازمان سنجش کشور طراحی‌شده و در ایران برگزار می‌شود. آزمون تولیمو به‌صورت تشریحی و تستی برگزارشده و در قسمت تشریحی از شما سؤالی پرسیده می‌شود که در مدت‌زمان مشخصی باید به آن پاسخ دهید. درواقع چیزی شبیه به بخش رایتینگ در آزمون‌های آیلتس یا تافل است.

دیگر مهارت‌ها به‌صورت تستی سنجیده می‌شود. در این آزمون اخذ نمره بیشتر از 600 یعنی عالی، نمره 520 تا 599 یعنی خوب، 480 تا 519 یعنی متوسط و نمره پایین‌تر از 480 به معنای نتیجه ضعیف است. تشریحی نیز نمره‌ای از 1 تا 6 داشته و در کارنامه به‌صورت جداگانه درج می‌شود.

آزمون زبان انگلیسی SAT

آزمون SAT: Scholastic Aptitude Test درست مثل آزمون کنکور در ایران، یک آزمون ورودی به دانشگاه های ایالات متحده امریکا است. این آزمون برای اولین بار در 1926 اجرا شد و چهارچوب ها و نحوه نمره دهی آن چندین بار تغییر کرده است.

آزمون SAT توسط College Board که یک سازمان غیراقتصادی می باشد تالیف و اجرا می شود. خود این سازمان در 1899 تاسیس شد.

این آزمون سه بخش دارد: رایتینگ مقاله، خواندن انتقادی و ریاضیات.

آزمون های زبان انگلیسی کمبریج: KET, PET, FCE, CAE, CPE

آزمون OET
آزمون OET آزمون زبان طراحی شده توسط کمبریج برای سنجش سطح زبان افراد در حوزه پزشکی و درمان است که از اعتبار بالایی برخوردار می باشد.

کمبریج 5 آزمون زبان انگلیسی در پنج سطح مختلف طبق دسته بندی CEFR ارایه می کند:

CEFR A2: Key

این آزمون توانایی متقاضی در برقراری ارتباط در زبان انگلیسی در شرایط ساده را مورد ارزیابی قرار می دهد. سطح این آزمون مبتدی یا Elementary است.

CEFR B1: Preliminary

سطح این آزمون متوسط بوده و بعد از آنکه متقاضی توانست از پس ابتداییات انگلیسی برآید، توانایی های او را در مهارت های عملی در زندگی روزانه مورد سنجش قرار می دهد.

CEFR B2: First (FCE)

داشتن این مدرک زبان انگلیسی یعنی متقاضی برای ارتباط در یک محیط انگلیسی زبان کاملا آماده بوده و با اعتماد بنفس از مهارت های آکادمیکش استفاده می کند.

CEFR C1: Advanced (CAE)

این مدرک دستاورد بزرگی در زبان انگلیسی است و فرد صلاحیت ایده آلی برای حضور در مجامع علمی، دانشگاهی و حرفه ای دارد.

CEFR C2: Proficiency (CPE)

بالاترین سطح مدارک زبانی کمبریج CPE است و به دنیا نشان می دهد دارنده این مدرک زبان انگلیسی را تا سطح استثنائی ای پیش رفته و مهارت دارد.

مدرک FCE

مدرک FCE مایانگر این مسئله است که سطح زبان انگلیسی شما برای مکالمه و نوشتار روزانه در سطح بالاتر از متوسط است. این مدرک برای کار کردن یا تحصیل مناسب است. این آزمون شامل پنج بخش شنیداری، گفتاری، خواندن، نوشتاری و استفاده از زبان انگلیسی است که پس از قبولی در این آزمون، مدرک شما از طرف بسیاری از دانشگاه‌ها و ادارات دولتی و خصوصی مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

آزمون FCE اف سی ای
آزمون اف سی ایFCE برای زبان آموزان مقطع متوسط سراسر جهان برای رسیدن آنها به سطح حرفه ای طراحی شده و در حال برگزاری است.

