۹ نکته برای حفظ سریعتر واژگان جدید - آموزشگاه زبان های خارجی راد تایم

۹ نکته برای حفظ سریعتر واژگان جدید

1487 بازدید
۹ نکته برای حفظ سریعتر واژگان جدید

۹ نکته برای حفظ سریعتر واژگان جدید

۹ نکته برای حفظ سریعتر واژگان جدید، هر چقدر گرامر شما خوب باشد، اگر کلماتی را که می‌توانید با آن‌ها استفاده کنید ندانید، به راحتی در مهارت‌های زبانی خود پیشرفت نخواهید کرد: واژگان درهای جدیدی را مسیر یادگیری زبان برای شما باز می‌کند و یادگیری را شاد و رضایت بخش می‌کند.

اما گسترش دایره واژگان شبیه به رژیم غذایی است: شما باید تلاش کنید و هیچ راه حقه‌بازی جادویی و نه رازی یا روش یکتا برای انجام آن وجود ندارد. هر کس باید بیابد چه چیزی برای خودش کار می‌کند؛ اما صبور بودن، تعیین هدف‌های واقع‌گرا، راهبرد خوبی است که می‌تواند با هر یک از موارد زیر تکمیل شود.

۱. استفاده از تکنیک‌های حافظه

یک روش معروفی برای حفظ واژگان استفاده از معانی یادگیری ذهنی است که کمک می‌کند مفاهیم یا کلمات پیچیده‌تر را بهتر به خاطر بسپارید. به عنوان مثال، می‌توانید ارتباطاتی بین واژگان ایجاد کنید: اگر نمی‌دانید چگونه واژه “accommodation” را تلفظ کنید، فقط به خاطر داشته باشید که دو تخت‌خواب دارد که نیاز به دو تشک دارند. یا می‌توانید از مخفف‌ها استفاده کنید: مانند زمانی که باید برای خرید Spaghetti و  Tomato و Olive و Rice و Egg به STORE بروید. البته، مسئله این است که هنوز باید مخفف را به خاطر بسپارید، اما با کمی تمرین، مهارت ایجاد ارتباطات خلاقانه و مفید را خواهید یافت. همچنین، هر چه بیشتر در مورد مخفف‌ها یا ارتباطات فکر کنید، بهتر خواهید توانست واژگانی را که همراه با آن‌ها آمده‌اند به خاطر بسپارید.

۲. ایجاد محیطی برای یادگیری

زمانی که در خارج از کشور در حال تحصیل هستید، زبان را در همه جا خواهید شنید و خواهید خواند و از طریق غرق شدن در آن سریع‌تر یاد خواهید گرفت. اما شما نیازی ندارید که به خارج از کشور بروید تا تدریجاً تعداد واژگانی که می‌دانید را افزایش دهید – می‌توانید محیطی الهام بخش و مناسب برای مطالعه در هر کجا که هستید ایجاد کنید: مجلات یا کتاب‌های به زبان جدید خریداری کنید، فیلم‌ها را تماشا کنید و غذای محلی را تهیه کنید (یا فقط بخورید).

۳. واژگان را در مکانی که معمولا استفاده می شوند قرار دهید

ایده خوبی برای سریعتر یادگیری واژگان بیشتر این است که آن‌ها را در محل استفاده معمول آن قرار دهید: به جای نوشتن لیستی از کلمات تصادفی، سعی کنید آن‌ها را در جملات قرار دهید. به این ترتیب، خواهید دانست که واژه در زندگی واقعی چگونه استفاده می‌شود. همچنین، اگر جملات بامزه و یا خنده دار بسازید، به خاطر سپردن آن‌ها آسان‌تر خواهد بود. با توجه به نحوه یادگیری، می‌توانید نقاشی کشیده یا تصاویری پیدا کنید که جملات را تکمیل کنند و واژگان را در محیط طبیعی خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید



۴. از موقعیت های واقعی یاد بگیرید

وقتی صحبت از محل استفاده معمول واژه ها می شود، فیلم‌ها، سریال‌ها، کتاب‌ها، پادکست‌ها و آهنگ‌ها نه تنها منبعی عالی برای کلمات رایج‌تر هستند، بلکه می‌توانند به شما در حفظ واژگان کمک کنند زیرا همیشه با صحنه‌ای، فردی یا یک رویداد (واقعی) مرتبط هستند. بنابراین، سعی کنید کتاب‌ها را بخوانید یا فیلم‌ها را به زبان اصلی (با زیرنویس) تماشا کنید و معنای کلمات را درک کنید. اگر عبارتی یا جمله‌ای را ببینید یا بشنوید که نمی‌فهمید، آن را یادداشت کنید، جستجو کنید و شروع به حفظ آن کنید.

چطور مهارت شنیداری خود را تقویت کنیم؟
چطور مهارت شنیداری خود را تقویت کنیم؟

۵. به سطح بعد بروید

اگر می‌خواهید به سطح بالاتری از یادگیری زبان برسید، به خود فضاهای کافی برای نقشه‌های ذهنی با واژگان مرتبط، مترادف‌ها یا متضادها بدهید. اگر می‌خواهید حداکثر بهره را از فرایند یادگیری ببرید، سعی کنید کلمه را به زبان مادری خود ترجمه نکنید، بلکه به جای آن، آن را در زبانی که در حال یادگیری آن هستید توضیح دهید و توصیف کنید.