مدرک دائمی زبان انگلیسی

افرادی که قصد مهاجرت ندارند اما تمایل به دریافت مدرک زبان انگلیسی دارند که بدون تاریخ انقضا باشد، مدارک دائمی زبان انگلیسی کاملا مناسب آن‌ها است. مدارک FCE، CAE و CPE از آزمون‌های دانشگاه کمبریج انگلیس هستند که هر ساله در ۱۳۰ کشور جهان از جمله ایران برگزار می‌شوند و جزو آزمون‌های آکادمیک و حرفه‌ای زبان انگلیسی محسوب می‌شوند که تاریخ انقضا ندارند.

بسیاری از دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی پذیرای این مدارک زبان انگلیسی معتبر هستند.

مدرک مکالمه زبان انگلیسی

برخی از افرادی که در کلاس‌های ترمیک زبان انگلیسی شرکت می‌کنند، دغدغه مکالمه و صحبت کردن به زبان انگلیسی را دارند و گاها با وجود آن‌که جلسات کلاس خود را پیش می‌برند اما همچنان قادر به صحبت کردن نیستند.

در این شرایط کلاس‌ آموزش مکالمه آنلاین یا کلاس فری دیسکاشن که به صورت انحصاری بر مکالمه تاکید دارند، برای این دسته از افراد گزینه کاملا مناسبی به شمار می‌رود. شرکت در این کلاس‌ها علاوه بر آن‌که توانایی مکالمه شما را تقویت می‌کند، به شما این اجازه را می‌دهد که در زمینه مکالمه موفق به کسب مدرک مکالمه زبان انگلیسی شوید.

درجه بندی مدرک زبان انگلیسی

مهارت زبان آموزان با 6 سطح مختلف تقسیم بندی می شود. سطح مقدماتی، صفر یا A1، سطح مبتدی یا A2، سطح متوسط یا B1، سطح متوسط رو به بالا یا B2، سطح حرفه ای یا C1، سطح پیشرفته و تسلط کامل یا C2 سطوحی هستند که بر اساس متد اروپایی برای سنجش تسلط زبانی متقاضیان ایجاد شده اند.

اما درجه بندی زبان انگلیسی با توجه به هدفی که شما دارید متفاوت است. اگرچه همه این درجات شامل سطوح مختلف می شوند، اما هر کدوم از آن ها سختی خاص خود را دارند و برای هدفی خاص ارائه می شوند. برخی از درجات مثل تافل برای کاربردهای گوناگون مثل تحصیل در دانشگاه های بین المللی، کار و حتی زندگی در کشوری دیگر کاربرد دارند، اما درجاتی هم هستند که معمولا یک هدف را دنبال می کنند، هر چند که برای دیگر مواقع هم می توانند کارایی داشته باشند.

چگونه نمره اسپیکینگ تافل عالی کسب کنیم؟
چگونه نمره اسپیکینگ تافل عالی کسب کنیم؟

برای مثال مدرک BEC یک گواهی بین المللی است که برای نشان دادن مهارت های زبان انگلیسی تجاری به شکل حرفه ای استفاده می شود. بنابراین اینکه کدام درجه از زبان انگلیسی برای شما بهتر است، در گام اول به هدف شما بستگی دارد. شاید بهتر باشد اول از یک راه استاندارد تعیین سطح شوید و پس از آن با مشاوره از یک استاد حرفه ای یا آموزشگاه زبان معتبر کمک بگیرید تا در وقت و پول خود صرفه جویی کنید.

مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت

یکی از مهم‌ترین ملزومات مهاجرت، کسب مدرک زبان انگلیسی بین المللی و معتبر است. مدارک زبان انگلیسی مورد نیاز برای هر کشور ممکن است متفاوت باشد. بنابراین اگر قصد مهاجرت دارید، ابتدا باید تحقیق کنید که کشور مقصد شما برای پذیرش نیاز به چه نوع مدرک زبان انگلیسی دارد.

بهترین مدرک زبان برای مهاجرت

اکثریت افراد برای مهاجرت نیاز به ارائه مدرک زبان دارند. حتی عده کمی هم که نیاز ضروری به مدرک ندارند، برای زندگی در یک کشور خارجی باید از سطح زبان انگلیسی خوبی برخوردار باشند.

هنگام مهاجرت تحصیلی و کاری، به احتمال زیاد به گواهی زبان انگلیسی نیاز خواهید داشت. این گواهی نشان می دهد که دانش لازم برای شرکت در کلاس ها، درک کتاب های درسی، تدریس استاد، تعامل با همکاران شرکت و مردم را دارید.

برای اینکه بتوانید یک مدرک معتبر زبانی دریافت کنید بسته به سطح فعلی زبان شما، ممکن است لازم باشد تا تلاش زیادی را در این راه داشته باشید. شاید بهتر باشد مدرک های زبان به ترتیب را بهتر بشناسید تا بدانید کدام گزیته برای شما بهترین انتخاب خواهد بود.

در هر صورت مدرک تافل محبوب ترین گواهینامه زبان انگلیسی در سطح دنیا است. اما آزمون آیلتس هم جزو آزمون های پرطرفدار است، خصوصا تست آکادمیک آن که برای تحصیل در دانشگاه ها و کالج ها طراحی شده است.

• TOEFL

• IELTS

• PTE

• مدارک زبان انگلیسی کمبریج CPE

• گواهی انگلیسی تجاری یا BEC

• تست زبان برای ارتباطات بین المللی TOEIC

• سایر مدارک زبانی بین المللی از جمله EFSET، Duolingo، ISE

• انواع دیپلم داخلی زبان

مهاجرت به استرالیا
مهاجرت به استرالیا

مدارک بین‌المللی و معتبر زبان انگلیسی

این روزها همه جا صحبت از زبان انگلیسی است و همه می خواهند مدرک زبان بگیرند، اما واقعا چرا؟ چه چیزی باعث می شود که همه مشتاق یادگیری زبان باشند؟ شاید چون تازه چند سالی است که درک کرده ایم انگلیسی تا چه حد می تواند برای ما مفید باشد و کار ما را جلو بیاندازد.

چه زمانی که قرار است در یک شرکت استخدام شویم، چه وقتی که قرار است مهاجرت تحصیلی یا کاری داشته باشیم، چه حتی موقعی که می خواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم، این مهارت زبانی ما است که می تواند برای ما یک برگ برنده باشد.

پس از کسب مدارک زبان انگلیسی ابتدایی می‌توانید خود را برای شرکت در آزمون‌های بین المللی چون آزمون تافل، آزمون آیلتس ، آزمون سلپیپ، تولیمو و… آماده کنید. این نکته قابل‌ذکر است که لزوماً برای شرکت در آزمون‌های نام‌برده نیازی به مدرک دیپلم زبان انگلیسی ندارید اما گذراندن این دوره قطعاً شما را در گرفتن نتیجه بهتر و اخذ مدرک آیلتس یا دیگر مدارک معتبر بین المللی یاری می‌کند.

کاربرد مدرک زبان انگلیسی

کاربرد انواع مدرک زبان انگلیسی کاملا به هدف شما بستگی دارد و به عبارتی می توان گفت چیزی با عنوان بالاترین مدرک زبان انگلیسی وجود ندارد. بسیاری از افرادی که جهت دریافت مدرک زبان انگلیسی به موسسه‌های مختلف مراجعه می‌کنند، اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند.

کاربرد مدارک زبان انگلیسی در ایران در زمینه‌های مختلفی ازجمله مهاجرت، موقعیت‌های شغلی، تدریس، سفر و… می‌گنجد. بنابراین هر فرد بسته به هدف خود، پس از جستجو و تحقیق، مناسب‌ترین دوره برای دریافت مدرک مورد نظر خود را پیدا خواهد کرد.

مدرک معتبر زبان انگلیسی برای تدریس

اگر قصد تدریس زبان انگلیسی را دارید، در ابتدا نیاز است تا مدرک مخصوص تدریس زبان انگلیسی را که TTC نامیده می‌شود دریافت کنید. مدرک TTC یکی از مدرک های معتبر زبان انگلیسی است.

جهت دریافت این مدرک در ابتدا نیاز است که از حداقل سطح Upper Intermediate برخوردار باشید و سپس در دوره ttc آنلاین شرکت کرده و پس از دریافت نمره قبولی، قادر به دریافت این مدرک و سپس تدریس در آموزشگا‌ه‌ها خواهید بود. از جمله کاربرد مدرک آیلتس و تافل تدریس در آموزشگاه های زبان نیز است.