۶. ابزارهایی را که برای شما کار می‌کنند پیدا کنید

هر فرد به طرز متفاوتی یاد می‌گیرد. بنابراین اگر هنوز نمی‌دانید چه روشی برای شما بهترین است، به خود اجازه دهید ابتکار داشته باشید و روش‌های مختلفی را امتحان کنید. بعضی افراد ترجیح می‌دهند کارت‌های واژگان بسازند و بررسی کنند. برخی از افراد بازی‌های آنلاین یا نرم افزارهای یادگیری زبان را انتخاب می‌کنند. برخی از افراد از تمرین‌های تعاملی یا گروهی لذت می‌برند. پیدا کردن ابزارهایی که برای شما جذاب و موثر هستند، می‌تواند در فرآیند یادگیری و حفظ واژگان به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید



۷. تعاملی بسازید

همانطور که باید ابزارهای مناسبی را برای خود پیدا کنید، این نیز مهم است که تجربه یادگیری را به اندازه‌ای گسترده کنید: فقط کارت‌ها یا لیست‌ها را نخوانید – آنها را بشنوید و به طور بلند بخوانید و بنویسید یا تایپ کنید. هر چه بیشتر تجربه برخورد شما با واژگان یک تجربه چندحسی باشد، بهتر است. (چرا در حین یادگیری نام انواع مختلف بستنی، بستنی نخورید؟)

۸. تمرکز بر واژگان مفید

اگر می‌خواهید واژگان خود را گسترش دهید چونکه می‌خواهید در یک شرکت بازاریابی در خارج از کشور کار کنید، احتمالاً نیازی به خواندن رمان‌های شکسپیر یا تمرکز بر واژگان مربوط به قرون وسطی ندارید. هر چه واژگان برای شغل، سرگرمی‌ها و گفتگوهای واقعی‌تان مفیدتر و رایج تر باشند، آسان‌تر خواهید آموخت و می‌توانید آنها را بیشتر استفاده کنید. (این می‌تواند مثل یک بازی باشد: هر بار که از یک واژه خاص در یک گفتگوی واقعی استفاده کردید، می‌توانید به خود پاداش دهید.)

۹. تکرار و باز هم تکرار

به خاطر داشته باشید که نه فقط واژگان که اخیرا یاد گرفته اید را تکرار کنید، بلکه “چیزهای قدیمی” را نیز که فکر می‌کنید قبلاً حفظ کرده‌اید. شما نیازی ندارید زمان خیلی زیادی برای لغات قدیمی که یاد گرفته اید زمان بگذارید. اما هر چه بیشتر از کلمات استفاده کنید، بهتر به خاطر خواهید آورد و از آنها بهتر در جملات خود استفاده خواهید کرد.

۹ نکته برای حفظ سریعتر واژگان جدید
۹ نکته برای حفظ سریعتر واژگان جدید

کلام آخر ۹ نکته برای حفظ سریعتر واژگان جدید

ما در این مقاله به بررسی 9نکته برای حفظ سریعتر واژگان جدید پرداختیم . روش و تکنیک های ذکر شده برای حفظ سریعتر لغات جدید کاربردی هستند و در این مسیر می توانند به شما کمک کنند. برای یادگیری موثر زبان جدید خصوصا زبان انگلیسی لغات نقشی کلیدی ایفا می کنند.

موسسه زبان های خارجه راد تایم در مسیر و پیشبرد یادگیری زبان جدید با اساتید متخصص و روش های نوین شما را در این مسیر تا رسیدن به هدف شما یاری میکنند.

سریعترین روش حفظ لغات انگلیسی چیست ؟

بهترین راه یادگیری لغات انگلیسی بدون فراموشی این است که عبارات را به‌طور منظم مرور کنید. برای اینکه بتوانید عباراتی را که یاد گرفته‌اید به خاطر بسپارید، باید آنها را مرتب مرور کنید. هر روز باید مدتی را صرف تمرین این عبارات انگلیسی کنید و جملات جدیدی با آنها بسازید

روزی چند تا لغت زبان حفظ کنیم؟

روزی 10 لغت جدید یاد بگیرید و از لغات جدید جمله بسازید .

حفظ لغات انگلیسی به روش کدینگ چگونه است؟

روش کدینگ لغات انگلیسی که به نام‌های دیگری هم‌چون روش کدبندی و کلیدواژه‌ای هم شناخته می شود، در زبان انگلیسی Keyword Method نام دارد. این روش که برای به خاطر سپردن آسانتر و سریعتر معنی لغات انگلیسی به کار می رود، مبتنی بر پیدا کردن مفهومی آشنا در زبان مادری است که تلفظی شبیه به لغت انگلیسی موردنظر داشته باشد

امتیاز شما به این مقاله
https://radtime.org/?p=11472
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد ۹ نکته برای حفظ سریعتر واژگان جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.