بیشتر بخوانید:


آموزش غیر حضوری زبان انگلیسی

بهترین آموزشگاه آیلتس در شمال تهران

بهترین آموزشگاه زبان در غرب تهران


دیپلم زبان انگلیسی

این مدرک از انواع مدارک زبان انگلیسی معتبری که بسیاری از زبان‌آموزان در تلاش‌اند تا به این مدرک دست پیدا کننداست . معمولاً برای دریافت این دیپلم پیش از هر اقدامی باید تعیین سطح شده و سپس در کلاس‌های مشخص‌شده ثبت‌نام کرده و پس از گذراندن دوره، موفق به اخذ این مدرک زبان انگلیسی شوید.

دیپلم زبان انگلیسی در آموزشگاه

آموزشگاه‌های مختلفی وجود دارند که این امکان را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌دهند تا پس از گذراندن دوره‌های تعیین شده، موفق به کسب دیپلم زبان انگلیسی شوید. بنابراین اگر قصد دریافت این مدر را دارید، در ابتدا نیاز است تا آموزشگاه مورد نظر خود را بیابید. اما یکی از مهمترین سوالات این است گرفتن دیپلم زبان چقدر طول میکشد؟

بسته به سیاست‌های آموزشگاه ممکن است از شما تعیین سطح گرفته شود و پس از مشخص شدن سطح زبان شما، در سطح و ترم مناسب قادر به تحصیل و در نهایت موفق به دریافت یکی از مدارک زبان انگلیسی یا همان دیپلم زبان خواهید شد.

دیپلم زبان انگلیسی چند ترم است؟

دیپلم زبان چند ترم است؟ مؤسسات آموزش زبان انگلیسی معمولاً ترم‌های خود را به سه شکل عادی، نیمه فشرده و فشرده برگزار می‌کنند. ترم‌های عادی زمان بیشتری می‌برند زیرا ساعات کلاس‌های تشکیل‌شده در هفته، محدود است. اما در کلاس‌های نیمه فشرده یا فشرده، زبان‌آموز تقریباً هرروز یا یک روز درمیان به مدت چهار الی پنج ساعت درگیر یادگیری زبان خواهد بود.

در چنین شرایطی مسلماً منابع درسی زودتر از حد معمول به پایان می‌رسد. می‌توان گفت با شرکت در دوره‌های فشرده مراحل اخذ مدرک انگلیسی بسیار سریع‌تر انجام می‌شود و دقیقاً نسبت به دوره عادی این زمان نصف می‌شود.

نمونه مدرک دیپلم زبان انگلیسی

نمونه مدرک دیپلم زبان انگلیسی
نمونه مدرک دیپلم زبان انگلیسی

انواع سطوح‌ تا مدارک زبان انگلیسی بالاتر

اگر بخواهیم اطلاعات دقیقی در مورد سطح‌های زبان انگلیسی در اختیار شما قرار دهیم باید شما را با مدل‌های سطح‌بندی آشنا کنیم. ما با بررسی‌های متعدد به این نتیجه رسیدیم که سه مدل مختلف برای تعیین سطح وجود دارد. در ادامه هر یک از این مدل‌ها و سطوح مختلف آنها را بیان می‌کنیم:

مدل الف

کاربردی‌ترین مدل در مؤسسات و مراکز آموزش زبان انگلیسی مدل الف است. این مدل دارای سیری صعودی بوده و سطح اول آن beginner و بالاترین سطح آن advance نام دارد.

انواع سطوح‌ تا مدارک زبان انگلیسی بالاتر
انواع سطوح‌ تا مدارک زبان انگلیسی بالاتر

گاهی مواقع در این مدل از سطح‌بندی beginner به دو سطح مبتدی یک و دو با نام‌های False beginner و True beginner تقسیم می‌شود. افرادی که هیچ پیش‌زمینه‌ای از زبان انگلیسی ندارند یا به عبارت ساده، تازه و برای اولین‌بار اقدام به یادگیری این زبان نموده‌اند در گروه فالس بیگینر قرار می‌گیرند. اما افرادی که آشنایی مقدماتی و اندکی با زبان انگلیسی دارند در گروه ترو بیگینر قرار خواهد گرفت.

نکته دیگری که در مورد این مدل باید بیان کنیم استفاده از عبارت low در آغاز هر دوره آموزشی و استفاده از عبارت high در انتهای هر دوره است. به عبارت دیگر، فردی که در سطح اولیه مقدماتی قرار می‌گیرد Low Elementary نامیده می‌شود، اما اگر مهارت فرد در حد پایان دوره مقدماتی تشخیص داده شود از عبارت High Elementary برای او استفاده می‌شود. اما اگر فردی از مهارت زبانی بیش از سطح مقدماتی برخوردار باشد از عبارت Low Pre–Intermediate برای او استفاده می‌شود.

در انتها، افرادی که دارای مهارت بسیار عالی در زبان هستند دارای سطح پیشرفته یا همان advance خواهند بود. به یاد داشته باشید، افرادی در کلاس‌های سطح پیشرفته شرکت می‌کنند که تمایل به شرکت در آزمون آیلتس، تافل، و تولیمو را داشته باشند.

مدل ب

انواع سطوح‌ تا مدارک زبان انگلیسی بالاتر2
انواع سطوح‌ تا مدارک زبان انگلیسی بالاتر

این مدل شباهت بسیاری با مدل قبل دارد. یعنی سطح ابتدایی و پایین‌ترین سطح آن beginner و بالاترین سطح آن نیز advance است. تفاوتی که در این دو مدل وجود دارد، این است که در مدل ب از عبارت low و high پیش از هر دوره استفاده نمی‌شود.

البته باید بگوییم این مدل بیشتر برای تعیین سطح کتاب‌های آموزشی استفاده می‌شود. برای مثال اگر بخواهیم سطح یک کتاب گرامر یا لغت را تعیین کنند از این مدل استفاده می‌شود. برای مثال، کتاب گرامری که در حد متوسطه باشد دارای سطح Intermediate خواهد بود.

مدل ج

در این مدل برای تعیین سطح زبان‌آموزان تنها از سه سطح مختلف استفاده می‌شود. این سه سطح مبتدی یا Beginner، متوسط یا Intermediate و پیشرفته یا همان Advanced است. البته کاربرد اصلی این مدل برای تعیین سطح مربیان، اساتید، زبان شناسان، ناشران و … است. یعنی عملاً از این مدل برای تعیین زبان آموزان استفاده نمی‌شود.

انواع سطوح‌ تا مدارک زبان انگلیسی بالاتر
انواع سطوح‌ تا مدارک زبان انگلیسی بالاتر

اخذ مدارک زبان انگلیسی

معتبرترین مدرک زبان در ایران 

۱. مدرک TESOL، مدرک معتبر و قابل استناد برای اساتید زبان

دوره تیسول و درنهایت مدرک بین‌المللی تیسول یکی از مدارک معتبر و قابل استناد برای اساتید زبان انگلیسی در سطح جهان است. این دوره توسط گروهی از کشور‌های انگلیسی‌زبان از جمله استرالیا، کانادا و انگلستان برگزار می‌شود. دوره تیسول متقاضی را برای تدریس زبان انگلیسی آماده می‌کند. در حقیقت دوره صرفاً به آموزش زبان انگلیسی بسنده نمی‌کند، بلکه شرکت‌کنندگان این دوره مدرسان آینده زبان انگلیسی هستند.

۲. مدرک آیلتس، محبوب‌ترین مدرک زبان انگلیسی در ایران

آزمون آیلتس مخصوص افرادی است که به دنبال ادامه تحصیل یا فعالیت حرفه‌ای در یک محیط انگلیسی‌زبان هستند. نمره مدرک زبان انگلیسی آیلتس از ۰ تا ۹ است. شرط گرفتن پذیرش در بیشتر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی معمولاً داشتن نمره ۶ تا ۷ آیلتس است. مدرک آیلتس از تاریخ برگزاری آزمون تا دو سال اعتبار دارد. آزمون آیلتس در اکثر کشور‌های دنیا پذیرفته‌شده است. این آزمون مهارت‌های چهارگانه زبان شامل شنیدن، خواندن، گفتن و نوشتن به زبان انگلیسی را موردسنجش قرار می‌دهد. ا

۳. مدرک تافل، مدرک مورد اعتماد اکثر کشور‌ها

مدرک تافل یکی از مدارک معتبر جهان است که تقریباً در تمامی کشور‌های دنیا به رسمیت شناخته می‌شود. آزمون تافل تقریباً در بیش از نه هزار دانشگاه در سطح جهان اعتبار داشته و همین ویژگی تافل را به یکی از معتبرترین آزمون‌ها بدل کرده است. این آزمون توسط سازمان خصوصی خدمات آزمون‌های آموزشی (ETS) طراحی و برگزار می‌شود. این سازمان علاوه بر برگزاری آزمون تافل و اعلام نتایج آن به شرکت‌کنندگان نتیجه حاصل از آزمون را برای مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌های موردنظر شرکت‌کنندگان ارسال می‌کند. 

مهاجرت تحصیلی به استرالیا
استرالیا با داشتن دانشگاه هایی ممتاز و سطح علمی بالا، متقاضیان مهاجرت تحصیلی به استرالیا را افزایش داده است. دانشگاه‌های این کشور هم رده دانشگاه‎‌های انگلیس، آمریکا و کانادا به حساب می‌آید. از دلایل دیگر علاقه دانشجویان به تحصیل در استرالیا، ارائه بورسیه های تحصیلی متنوع، اعتبار مدرک، تحصیل به زبان انگلیسی و هزینه پایین زندگی است. مهاجران می توانند در حین تحصیل در استرالیا، در این کشور به کار کردن هم بپردازند. به منظور زندگی و کار در استرالیا برای اخذ اقامت دائم، علاقه‌مندان می‌توانند از مسیرهای مختلفی اقدام کنند. یکی از آن‌ها از طریق تحصیل در استرالیا است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

۴. مدرک معتبر PTE، مناسب برای مسافران استرالیا

بسیاری از زبان‌آموزان که قصد مهاجرت به کشور استرالیا را دارند به دنبال مدرک PTE هستند. آزمون پی تی‌ای مورد تائید دولت استرالیا است و به همین دلیل می‌توان با مدرک پی تی‌ای به استرالیا رفت. آزمون PTE به‌صورت هفتگی برگزار و نتایج آزمون تا پنج روز کاری اعلام می‌شود. به همین دلیل تعداد زیادی به شرکت در آن آزمون علاقه‌مند هستند، زیرا امکان شرکت مجدد در آزمون هم به‌راحتی و بافاصله زمانی کم بعد از اعلام نتایج امکان‌پذیر است.

آزمون توسط پیرسون برگزار می‌شود. شرکت پیرسون بزرگ‌ترین شرکت خدمات آموزشی و بزرگ‌ترین ناشر کتاب در جهان است. پیرسون در بیش از ۴۵ کشور مرکز رسمی برگزاری آزمون دارد. متأسفانه در ایران مرکز پیرسون وجود ندارد و زبان‌آموزان برای شرکت در آزمون پی تی‌ای به یکی از کشور‌های همسایه مراجعه کنند. این آزمون به نسبت آزمون تافل و آیلتس راحت‌تر است و زبان آموزان می‌توانند بامطالعه منابع ایلتس نمره قابل قبولی در این آزمون به دست آورند.

۵. مدرک FCE، باشگاه حرفه‌ای‌های زبان انگلیسی

این مدرک یکی دیگر از مدارک معتبر زبان انگلیسی در ایران است. FCE مخفف عبارت Cambridge English First است. این آزمون برای زبان‌آموزانی است که در سطح متوسط انگلیسی قرار دارند. بسیاری از کشور‌های دنیا مدرک اف سی‌ای را قبول دارند. اگرچه در ایران مرکز رسمی برگزاری آزمون اف سی‌ای وجود ندارد. اما بسیاری از آموزشگاه‌های زبان به شیوه خود این آزمون مهم را برگزار می‌کنند. در برخی موارد و در بعضی از آموزشگاه‌های زبان، زبان‌آموز با داشتن این مدرک می‌تواند به‌عنوان دستیار مدرس، شروع به کسب تجربه در آموزش زبان انگلیسی کند.

چگونه مدرک زبان انگلیسی بگیریم؟

برای گرفتن مدرک زبان انگلیسی، ابتدا باید سطح زبان خود را تعیین کنید. برای این کار می‌توانید از آزمون‌های آنلاین یا حضوری استفاده کنید. پس از تعیین سطح، باید برنامه‌ریزی دقیقی برای یادگیری و آماده‌سازی برای آزمون داشته باشید. منابع آموزشی مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد، از جمله کتاب‌های درسی، دوره‌های آنلاین و حضوری، و نرم‌افزارهای آموزشی. همچنین می‌توانید از منابع رایگان مانند وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها و کانال‌های یوتیوب استفاده کنید.

پس از آماده‌سازی، باید در آزمون شرکت کنید. آزمون‌های زبان انگلیسی مختلفی وجود دارد، از جمله تافل، آیلتس، و PTE Academic. هر کدام از این آزمون‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند و برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای انتخاب آزمون مناسب، باید با اهداف خود آشنا باشید.

نمونه مدرک دیپلم زبان انگلیسی

نمونه مدرک دیپلم زبان انگلیسی
نمونه مدرک دیپلم زبان انگلیسی

مدرک زبان انگلیسی برای استخدام

مدرک زبان انگلیسی می‌تواند برای استخدام در مشاغل مختلف مفید باشد. در بسیاری از مشاغل، تسلط به زبان انگلیسی یک مهارت ضروری است. به عنوان مثال، در مشاغلی مانند گردشگری، بازرگانی، فناوری اطلاعات، و آموزش، تسلط به زبان انگلیسی می‌تواند به شما در برقراری ارتباط موثر با مشتریان، شرکای تجاری، و همکاران کمک کند.

در ایران، برخی از مشاغل که به مدرک زبان انگلیسی نیاز دارند عبارتند از:

  • مدرس زبان انگلیسی
  • مترجم
  • کارشناس روابط عمومی
  • کارشناس بازاریابی
  • کارشناس فروش
  • کارشناس فناوری اطلاعات
  • کارشناس امور بین‌الملل
  • کارمند شرکت‌های چند ملیتی

در بسیاری از مشاغل، حداقل نمره مورد نیاز برای مدرک زبان انگلیسی متفاوت است. به عنوان مثال، برای تدریس زبان انگلیسی در مدارس دولتی ایران، حداقل نمره مورد نیاز 6 آیلتس یا 500 تافل است.

دریافت مدرک زبان انگلیسی می‌تواند به شما در بهبود شانس استخدام در مشاغل مختلف کمک کند. با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش کافی، می‌توانید در آزمون زبان انگلیسی موفق شوید و مدرک مورد نظر خود را دریافت کنید.

بالاترین مدرک زبان انگلیسی در ایران

در ایران، هیچ مدرک رسمی به عنوان بالاترین مدرک زبان انگلیسی وجود ندارد. با این حال، برخی از آزمون‌های زبان انگلیسی معتبر هستند که نمره بالای آنها نشان دهنده تسلط بالای زبان انگلیسی است.

برخی از این آزمون‌ها عبارتند از:

  • تافل iBT: نمره 120 تافل iBT نشان دهنده تسلط کامل به زبان انگلیسی است.
  • آیلتس آکادمیک: نمره 9 آیلتس آکادمیک نشان دهنده تسلط کامل به زبان انگلیسی است.
  • PTE Academic: نمره 90 PTE Academic نشان دهنده تسلط کامل به زبان انگلیسی است.

در ایران، برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی برای پذیرش دانشجو، نمره‌های بالای این آزمون‌ها را به عنوان شرط پذیرش تعیین می‌کنند. همچنین، برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز برای استخدام نیرو، نمره‌های بالای این آزمون‌ها را به عنوان شرط استخدام تعیین می‌کنند.

در نهایت، بالاترین مدرک زبان انگلیسی در ایران، مدرکی است که نشان دهنده تسلط کامل به زبان انگلیسی باشد. این مدرک می‌تواند یکی از آزمون‌های زبان انگلیسی معتبر باشد که نمره بالای آن نشان دهنده تسلط کامل به زبان انگلیسی است.

مدرک زبان انگلیسی رایگان

در ایران، هیچ مدرک زبان انگلیسی رسمی به صورت رایگان وجود ندارد. با این حال، برخی از منابع آموزشی رایگان وجود دارند که می‌توانند به شما در یادگیری زبان انگلیسی و آماده‌سازی برای آزمون‌های زبان انگلیسی کمک کنند.

مراحل گرفتن دیپلم زبان انگلیسی

  1. انتخاب آزمون
  2. تعیین سطح
  3. یادگیری و آماده‌سازی
  4. شرکت در آزمون
  5. دریافت مدرک
انواع مدارک زبان انگلیسی
انواع مدارک زبان انگلیسی

اخذ مدرک زبان انگلیسی چقدر طول می‌کشد؟

این امر کاملا بستگی به سطح زبان شما دارد. اگر از سطح زبان قابل قبولی برخوردار باشید، معمولاً در کمتر از 6 ماه موفق به دریافت یکی از مدارک زبان انگلیسی معتبر خواهید شد. اما خب هر چه در این زمینه ضعیف‌تر باشید راه طولانی‌تری برای دریافت مدرک در پیش دارید.

معمولاً مؤسساتی که برای دانش آموزان، کلاس زبان انگلیسی کودکان و بزرگسالان ترتیب می‌دهند، مدت‌زمان دریافت مدارک زبان انگلیسی را 4 سال تخمین می‌زنند. البته این را هم در نظر بگیرید که دانش آموزان به علت این‌که باید بیشترین وقت خود را صرف مدرسه و تحصیل کنند برای خواندن زبان انگلیسی همچون سایر افراد وقت خیلی زیادی ندارند.

سوالات متداول انواع مدارک زبان انگلیسی

آیا مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت ضروری است؟

در بسیاری از کشورها، مدرک زبان انگلیسی به عنوان یک شرط لازم برای مهاجرت محسوب می‌شود. این امر به ویژه در کشورهایی که زبان انگلیسی زبان رسمی است، صادق است.

معتبرترین مدرک زبان انگلیسی کدام است؟

در پاسخ به این سوال، نمی‌توان یک جواب قطعی داد. زیرا هر کدام از مدارک زبان انگلیسی دارای ویژگی‌ها و مزایای خاص خود هستند. در نهایت، معتبرترین مدرک زبان انگلیسی، مدرکی است که نیازهای شما را برآورده کند.

مدرک زبان انگلیسی برای چه اهدافی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟


مدرک زبان انگلیسی می‌تواند برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار گیرد، از جمله:
* پذیرش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی * استخدام در مشاغل * مهاجرت * شرکت در آزمون‌های بین‌المللی * سفر

طول اعتبار مدرک زبان انگلیسی چقدر است؟

طول اعتبار مدرک زبان انگلیسی در هر آزمون متفاوت است. به طور کلی، مدارک زبان انگلیسی تا دو سال معتبر هستند.

هزینه آزمون زبان انگلیسی چقدر است؟

هزینه آزمون زبان انگلیسی در هر آزمون متفاوت است. به طور کلی، هزینه آزمون زبان انگلیسی بین 50 تا 200 دلار است.

چگونه برای آزمون زبان انگلیسی آماده شویم؟

برای موفقیت در آزمون زبان انگلیسی، باید تمرین منظم و مداوم داشته باشید. همچنین، باید منابع آموزشی مناسب را انتخاب کنید و از برنامه‌ریزی دقیق برای یادگیری و آماده‌سازی برای آزمون استفاده کنید. در ادامه برخی از نکات برای آماده‌سازی برای آزمون زبان انگلیسی بیان می‌کنیم:

5/5 - (5 امتیاز)
https://radtime.org/?p=12675
اشتراک گذاری:

نظرات

1 نظر در مورد انواع مدارک زبان انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *